natte pony deken op doen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

natte pony deken op doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 09:23

Vanmorgen was mijn pony al zeik nat geregend en toen heb ik er in het land een regendeken op gelegd.
Nu kwam ik op de manege aan en die zeiden daar dat het slecht is voor je pony om een regendeken over een natte pony heen te leggen.
Is dit ook zo???

Ik heb er een bucas deken opgelegd daar zit wel een dun laagje voering in die de regen op kan nemen.

Ik hoor graag van jullie....

ikbenfilou

Re: natte pony deken op doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:25

ja tuurlijk dat gaat lekker zitten broeden
waarom doe je er een deken overheen weg met die dingen joh hebben ze helemaal niet nodig als het regend ga je toch niet rijden ja oke na de regen ,nou die van mij staat zomers en swinters buiten zonder deken of paspas hoor en ik kan best veel rijden

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 09:27

ik heb wel een reden waarom ze een deken op moet.
mijn pony MAG van de dierenarts niet zeik nat regenen omdat ze bronchite's heeft.
Ik luister hier maar naar alleen vanmorgen was ze dus al zeik nat voordat ik aankwam.
Ik haal de deken er ook direct af als het droog is.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:45

Dan kun je haar beter even binnen halen om te laten drogen dan een natte pony een deken op doen. Zeker als ze bronchitis heeft moet je dat niet doen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:48

Charos schreef:
Dan kun je haar beter even binnen halen om te laten drogen dan een natte pony een deken op doen. Zeker als ze bronchitis heeft moet je dat niet doen.

Precies.

why_not

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:51

lekker naar binne halen oplaten drogen en daarna een regendek op en weer naar buiten.. This heerlijk voor een paard met luchtweg problemen om buiten te staan ipv binnen

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:53

Alinda1305 schreef:
ja tuurlijk dat gaat lekker zitten broeden
waarom doe je er een deken overheen weg met die dingen joh hebben ze helemaal niet nodig als het regend ga je toch niet rijden ja oke na de regen ,nou die van mij staat zomers en swinters buiten zonder deken of paspas hoor en ik kan best veel rijden

zoals ze al zei, sommige paarden hebben ze wel nodig. mijn ene paard staat te rillen van de kou als het regent, die krijgt dus ook een dek op.

ben het met de rest eens, even laten drogen (gaat wel sneller met fleecedek op) en dan dekje op.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:31

jaben het er wel mee eens dat het ene het andere paard niet is.. Mn buuf staat ook te rillen terwijl mijn paardje zich nergens wat van aantrekt haha...

Ben het met Why_not eens!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:10

Mijn pony stond vanochtend ook helemaal te trillen en ze was ook aardig/ zeik nat. Ik heb haar zoveel mogelijk droog proberen te maken voordat ik er een deken op gelegd heb Lachen ik heb na een tijdje nog even gevoeld of het deken niet nat was (omdat ze niet helemaal droog was) maar dat viel gelukkig hartstikke mee

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 17:18

bedankt voor jullie reactie's Knipoog
Ik ben vanmiddag terug gegaan naar stal en heb haar deken eraf gehaald, ze was inderdaad niet opgedroogd dus dan had ze waarschijnlijk wel kou gevat als ik haar had laten staan met dek op.
Heel erg bedankt ...

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:45

na het rijden in de winter is mijn pony wel eens nat van het zweet en dan spons ik dat even af en gelijk het dek erop, maar ik ben er niet zo weg van om op een zeiknat paard een deken te gooien Knipoog