natural horsemanship

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nancc_Joorr

natural horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 18:42

Ik zat eens op die site van Emiel Voest te kijken.
Toen begon ik er aan te denken of het misschien geen goed idee was om dat natural horsemanship, ook met mijn haf uit te gaan proberen.

Heeft iemand hier ervaring mee??...
Of weet iemand of dit aanteraden is voor..sterke en drukke haflingers..??

Laat het me graag weten..hier of in een bp..

Groetjes nanc!!

Babeth

Re: natural horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:16

Je kan altijd NH doen. Wat voor karakter je paard ook heeft.
Doe het zelf ook en ben uiterst tevreden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 06:25

Ik gebruik het dagelijks en heeft de relaties tussen mij en mijn ponys heel erg verbeterd.
Ik ben bij Petra van www. equixantos.nl geweest. Heel veel geleerd en de ponys vinden het ook heel leuk om t edoen.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:47

Mijn beide ruinen worden volgens de Freestyle-methode (Voest) getraind. Mijn drukke hyperdepiep merrie is een Level 1 Parellipaardje. Door het gebruiken van verschillende mehodes voor verschillende paarden naast elkaar, wordt het eigenlijk mijn eigen Voerelli-mengeling Haha! Met een scheutje overige NH-goeroe's en gezond verstand Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:07

HA -> OMG

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:34

Natural Horsemanship begint tussen je eigen oren, en is niet zozeer een manier om je paard te trainen dan wel jezelf. Pas als je begrijpt hoe een paard denkt en je daarnaar handelt, krijg je de reacties van je paard terug en idd, paarden kunnen omslaan als een blad aan een boom als je ze op deze manier benaderd. Ik zou je willen adviseren om 1 stroming te volgen, ipv overal wat van mee te willen nemen, dat kun je pas gaan doen als je echt weet waar je mee bezig bent. Voor een goed gestructureerd programma, dat je eventueel ook gewoon via thuisstudie kunt doen, kan ik Parelli adviseren. Kijk even in het Natural Horsemanship forum, daar staat meer info over. Er is op 19 Augustus een Parelli toernooi in Lunteren, toegang is gratis, daar kun je dan zien wat anderen met deze methode hebben bereikt. Er is ook een gratis DVD van Parelli te krijgen, kijk even op www.parelli.ch/holland

Lottyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:09

Even voor de duidelijkheid: http://nhforum.nl
Het is voor jezelf denk ik een heel grote verandering en ik ben mezelf tegenover paarden heel anders gaan zien. Ik raad het sterk aan!

Lottyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:53

Ik hoop dat je ons ook nog even verteld wat je besloten hebt!

Josjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:58

Vind ik ook!! Het is n grote verandering, maar denk ik wel de moeite waard.. ik ben ook bezig met het beginnen eraan!!:)
Succes.. en laat idd weten wat je besluit!!

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:55

Ik raad het je ook aan! Het was voor mij en mn paard echt dé oplossing! Volg overigens niet meer 1 methode, ben begonnen met parelli, ben nu qua grondwerk level 2, maar toch miste ik wat. Combineer nu vanalles, en dit helpt echt ontzettend! Lachen

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:16

Ik heb deel 1 gedaan zo'n 2 jaar geleden. Bij iemand hier in groningen. Mijn haf toen ik hem net had was respectloos en walste zo over me heen. Sinds ik de cursus heb gedaan is er ontzettend veel veranderd en hebben een goede respectvolle band!
raad het je zeker aan!!

NikkiNik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:25

Yep, hier nog een freestyle/nhs aanhanger!!! Ik heb een kruising Haf/Fjord x Ango Arabier van ruim 2 jaar en doe in principe de freestyle methode met hem en hij pikt het razendsnel op!!! Ben ook van plan wat te gaan mixen met andere nhs oefeningen. Het is naar mijn idee vooral een mentaliteitsverandering in de omgang met paarden en er is voor mij echt geen andere manier meer. Zo wil ik met mijn paardje omgaan, je krijgt er zoveel voor terug!! Waarschijnlijk ga ik maandelijks les krijgen van een nhs instructrice aan huis, vooral fijn in de tijd dat ik mijn lieve pony in ga rijden. Ik heb meerdere mensen in mijn omgeving die diverse cursussen met hun paard doen (bij Voest of anderen) en het is ongelofelijk hoe je die paarden ziet veranderen. En hun eigenaars ook, hahaha..... Schitterend om te zien.
Mijn paardje doet het supergoed en gisteren kreeg ik diverse complimenten over hoe ik in een paar weken tijd zulk goed grondwerk voor elkaar krijg met hem. Hopelijk gaat het inrijden later ook zo Knipoog

Dus heb je interesse hiervoor, ga op cursus of schaf alle dvd's en boeken aan en verdiep je er goed in. Het is echt geweldig om te doen (mits je het op de goede manier doet, he)!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:06

ik ga mee met de rest

aanrader dus!

kom ook eens lang in het 'van nature' gedeelte hier op bokt