Welk merk, en welke deken.? voor dag & nacht buiten.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tiggert

Welk merk, en welke deken.? voor dag & nacht buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 09:58

Hoi,

Ik denk stel mijn vraag hier, aangezien ik op zoek ben naar een goeie deken voor mijn pony.
Ze komt van het winter in het land te staan, en wil der een regendeken op gaan doen.

Hoeveel gramms deken zouden jullie op doen.?

Ik zat te denken aan 200 gramms, mocht het veel kouder worden, er een onderdeken onder.
Is dit verstandig.?

Anders kom je denk ik al snel op 2 dekens..

en welk merk.?
Prijs maakt niet heel veel uit.
Moet goeie pasvorm hebben zodat die echt de hele winter op kan, zonder al teveel schuurplekken.

Alvast heel erg bedankt, groetjes jenny

abcde123

Re: Welk merk, en welke deken.? voor dag & nacht buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:02

Nu al een 200 grams deken op?

Dan mag je straks als het gaat vriezen wel 4 dekens op doen... Knipoog

Maar ik zou niet zo'n dikke deken op doen, zo koud is het nog niet, en ze zijn niet van suiker he! Knipoog
Verder heb ik niet zo heel veel verstand van dekens, omdat die van ons nu ook al staan te zweten als ze na het rijden even een zomerdeken op hebben.

tiggert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 10:07

sorry maar ik heb het niet over nu.. ben nog lang niet van plan om een deken op te doen.

Staat ook duidelijk bij dat ze van het winter dag en nacht buiten blijft, en ik hier voor een deken nodig heb.

En ik wil graag rekening houden met de prijs wat dat ding gaat kosten, en hem evt al aan gaan schaffen.

Maar nog eens voor de duidelijkheid, ze krijgt hem nu echt nog niet op, is echt voor de winter.!

Bedankt.!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:19

Waarom wil je een deken op gaan doen? Echt om de vacht kort te houden? Want als dat de reden niet is, dan is een deken niet nodig, mits ze zelf voldoende vacht aanmaken.

tiggert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:34

Ik wil graag een deken op gaan doen omdat ze nog nooit swinters dag en nacht buiten heeft gestaan.
Ze staat nu zelfs voor het eerst dag en nacht in de zomer buiten.
Nu rij ik erg fanatiek op haar (wil ik ook graag in de winter blijven doen)(binnenbak), en wil dus ook niet dat ze bijv natregent, en dan te snel afkoeld na het rijden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, voor advies voor de juiste deken...

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:46

Een winterdeken van Harry's Horse is aan te raden, er zijn vele modellen en de prijs is goed. De kwaliteit ook. Kijk even op de site.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:43

Ik zou eerder voor een bucas of rambo(/amigo/rhino) gaan als je een goede regendeken wilt. Als je in andere topics over regendekens kijkt blijkt wel dat die toch het beste uit de bus komen. Ze zijn misschien iets duurder in de aanschaf maar gaan een stuk langer mee en blijven ook beter liggen op je paard wat erg belangrijk is als hij 24uur per dag in de wei loopt. Ik heb zelf een Amigo en die bevalt echt super.
En hoeveel grams hangt ervan af hoe koud het is en hoe dun je de vacht van je pony wilt houden.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:35

mijn paard staat ook voor het eerst 24/7 buiten en in de winter blijft hij ook buiten. Ik heb voor hem een Weather Beeta deken van 220 gram, erg fijne dekens Ja Als het echt koud wordt krijgt hij een Pagony deken om van 370 gram.

tiggert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 08:31

heel erg bedankt.!

Had nog wel een vraagje, hebben jullie ook wel eens onderdekens onder de regendekens?

En blijft dat goed liggen.?