Mondoni Afrika of Mondoni Durban rijbroek??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

Mondoni Afrika of Mondoni Durban rijbroek??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 11:17

Ik zou graag de verschillen tussen beide rijbroeken willen weten. Ik lees nl alleen maar dat de Durban steekzakken heeft en de Afrika niet. Is de stof hetzelfde? Ik weet dat ze allebei kunstleren zitvlak hebben.

Verder zou ik graag een foto-tje willen zien van de volgende kleuren uit deze collectie, ik kan ze nl nergens vinden op Internet.

Antraciet
Choco
Grijs
Zand

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Coentjuh

Re: Mondoni Afrika of Mondoni Durban rijbroek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:38

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:32

Ik heb de afrika, en ik vind het geen aanrader. Het zitvlak is ruw, en hij slijt toch wel harder dan mijn andere rijbroeken. maargoed daar is de prijs dan ook naar.

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 10:29

nee de choco kleur kan ik ook nergens vinden ook niet in de catalogus. De andere twee kleuren had ik wel op een plaatje gezien maar in het echt zijn ze vaak net wat anders.
Ik heb nu ook 1 Mondoni Frika en ze kunnen niet op tegen mijn andere 'merk'broeken maar voor dat geld kan ik er wel wat extra gebruiken om erbij te hebben. En ze zijn deze maand in de aanbieding dus extra voordelig...

AsKaBaNMaNoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:03

ik vindt de mondoni-afrika broek wel fijn ,sinds ik deze broeken heb ,schuif ik veel minder in me zadel

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:37

Ik heb de Afrika en het zitvlak is idd in korte tijd heel erg gesleten. Ik heb ook de Dakar (weer een andere dus) en die slijt weer niet (nog niet tenminste) De afrika heb ik ca een jaar en nooit meer aan omdat het zitvlak dus helemaal ruw is. De Dakar heb ik iets later gekocht en rij ik nog wel vaak mee, maar echt super vind ik m niet.

Naivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:39

Ik ben het met Marquez eens, heb ook die namelijk en heb er nu een paar keer mee gereden en het valt zwaar tegen.

choor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:06

Ik heb ook de Mondoni Afrika en ik koop hem nooit meer. Het zitvlak wordt erg ruw waardoor ik een hele zere kont en benen krijg.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:07

Ik heb hetzelfde probleem met de afrika. Het kunstleer wordt erg hard. Ik draag hem alleen maar als ik niet anders kan...

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:36

IK heb de Africa ook (3 zelfs). Ze bevallen mij heel goed. Het zitvlak wordt aan de buitenkant wat pillerig, maar van binnen merk ik daar niks van. Ik blijf idd ook stiller mee in het zadel zitten, dat scheelt natuurlijk ook.
Ik gebruik ze nu al jaren, en ze bevallen mij beter dan de doorsnee Eurostars (rij ik me mee door) en een Kentucky (was de stof meteen al lelijk van).
Enige nadeel is dat de kleur wel snel vaal kan worden, hoewel ik nu ook al een jaar of 2 een hoger model Mondoni heb (ook met kunstleer) en die blijft prima van kleur.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:52

Ik heb beide gehad. Koop ze niet meer. Ben met de Afrika 4 keer terug geweest, had bij alle vier de broeken een draaipijp. Stof bleef zelfs met binnenste-buiten wassen niet mooi en het achtervlak, wordt snel ruw, korrelig. Nee ik vind het geen aanrader.