initiatieproef proef A

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tam30

initiatieproef proef A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 19:52

mijn dochter mag op 30 sepetember mee doen aan een wedstrijdje. nu heb ik daar een blad van gekregen. zou haar dat zelf goed willen uitleggen want ze is nog klein. maar ik snap zelf niet alles. ik rij zelf niet. ken er echt niks van.
wat is het verschil tussen arbeidsdraf en middendraf?
op de rechterhand ? wil dat gewoon zeggen naar rechts
uitgestrekte stap?

6 tussen H en F aanspringen in linker arbeidsgalop
7 bij B cirkel van 20 m
wil dat zeggen dat ze schuin moet oversteken tussen H en F?

Esperanza
Blogger

Re: initiatieproef proef A

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 07:57

Een arbeidsdraf is de normale actieve draf zeg maar. Een middendraf is een iets ruimere draf (dus grotere passen zonder echt harder te gaan)

De rechterhand is gewoon naar rechts.

Voor stap geld hetzelfde als in draf. Arbeidsstap is de normale gang, de middenstap is een iets ruimere stap en de uitgestrekte stap is een maximaal uitgestrekte stap. Dus hele ruime passen.

Deze ruimere gangen bereik je door wel meer te drijven, iets achterover te zitten en iets ruimte te geven bij de teugels. Maar niet te veel, want dan gaat de pony weer harder lopen.

Punt 6 is niet schuin oversteken. Je hebt gewoon de ruimte tussen die 2 punten (maar wel via de hoefslag) om in galop aan te springen

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:56

Ik denk dat het verstandig is als je met je dochter samen even naar de instructeur/instructrise gaat om het je stap voor stap uit te leggen. Wat je ook kan doen is ergens de DVD van de proeven kopen/lenen als je die helemaal hebt gezien denk ik dat je al heel wat wijzer bent geworden!
Hoe oud is je dochter?

tjeus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:32

het is misschien ook handig om de bak te tekenen met alle letters, zodat je met je dochter kunt kijken waar ze alles moet doen. dat heb ik ook gedaan bij me eerste wedstrijd (toen was ik 9) en dat heeft goed geholpen

tam30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 13:36

hallo,
bedankt voor de antwoorden . hebben me goed geholpen. ik wist niet dat je daar een dvd kon van kopen. nu in september krijgt ze nog enkele lessen die speciaal over de wedstrijd gaan.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:39

Dan kun je dus even extra aandacht vragen voor wat dingetjes zoals de middendraf en de uitgestrekte stap. Misschien mag ze tijdens die lessen de proeven even oeffenen onder toezicht, dan krijg je direct wel te horen wanneer iets niet goed gaat.

Maar ze hebben mij vroeger nooit verteld hoe je een middengang moest rijden. Ik ging altijd maar harder.... Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:36

Het is misschien offtopic, maar ik wil wel zeggen dat ik het enorm waardeer dat Tam30 zoveel energie steekt in haar paardrijdende dochter, terwijl ze zelf niet rijdt!! Dat verdient in mijn ogen echt een compliment!

Ontopic: een rij-instructeur/instructrice zou je inderdaad wat tips mee kunnen geven Lachen De DVD van de KNHS is ook een goede om het zelf thuis nog eens door te nemen. Succes! Haha!