Help.. hoe moet ik dit zeggen..?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Irisj

Help.. hoe moet ik dit zeggen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 17:10

Hoi bokkers!

Weet niet of t hier goed staat? maja..

Ik moet even wat kwijt, ik heb samen met mijn vriendin een paard: Chizzy..

In t begin alles ging goed, Mijn vriendin is meer een meisje wat op anderen steunt dus ze doet geen dingen uit haarzelf.. Dus dan overleggen we meestal wie wat doet deze dag..

Nou ben ik vorige week op vakantie geweest.. En daarvoor hadden we overlegd wat zij zou doen :

- Alles invetten ( had ik de vorige x gedaan en ze zei zelf dat ze daar genoeg tijd voor had..)
- Voer halen anders zaten de paardjes zonder voer..
- vliegenspray halen

ook zijn de afspraken dat je gewoon de emmers enzovoort op de kop zet anders krijg je dr muizen en dergelijke in.

Dus ik kom een dag eerder weer Vanwege t weer helaas.. Ik mijn vriendin opbellen hoe t met de paarden is, goed zegt ze (ze zou dan die avond weg gaan,) dus ik naar de paarden heen toen ik dr weer was. Vriendin was thuis auto inpakken enzovoort.

Nja ik kijken, even kijken naar de paarden, zie ik dat boy dus allemaal horzeleitjes overal heeft zitten.. ik d8 echt zo van huh dat valt toch op als je ze op de stal zet..

Maarja, ik kijken naar t voer.. en of t is ingevet.. Nopes niks gehaald of ingevet.. Ik heb haar gebeld ze gaf als excuus dat ze Geen tijd had, ik vroeg hoezo dan, : Ja ik was bij een vriendin Ik dacht HUH je zou toch de paarden doen..? nja blijkt dus dat ze 2 dagen bij dr vriendin heeft gelogeerd, de paarden hebben haar ouders gedaan( hebben totaal geen ervaring met paarden, wat als er wat was gebeurd, maarja daar moet ik niet overdenken.)

Ik baal hier dus echt van, Dan zet ik mij 100 % in en dan doet zij gewoon helemaal niks, heb haar nog n iks gezegd omdat ik dat niet aan de telefoon wil doen..

Ik ging dus de volgende dag rijden, paarden liepen voor geen *****, te weinig beweging gehad, ben nu weer een dag verder en nog steeds moet ik eerst half uur longeren en toen ben ik dr dus op gaan zitten, ging helemaal niet goed, vloog elke keer weg..

Ik baal hier echt van, maar ik weet niet hoe ik dit tegen haar moet zeggen want ik wil niet dat ze t gevoel krijgt dta ik alles beter weet en alleen ik alles goed kan want dat is gewoon niet zo. maar heb dus nu wel een probleem, de paarden zaten zondag wel mooi zonder voer..

T is een beetje lang geworden, hoop dat jullie tips hebben,

Liefs, Iris

Jenka

Re: Help.. hoe moet ik dit zeggen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:14

Gewoon rustig vertellen tegen haar wat jij er van vindt en dat het paard ook een deel van haar verantwoordelijkheid is en dat ze die moet opnemen. Kun je het paard "opeisen" ofzo, wanneer ze deze verantwoordelijkheid weigert op te nemen? Want haar nalatigheid komt wel ten nadele van de paarden.
Zou wel proberen rustig te blijven, want wanneer er ruzie komt wordt het nog complexer.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:14

Vertel het hele verhaal tegen je ouders en zeg dat je een soort 'vergadering' wil (met je vriendin en haar ouders erbij) over wie nou wat doet en waarom het niet goed gaat.
Ik denk als je het zelf met haar probeert op te lossen dat je dan ruzie krijgt..
Ik heb ook een paard samen met een vriendin dus heb wel ervaring met dit soort dingen jamemr genoeg Tong uitsteken

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 17:18

ja ik heb het hier al met mijn ouders over gehad die zeggen dat ik het eerst met haar moet oplossen.. en dat ze dan eventueel kunnen helpen

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:34

Als ik dat zo hoor, is jou vriendin niet heel gek van paarden?! Ik ben het met Lotte1990 eens. Een soort 'vergadering'. Dat je paard een dag geen eten heeft gehad, is geen ramp. Als hij maar drinken had. Maarja het feit dat is natuurlijk niet leuk!. Ik zou geen ruzzie maken, dan zal het wel helemaal niet goed gaan. Een paard delen, lijkt me soms best wel lastig... Ik hoop dat het goed komt!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:41

*delete* natuurlijk is het niet erg als je paard een dag geen eten krijgt, dat overleeft hij wel. Maar als je afspreekt met je vriendin is het WEL erg dat ze het niet doet..
Afspraak is afspraak.

Probeer het op een rustige en volwassen manier te bespreken, gewoon eerlijk zeggenwat je vindt en dat je teleurgesteld bent.
Succes Lachen.

Danah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:47

en beter nu erover praten dat dat het misschien erger wordt, uit de hand loopt en dat jullie ruzie krijgen.
misschien heeft ze nu niet door dat die dingen voor jou *en de paarden* wél erg belangrijk zijn. ik denk dat ze het ook wel goed oppakt hoor, mits je het natuurlijk op een gewone vriendelijk manier zegt. doet ze vaker zo? of was het alleen nu dat ze zich niet aan de afspraken hield?

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 20:39

Nou Ze is heel gek met paarden, maar ze steunt dus zeg maar op mij, als ik er niet ben en dr is niks overlegd is dr gewoon niks gebeurd.. dus ik vind t een beetje raar dat zij zich nu niet aan de afspraken houdt.

Ik ga hiermee met haar in overleg na dat zij terug is van vakantie want vind dit niet kloppen

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:45

Dat is dus een reden waarom ik geen paard met iemand wil delen

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 20:51

@ magriet, das wel onzin, ik bedoel dr zit ook wel voordeel aan! als je een keer geen tijd hebt kan de ander gaan maja je krijgt er wel dit soort dingen mee:(

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:19

ik zou het idd gewoon met je vriendin dr over hebben..
en met name zeggen dat je dr van baalt dat zij haar afspraken niet nakomt en dat jij alles weer recht moet breien qua rijden enzo..
Ben benieuwt hoe het gesprek verloopt trouwens..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:22

Je moet ook zeggen dat als jij niks meer invet er dus niks meer gedaan word, want zij doet het niet. Is het soms iemand die begeleiding nodig heeft? Dat heb je met sommige mensen dan zeg je bv kom dan gaan we nu dit of dat doen en dan doen ze mee.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:26

gewoon zeggen dat jehet wenselijk vind dat ze wat secuurder met de paarden en spullen omgaat. Deze voorbeelden noemen en zeggen dat het zo echt, echt niet kan

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 10:11

okee ik zla jullie wel op de hoogte houden.. ik denk dat ze zo eind augustus weer komt, en dan knoop ik gewoon een gesprek metr haar aan!

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:19

misschien een schema ophangen in de stal en dan dingen afkruizen als je wat hebt gedaan.
mss dat het verdere problemen voorkomt later Lachen
en dan weet zei ook gelijk wat ze allemaal moet doen Lachen

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 10:47

ja maar ja ik denk eerlijk gezegd dat dat ook niet zal helpen Tjha, we hadden van te voren afgesproken wat ze zou doen, hier was zij het ook mee eens, dus ook al hangt er een schema dan zal ze dr denk ik nog niks opuit doen helaas..

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:49

ooh dat is dan ook niet zo fijn Lachen
Daarom zou ik denk nooit een pony willen delen en al helemaal niet met een goede vriendin want vaak houd je de geen vriendschap meer aan over ..

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 10:51

ahh dat wel ik bedoel ik vind dr ook wel heel veel voordelen aan zitten, alsje keer met andere vriendin iets wil doen ofzo of als ik uit ga dan zorgt zij voor de paarden, dat scheelt wel!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:00

Van wie is het paard, jouw (ouders) haar (ouders) of is het een verzorgpaard?

Gewoon duidelijke afspraken maken en meestal is eigenaars wil is wet, maar als jullie allebei evenveel te zeggen hebben over dit (verzorg)paard moet je een tussenoplossing zoeken.

Vraag haar asl ze terug is van vakantie alsnog alles eens in te vetten, maak duidelijk dat paarden in ieder geval verzorging nodig hebben en voer. En dat rijden, tja. Dat kan als je opeens alles alleen moet dat dat erbij in schiet.

Probeer samen plezier te hebben met het paard, stuur haar een beetje subtiel aan. Dat heeft ze waarschijnlijk nodig. Het is nu eenmaal niet anders en jullie zullen het met elkaar moeten doen, tenzij een van jullie besluit ermee te stoppen. Probeer je er niet teveel aan te ergeren, daaardoor ontstaat alleen maar ruzie.

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 11:04

Het paard is van ons samen, mijn vader houdt ook erg van paarden en haar ouders totaal niet, Chizzy staat op onze naam maar is wel samen gekocht, meestal is t zo dat wij eerst de meeste beslissingen nemen en dat we hun daar dan over informeren,

Ik baal dr gewoon van dat zij zo even 2 dagen weg gaat en zegt tegen haar ouders doen jullie de paarden maar, dat kan ik ook niet, ik wil ook wel wat met mijn vriendinnen afspreken Uitgaan enzovoort maar ik moet hier gewoon rekening mee houden en ik baal dr van dat zij dat niet doet

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:35

Gedeeld goed is geen goed. Je behoort je verantwoording te nemen tegenover je dier, en als je niet kunt, vraag het dan aan iemand die dat wel doet. Hebben de ouders van je vriendin de paarden beweging gegeven? Waarom vraagt ze haar ouders om voor het paard te zorgen en niet jou op momenten dat zijn niet kan?

Dat de spullen niet ingevet zijn is zo erg niet, maar de paarden behoren wel hun beweging te krijgen, en je niet bekommeren om voer vind ik wel heel erg laks.

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 15:38

ik was op vakantie, en zij dacht ik ga na een vriendin toe en haar ouders hebben voor zover ik weet alleen de paarden op de wei gezet dus ze hebben wel iets beweging gehad maar niet onder t zadel geweest ofzo..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:43

Dan nog behoort ze voor voer te zorgen. IIg hebben de paarden op het weiland gras kunnen eten (ik hoop dat er nog wat op staat)

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 15:45

hmm ja er stond nog wel gras op..

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:50

Ik ga mee in het gedeelte vergadering. Zet op papier wat je tegen haar wil zeggen, bereid haar ook voor op deze meeting...

Een opgesloten dier heeft nu eenmaal verzorging nodig, in dit geval van je vriendin. En dan doet het er niet toe dat de paarden op het land staan.....

Succes.. en laat je wat weten??