. Ik heb al alles geprobeerd; lief zijn, belonen, straffen, veel pauzes nemen,... Heeft iemand nog tips want op deze manier kan het toch niet verder...
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. Ik heb al alles geprobeerd; lief zijn, belonen, straffen, veel pauzes nemen,... Heeft iemand nog tips want op deze manier kan het toch niet verder...

hildetc schreef:je moet officieel juist niet knippen

hildetc schreef:je moet officieel juist niet knippen, omdat de manen dan te dik worden, met trekken dun je de manen ook uit. wat je kan doen is in iedergeval eerst gaan rijden (dan zijn de manen er makkelijker uit te trekken omdat de porien open staan) en dan elke keer 1 pluk trekken. als je dat iedere dag doet raakt ze er vanzelf aan gewend en houd je het bij, waardoor je niet ineens heel veel hoeft te trekken.

EvaSuzanne schreef:Volgens mij heb ik nog niemand zien zeggen: kleine plukjes nemen. Als je maar 3 haren per keer pakt voelt ze het niet echt als het goed is. Kun je een beetje uitbouwen naar grotere plukjes, totdat je merkt dat ze er last van heeft, dan neem je gewoon weer iets kleinere plukjes.