Cursus trailer rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem14

Cursus trailer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 17:44

Een stalgenootje van mij is op zoek naar een cursus voor bestuurder (en paard) van de trailer.
Haar vader rijdt namelijk nogal wild met de trailer maar ziet dit zelf niet en neemt het ook niet aan van andere stalgenoten.
Wat op internet te vinden is aan cursussen, is allemaal nogal ver uit de buurt.

Weet iemand waar zoiets te doen is ergens in Brabant?

cissy

Re: Cursus trailer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:48

cursus trailer rijden? nooit van gehoord, welk caravan rijden maar das effe anders.
Misschien dat je een rijschool in je omgeving kunt bellen voor advies?
Of je vader eens in de trailer zetten en dan zijn rijstijl overnemen.... dan praat ie wel anders.
Je kunt m ook eens testen door een glas water in de trailer te zetten en daar mag niks uitvallen tijdens de rit.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:03

Geen idee waar je dat bij jullie in de buurt kan doen.
Het is inderdaad heel lastig om dit duidelijk te maken aan iemand. Mischien een tip:
Je kan hem eens zelf in de trailer laten plaats nemen en laten ervaren hoe dat
voor een paard is. Gewoon normaal rijden met wat kleine bochten. Vaak kijken mensen
er dan heel anders tegen aan. Ik heb laatst zelf een kippe stukje in de trailer gestaan en
heb me bewust niet vastgehouden. Nu weet ik uit ervaring dat de chaffeur echt heel normaal rijd
maar voor mij leek het wel alsof ze aan het scheuren was Haha!
Ik vond het persoonlijk toch niet echt een prettige ervaring.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:05

Bij een autorijschool die E achter B aanbiedt kun je een les (laten) nemen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:14

Hij zal er niet mee adverteren, maar ga eens praten met Lau Verberne (van die rijschool op strabrecht, ja). Hij is ook bedrijfsinstruteur om vrachtwagenchauffeurs bij te scholen en zo, dus waarschijnlijk kan ie ook wel wat met paardetrailers.........

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:38

Bij de ANWB geven ze die cursussen, je kan gewoon met je eigen auto en trailer komen. Volgens mij kan je dan ook nog kiezen voor alleen de bijzondere verrichtingen of voor een uitgebreidere cursus.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 23:32

integra123 schreef:
Bij de ANWB geven ze die cursussen, je kan gewoon met je eigen auto en trailer komen. Volgens mij kan je dan ook nog kiezen voor alleen de bijzondere verrichtingen of voor een uitgebreidere cursus.

Ik wilde toen ook zo'n cursus volgen, mijn instructeur waar ik mijn E lessen van kreeg zei toen tegen me. Die lessen wil ik je ook wel geven, stellen niets voor Knipoog

Waarschijnlijk zijn de lessen van een rijschool nog goedkoper dan de speciale cursussen Knipoog