winterdeken ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deborahke

winterdeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 11:41

Knipoog hey,

dit is de eerste winter die ik zal meemaken met mijn paardje
maar ik zit nog met enkele vragen... welke dekens moet ik nu kopen en van hoeveel gram ?

wanneer beginnen jullie met de dekens ?
welke deken leggen jullie eerst op en welke daarna ?
kan je een winterdeken voor zowel op de wei als op stal of mag dit 1 dezelfde deken zijn ?

Ik zit met zoveel vragen...

sommigen zeggen ik doe eerst een zomerdek, anderen nemen dan weer een onderdeken en winterdeken ?

hoop dat jullie me kunnen verderhelpen Ach gut

_SteR_

Re: winterdeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:49

Ik volg dit even Haha!

Ik zit hier ook aan te twijfelen, mede omdat ik bijna wil gaan starten met mijn paard.
Het lijkt me niet zo mooi om met zo'n dik wintervachtje te beginnen met wedstrijden Clown

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:30

Mijn merrie krijgt vanaf september een ongevoerde regendeken. Naarmate het kouder wordt krijgt ze 's nachts een wollen dek onder haar regendeken. Daarna krijgt ze voor buiten een waterdichte gewatteerde deken, dan een dikkere deken, dan nog een dikkere en uiteindelijk daar nog een onderdeken onder. En daarna ga ik terug afbouwen, de andere richting uit Knipoog
Nu moet ik wel zeggen: ik heb een Arab en die krijgt niet veel winterhaar. De pony wordt geschoren dus dat is nog een ander verhaal.

deborahke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 15:46

bij mij word het paard niet geschoren, en ben van plan om haar in de winter enkele uren buiten te zetten
maar wil wel geen 10 verschillende dekens gaan kopen, omdat deze maand mijn budget erg laag is, dus nu zou ik enkel de dekens willen kopen die ik als eerst nodig heb en dan pas de mindere nodzakelijke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:45

HAR --> SV.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:48

ik volg dit even, ik ben idd ook niet van plan 10 verschillende dekens te kopen mijn budget is ook erg laag

cointreau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:51

volg ook mee!
mijn paard krijgt zowiso bijna geen wintervacht. Hij staat in de winter ook op stal. Dit is ook mijn eerste winter met hem. Zijn vorige 5 levensjaren heeft hij nooit een winterdeken opgehad, maar wil hem nu toch zo'n paar daagjes 's op de wei zetten

deborahke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 18:53

dus mensen die ons kunnen helpen
brand los !!!

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:16

Mijn paard staat overdag buiten in de wei en 'snachts op stal. Als het straks in September onder de 15 graden wordt buiten overdag dan krijgt hij een ongevoerde regendeken op. Als het dan kouder wordt dan krijgt hij een dikkere deken op van 200 gram en ook waterdicht. En als het echt koud wordt dan krijgt hij een 300 gram deken op ook waterdicht.
Als hij 'snachts op stal staat heeft hij geen deken op. Hij bijt zijn dekens kapot en heeft overdag een speciaal bakje aan zijn halster.
Hij krijgt wel iets vacht maar het valt bijna niet op. Zo doe ik het altijd en het is altijd goed bevallen.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn?!