Speciaal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WinstonVDB

Speciaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 12:33

Ik heb een hele moeilijke tijd gehad met mn shetjaarling. Hij heeft heel erge hengstenkuren gehad, was onhandelbaar. Omdat ik niet over ben op school moest hij weg van mn ouders, ik zat niet lekker in mn vel, ik wilde hem niet kwijt!

Inmiddels is hij gecastreerd, staat samen met een andere ruin die de baas over hem is, en mag ik hem waarschijnlijk houden! Haha!

Sinds zn castratie en hij samen staat met die ruin, is het een heel andere pony, ik kan alles met hem, het is een ongeloofelijke kroelkont ect. Lachen

In 1,5 week is het al twee keer gebeurt dat hij lekker lag te liggen en ik gezellig bij hem mocht zitten. Ik ben hem toen zachtjes gaan masseren, aaien enzo, en toen mocht ik hem omrollen! Vandaag dus weer, ik mag hem zo omrollen tot hij languit op zn zij ligt.

Ik mag dan alles bij hem doen, ik mag hem overal aanraken, ik mag tegen aan zitten/liggen, op hem zitten Lachen

Ik heb eigenlijk geen idee of dit heel bijzonder is, maar het geeft me een heel speciaal gevoel dat ik dit allemaal met hem kan doen/ van hem mag Lachen

misschien dat iemand me kan vertellen dat dit juist helemaal niet bijzonder is ofzo, maar het geeft me een ontzettend blij en speciaal gevoel, dat moest eruit Haha!

Iepoetjuh

Re: Speciaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:36

Dan vertrouwt hij je gewoon helemaal blindelings dat hij je dit allemaal laat doen. Ik vind het wel een speciaal iets. Niet veel paarden vinden het volgens mij goed om zich om te laten rollen, dus wees er maar blij mee Lachen

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 12:41

Ja ik ben er heel blij mee Haha!

Nadat hij altijd zo vervelend is geweest en eigenlijk nu pas 2 weken zo veranderd is, had ik niet verwacht dat we zo close zijn zegmaar, ik dacht dat we dat nu grotendeels gingen opbouwen Lachen

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 13:51

heb trouwens vanmiddag fotos gemaakt toen hij zo lekker lag, maar ze staan op mn mobiel dus ik weet niet of ik die op de computer krijg..

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:56

Leuk voor je het lijkt me idd speciaal dat je nu bijna alles met hem kan! Heb je hem al vanaf zijn geboorte?

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:00

Leuk zeg dat je zoveel met hem kan! Best speciaal hoor!

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 13:16

Ik heb hem sinds hij van zn moeder afkwam.. hij was toen 4 maanden..
over een precies een maand heb ik hem 1 jaar! Haha!

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:21

Fijn dat je nu zoveel met hem kan! Maar erop zitten als hij ligt? Het is pas een jaarling hoor! Kom op zeg!
Maar verder leuk beestje (profiel)

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 13:22

haha daar krijg ik heel veel commentaar op.. natuurlijk ben ik er niet op gaan zitten Haha!

maar ik bedoel over hem heen hangen, tegen hem aan liggen, hij vind alles goed Knipoog

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:46

ok Knipoog Omdat dat er stond Knipoog

Shanti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:31

iloooooonaa Lovers
Gelukkig is winston erg lief geworden na zijn castratie Duivel
ik hoop echt voor je dat je hem mag houden .. Lachen
Ik vind het best wel speciaal dat je dit bij winsje kan doen..
Hij vertrouwd je nu echt Lachen
Ik zie en spreek je snel weer op stal enzo Cool

Doei! Lovers

fotogril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:38

zo dat is echt het mooiste dat een ruiter en zijn paard/pony elkaar vertrouwe goed zo meis.!
veel plezier nog met je paardje

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:54

Als je ziet hoe je paard veranderd is na de castratie, kun je je voorstellen hoe erg die hormonen hem in de weg hebben gezeten? Ik begrijp ook dat je pony voor die tijd alleen stond en niet was ingeschaard bij leeftijds en geslachtsgenootjes. Merk je nu hoe zeer paarden elkaar opvoeden, en hoe belangrijk het is dat hij een soortgenootje heeft?

Ik kan me voorstellen dat je erg blij bent met deze verandering in je paard. Ik kan me ook voorstellen dat hij heel speciaal voor je geworden is, maar dit gedrag, en deze verandering van gedrag had je veel eerder kunnen hebben.

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:18

goed van je
paard en ruiter moete elkaar vertrouwen dat is gewoon het aller belangrijkste dan komt de rest vanzelf Lachen

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:49

Haaaii Lachen
Ilona en ik onderhouden samen de stal waar haar pony en mijn lease pony staan en het is zooo mooi om te zien dat hij nu echt alleen maar wil kroelen etc Lovers Toen ze voor het eerst bij hem mocht zitten en hem mocht omrollen stond ze daarna helemaal te stuiteren naast me Tong uitsteken
Ik zal mn camera ook weer een keer meenemen en hopen dattie weer zo'n lig moment heeft Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:21

Als jij het ervaart als speciaal, dan is het speciaal. Lachen

En het is duidelijk in deze situatie dat je pony jou volledig vertrouwt. Kun je nagaan hoe hormonen de kop kunnen spelen, zeker bij hengsten!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:51

Speciaal of niet.
Jij voelt het als iets speciaals. Ik zou er maar trots op wezen. Speciaal of niet

Alien_Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:05

Ik vind het best speciaal dat je pony dit allemaal goed vind... hij heeft gewoon heel veel vertrouwen in je. En daar mag je echt trots op zijn Haha! en idd als jij iets als speciaal ervaart is he took speciaal Knipoog