Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

larixfire schreef:Bij de meeste verzekeringen moet je je paard rontgelogisch laten keuren wil je alle been problemen vergoed krijgen. Meestal worden open wonden en dat soort dingen wel vergoed maar bijv peesontstekingen en andere inwendige blessures niet. Je moet je paard daar apart voor laten keuren en zal per jaar aardig wat meer premie gaan kosten. Ik ben ook verzekerd bij Hippozorg uitgebreid ziektekosten maar als hij nu ineens dikke benen krijgt krijg ik die kosten niet vergoed.
larixfire schreef:[[
dit is volgens mij boven een bepaald bedrag. is je paard meer dan .... euro waard, dan moet deze rontgelogisch gekeurd worden.
Ik heb ook de uitgebreide ziektekosten bij Hippo (voorheen Amev) bij deze kosten zitten juist wel de been blessures.
Ziektekosten alleen is "uitkeren bij: dood en/of ongeval"
uitgebreide ziektekosten: ook de blessures..
Je zegt het zelf al bij een paard boven een bepaald bedrag MOET deze rontgelogisch worden gekeurd maar bij de minder dure paarden die het gros hier heeft is dit apart. Heb het helemaal nagevraagd bij de Hippo en als jij beenproblemen (inwendig dus geen open wonden) vergoed wil krijgen moet je hem rontgelogisch laten keuren wat dus ook weer een premieverhoging betekend. Ben zelf al jaren uitgebreid verzekerd en doen inderdaad niet moeilijk over rekeningen maar een rekening van inwendige beenproblemen wat ik dus gehad heb wordt niet vergoed omdat ik hem alleen klinisch heb laten keuren.