Ik rij in een haflingerclub, en ik rij op het kleinste en oudste paard van de stapel, ik vind het helemaal niet erg hoor, ik hou ontzettend veel van m'n verzorgpaardje! Maar ze rijd beter in de koets en zit redelijk vast, is ontzettend sterk in haar mond. Dus ben ik beginnen werken met haar, en heb haar van een pessoabit (met drie ringen) naar een gewoon trenske kunnen brengen en voel nu zelfs dat ze daar al wat gevoelig begint voor te worden, dus dat ging de goede kant uit! (ben er ook trots op!) vorige zomer heb ik een hele zomer gestapt en gewerkt aan haar buiging, stelling, en het voorwaarts neerwaarts rijden ! ik ging van nummer 12 naar nummer 4 bij de clubkampioenschappen!
Veel mensen zeggen dat ik heel goed kan rijden, "als ik maar een ander paard heb"
aan de ene kant vind ik dat dat wel zo kan zijn, maar aan de andere kant.. je moet op elk paard wat kunnen rijden, De eigenaar heeft twee jong paardjes aangekocht (beiden drie) moderner type en ook groot! 1m50 en fanny is maar 1m43.
maar goed, wat ik dus wil zeggen,
de eigenaar zegt dan " en nu eerste worden hé " (om te lachten!!!) hij geeft niet echt om als ik laag sta als ik maar meegedaan heb en m'n best doe, is meer dan genoeg, en dat vind ik heel fijn van hem.
maar ik zelf zou ook goed willen presteren omdat ik WEET dat ik het kan!
en nu binnne een week heb ik een wedstrijd, ik rij met fanny, het gaat goed ik heb een goed gevoel
maar zodra iemand begint voor te lezen of ik kom binnne de kleine hekjes, gaat ze beginnen sleuren , ik krigj ze niet gehouden, dan doet ze uiteraart haar mond open, neemt haar bit vast... springt vaak in verkeerde galop aan
en thuis doet ze dat NIET!
maar waar dus de tittel op slaat
ze doet ook zo niet tijdens het inrijden!! daar loopt alles goed en ga je met goed gevoel de ring binnen, en krijg je dat ! ik zelf ben rustig! ik probeer zo goed mogelijk de hulpen door te geven (vooral in galop) en dan springt mevrouw nog verkeerd aan, en thuis doet ze het ZO goed!
en dan kom ik ELKE keer van wedstrijd met gevoel dat ik totaal niet kan rijden, dat ik mislukking ben, met een verslag blad dat vol staat met "TEGEN DE HAND" ja duhhh ik heb het wel gevoeld!
en als je naar de andere kijkt lijkt dat zo van WOW... en ik merk ook dat veel mensen in de club dan denken dat ik niet kan rijden... terwijl dat wel zo is (denk ik)
zucht... tips?
Ik film me proefjes ook heel vaak!

kijk maar hoe ik beetje rechtopgeTROKKEN zit om haar te kunne houden! als ik dit nie doe , rij ik m'n hele proef in middendraf!
)
nog meer onmoedigt verder gelopen...
want ja heb geen kans om te springen)

)