Vreemde tik bij aansingelen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Vreemde tik bij aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 09:47

Mijn paard ontwikkelt de laatste tijd meer en meer een vreemde gewoonte tijdens het aansingelen: Ze gaat happen in haar teugels.
Frustratie zou je denken, maar het gekke is dat ze dat doet met haar oortjes naar voren. En precies ook alleen als ik er aandacht aan schenk. Ik moet de singel maar onder haar buik vastnemen en met mijn schouders richting haar staan, of ze ligt te happen. Maar als ik de singel nog steeds op dezelfde manier vasthou, en me met mijn rug naar haar toedraai, dan is het gehap ook gedaan. Draai ik me terug richting haar, dan begint ze weer. Aansingelen is vaak net hezelfde.
Ik heb even een filmpje gemaakt om te illustreren wat ik bedoel. Tijdens het filmpje was ik niet aan het aansingelen, ik had de singel gewoon vast en niet eens in het eerste gaatje.
Afbeelding

Cassidy

Re: Vreemde tik bij aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:32

Grappig, die van mij doet dat ook, en als ze geen hoofdstel omheeft hangt ze in de tralies...maar dat is dan wel narrigheid met aansingeln. Denk dat het bij jouw paard een soort afleidingsmanoevre is...(of idd aandacht vragen).

Je zou kunnen proberen op te zadelen en aan te singelen zonder dat ze het hoofdstel in heeft...wat doet ze dan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:52

kijk es goed na of je zadel niet knelt op de schouders. desnoods een stukje verder naar achteren leggen.
vaak gaat een te krap zadel namelijk wat knellen op de schouder als je de singel pakt,of aansingeld..

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:29

ik denk dat het gewoon om aandacht vragen is of dat ze gewoon speels is..
ik zou er niet te veel achter zoeken Knipoog

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:12

ik denk dat je er idd niet te veel achter moet zoeken..
hij hapt niet naar jou ofzo dus denk niet dat er egt een probleem is..

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:05

ze vindt het duidelijk niet leuk om aangesingeld te worden. ze bijt in de teugels om zich af te reageren. ga maar op zoek waarom ze het niet leuk vind.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:08

Haha, dit herken ik erg goed, mijn paar doet dit ook (maar dat is ook jongigheid.) maar die vind het gewoon niet leuk dat zijn buik zo aangetrokken wordt, doe hij bij alle zadels.
Gewoon negeren, misscfhien dat het uiteindelijk ophoudt, gewoon negeren, niet naar kijken, dan zal hij denken van, dit heeft geen zin, laat maar!

Succes, het ziet er wel heel grappig uit.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:40

ik heb er hier 1 die gaat zodra je de singel pakt zo staan dat het net lijkt alsof ze in het circus op een bal staat ( dus alle 4 de voeten bij elkaar) in het begin deed ze dit omdat ze dan de singel lekker los omhad als ze weer normaal ging staan,maar nu is het gewoon een soort tic/gewoonte geworden

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:13

Bobby doet het ook met het halstertouw, maar das nieuwsgierigheid en spelen. Ik moet het wel vast houden, want de geiten vinden het ook heel leuk, en dan wil een geit met Bobby aan de haal, met als gevolg twee oren in de nek, omhoogschietende kluiten gras, en een vliegende geit aan een touwtje. Maar op zich is alles in orde Knipoog