passen we dan toch niet bij elkaar.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

passen we dan toch niet bij elkaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 20:28

hoihoi,

ik heb 2 jaar terug een pony gekocht... een hele slechte start gemaakt. zijn we helemaal uitgekomen. het ging al weer maanden goed geen last meer met haar. ik wilde dan toch maar eens een wedstrijdje proberen. helaas is dit uitgelopen tot weer een hel. het leek wel of ik weer het paardje onder me als 2 jaar terug. haar verzorgster zou ook rijden vandaag en daar was ze gewoon braaf bij. ik weet niet meer wat ik moet denken. krijg van verschillende kanten te horen jullie zijn bijde erg eigenwijs dit botst. ik weet niet meer wat ik moet ik hou zoooo verschrikkelijk veel van dur. ik merk gewoon dat ik rijden niet leuk mneer vind. ik longeer liever die liever vrijheids dresuur. nu krijg ik ook van verschillende kanten te horen wees eerlijk voor jouw en desteny. soms lijken des en ik het beste team ter wereld maar dit is al snel weer weg. ik gaf eigenlijk 2 jaar terug al aan wij bosten helaas kreeg ik veel commentaar. ik heb door gezet. maar nu weet ik echt echt niet meer.

sorry moest dit even van me af schrijven

jodoka

Re: passen we dan toch niet bij elkaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:42

Zo meis,ik reageer ook even.
Ik heb jullie van die 2 jaar al zien gaan..
Des is een onwijs lief paard.Maar je moet ook om jou plezier denken.
Ooit heb je tegen me gezegt dat je wedstrijden wou rijden met des,
Je probeert het en valt.Je pakt des en stapt op maar je start niet meer.
Je hebt angst.En probeert het niet..Jij eigenwijs,des eigenwijs..
Ene keer super goede team anderen keer gaat het fout..
Des doet soms meer voor Angela,ze voelt jullie angst..Die van jou en angela..
Is dit dan wel goed?Jullie zijn ver gekomen heel ver,veder dan de meeste dachten..
Maar soms houd het op en kom je niet veder..
Ga niet om angela der plezier denken,maar aan de jouwe wat eerlijk is voor jou en des..
Zijn jullie gelukkig zo?Jij wilt niet meer rijden,angst is het woord toch wel,omdat je weet dat des weer maf gaat doen.Des vind het leuk..Maar soms is ze onwijs braaf met rijden.

Maar wat wil jij nu?
Weer lol krijgen met rijden met des?
Dan moet je toch over je angst heen stappen..
Wat niet makkelijk zal gaan..
Wil je wat anders?Weet je gewoon niet wat je wilt..
Tis moeilijk maar denk aan beide..
Des is lief,des is gewoon super maar gewoon erg eigenwijs,netzoals haar baas..Zoals JIJ..
Dat kan botsten het hoeft niet..

Jij moet de keuze maken wat je wilt..niet wij..jij voelt haar het beste aan..Niet wij..
Jij weet je angst,jij weet je gevoelens,jij weet diep van binnen of je zo veder wilt..
En niet wij..

Je weet mijn voorstel,
probeer een maand van paard te ruilen,lukt dat en zijn beide teams zo gelukkiger met andermans paard..Maak je een deal.Verkopen ze haar,ruil je de paarden terug,wil je des niet meer terug maar dat paard wat je nu hebt houden..Verkopen hun des..

Jij moet beslissen niet wij...
Succes..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 00:42

ik weet het echt niet meer. ik heb zon dubbel gevoel. hoe kan ik angela en des uit elkaar halen. dit kan ik toch niet maken tegenover hun 2. hun hebben er ook hart voor gevochten heb ik ook gedaan. ik heb 2 jaar lang naar deze wedstrijd geleeft en zit ik hier bont en blauw. kan gewoon niet slapen van het dubbele gevoel. ik wil me onwijs graag aan des aan passen. super graag maar het lukt niet ik wil het gewoon het moet van me zelf. maar moet ik alles wat ik bereikt heb dan weg gooien. dat is toch zonde. maar het bangst ben ik nog voor spijt spijt dat ik haar heb weg gedaan. velen van jullie weten hoe dwars moyra me nog licht. ik weet het niet meer. ik word zo geconfroteerd met alles. vandaag was gewoon de grote confrotatie van des zelf. ze liet het me gewoon zien.

mensen ik weet het echt echt echt niet meer. me moeder ziet des ook liever vertrekken het eerste wat ze vandaag zei is meis waag je leven hier niet meer aan. dit is nog afgelopen met een zeer pijnlijke nek hij had gebroken kunnen zijn.

maar ik kan toch geen mooi stel uitelkaar trekken ?

dat kan toch niet

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 08:49

Dit is wel erg vervelend voor je, maar wij kunnen die beslissing echt niet voor je maken, moet je cht zelf doen.
Je moet de voor en nadelen maar eens op een rijtje zetten, zodat die overzichtelijk worden. Misschien kun je daar een beslissing van maken.
Succes ermee

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:05

Even een vraagje: je zegt dat je 2 jaar naar die wedstrijd toegeleefd hebt, toegewerkt hebt. En nu is het helemaal misgegaan. Maar is dat niet een beetje te verwachten? Ten eerste klinkt het alsof je zelf hooggespannen verwachtingen hebt gehad, en dus misschien wel extra gespannen erop hebt gezeten ("nu MOET het goed gaan"), wat z'n weerslag gehad kan hebben op het paard. Ten tweede is zo'n wedstrijd voor het paard ook een hele ervaring, en dan voor het eerst na 2 jaar???

Ik kan me voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt, maar ik zou toch willen adviseren: uithuilen en opnieuw beginnen. Niet meteen de handdoek in de ring gooien! So what dat het zwaar kl*te ging? Inschrijven voor een nieuwe wedstrijd en nog een keer proberen! Ervaring opdoen, jullie allebei. Leren omgaan met de spanning, met de nieuwe indrukken.

Ga bij jezelf na of je dingen anders deed dan normaal: was je zenuwachtig, gespannen? Maar ook: als je paard even niet deed wat je wilde, liet je m dan begaan "omdat de jury het anders zou zien"? Of durfde je net zo te rijden als dat je altijd rijd? Reageerde je paard overdreven kijkerig op alles om hem heen (was het een vreemde omgeving of een thuiswedstrijd)? Rij je wel vaker een oefenproefje helemaal in je eentje in een bak?

Wat ik uit jouw verhaal begrijp ben je van heel ver gekomen. Geef dan nu niet meteen op, maar probeer weer een nieuwe oplossing te vinden. Je moet maar zo denken: een paard waar je een kwartje in stopt en die alles doet wat je zegt is even leuk, maar uiteindelijk mis je daar de uitdaging in.

Just my thoughts....heel veel succes!

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:03

Roadracer,Het paard doet niet meer voor der verzorgster dan voor haar.
Paard luisterd wil maar is gewoon dwars,zei valt en durft er niet meer op,dit heeft ze al 2 jaar.
Ook ik ben der vanaf gevallen hoor,en ik stapte ook op,maar paard doet weer het zelfde en blijft proberen tot je weer op de grond ligt,Agh ondeugend paard..

Ook de wedstrijd was op hun eigenterrein,dus voor het paard spanning hoeft het eigelijk niet te zijn,terwijl die haar er toch vanaf gooit en daarna met verzorgster wel weer netjes kan lopen..

Daan,jij moet aan je eigen denken niet aan angela.Misschien wil angela des wel kopen?En angela gaat heus als jij besluit om des te verkopen wel je nieuwe paard geweldig vinden.Of zei moet des kopen..

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:19

Het lijkt me een hele lastige situatie om voor te staan.
Ik begrijp dat je veel van d'r houdt, maar als je zelf geen plezier meer hebt in het rijden en in het werken met je paard dan zit er toch iets niet goed?
Probeer niet te veel te luisteren naar de meningen van anderen en ga op je eigen gevoel af en wees vooral eerlijk tegen jezelf.

Verder ben ik het eens met Jodoka, je moet haar zeker niet houden voor je verzorgster. Je hebt een eigen paard voor jezelf en niet voor haar, hoe hard het ook klinkt.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 10:25

ik weet dat angela des niet mag kopen. je weet dat ik des al meerdere malen heb willen verkopen.

de wedstrijd was wel op thuis terein maar in een bak waar ze altijd een uitbarsting geeft ik wist gewoon wel dat het zou gebeuren en reed haar daardoor stevig door. ik wilde gewoon dat ze er nu mee zou stoppen. ik was heel eerlijk gezegt niet gespannen. ik heb des wel meer onder me kont gehad dus had zo iets van nou dit red ik wel. mijn moeder heeft hart problemen en die zit elke dag als ik bij mijn paard ben in de zenuwen. hoe zal het vandaag gaan. mijn moeder gaat bijna kapot van die zenuwen. dit was ook een beetje mijn dag om aan me moeder te laten zien dat ze veranderd was. helaas heeft me moeder nu nog slechtere gedachte over des.

even mijn gevoel op schrijven:
2 jaar terug wilde ik des al verkopen na een maand al. ik wist dat het niks zou worden. maar de mensen prate me de moed in. heb haar toch gehouden maar idere keer ga ik wel naar stal maar voel niet zo iets van yes. ik hou super veel van des echt waar. maar gewoon de gedachte wat gaat mevrouw nu weer doen. het is een lief paardje geworden hoor. maar die uitbarstingen heeft ze idere keer bij mij. en echt angst had ik niet meer voor haar. ik ging lachend op haar naar buiten heb maakte mij niet uit waarheen. het zit mij erg dwars dat ik vaak voor handelaar word uitgemaakt daarvoor wil ik des nu ook niet weg doen. dit kan ik toch niet doen mijn 3e paardje. oke de eerste was een shetlander en daar werd ik te groot voor maar toch ze teld dubbel en dwars mee.

moet ik nu dan echt voor me zelf kiezen ??? en niet voor des. ik weet wel dat dit jaren zo door blijft gaan tussen mij en des. we zijn voor des en mijn doen erg ver gekomen het is trouwens niet 1 tegen slag die ik nu gehad heb hoor met des het gebeurt elke week wel een keer maar dit vertel ik tegen niemand.

ik weet het echt nog niet ik ga nu even lekker bij des na denken en aan de hand langs de weg lopen. hoop dat ze braaf is want me nek doet onwijs zeer. maar ik moet haar nu gewoon even zien.

misschien even handig er bij te vermelden. de verzorgster van des doet haar 5 dagen in de week. zodat ik niet elke dag hoef maar als ik tijd heb toch lekker naar des toe kan gaan.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:37

moyra schreef:

even mijn gevoel op schrijven:
2 jaar terug wilde ik des al verkopen na een maand al. ik wist dat het niks zou worden. maar de mensen prate me de moed in. heb haar toch gehouden maar idere keer ga ik wel naar stal maar voel niet zo iets van yes.

Dat gevoel zou je nét wel moeten hebben vind ik. Je paard én jij horen plezier te hebben in datgeen wat ze doen.

Citaat:
het zit mij erg dwars dat ik vaak voor handelaar word uitgemaakt daarvoor wil ik des nu ook niet weg doen. dit kan ik toch niet doen mijn 3e paardje. oke de eerste was een shetlander en daar werd ik te groot voor maar toch ze teld dubbel en dwars mee.

Daarvoor moet je haar al helemaal niet houden.
Je moet, vind ik tenminste, een paard hebben die echt bij je past. Zo te horen is dat niet het geval.

Citaat:
moet ik nu dan echt voor me zelf kiezen ??? en niet voor des. ik weet wel dat dit jaren zo door blijft gaan tussen mij en des. we zijn voor des en mijn doen erg ver gekomen het is trouwens niet 1 tegen slag die ik nu gehad heb hoor met des het gebeurt elke week wel een keer maar dit vertel ik tegen niemand.

Ik denk dat je in dit geval idd voor jezelf moet kiezen. Kun je nog de energie opbrengen om hier jaren mee door te gaan?
Bovendien, zou het niet beter zijn als een des een baasje krijgt waar echt mee klikt?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 10:46

ik vind het zo moeilijk ik moet ergens over gaan beslissen waar ik ziels veel van houd. ik moet toe geven dat ik nu erg wakker geschud ben... door dat des in de bak zo uit haar dak gaat ben ik zelfs al van de dresuur sport afgestapt in me gedachte en wilde naar endurence gaan. ik vind endurence zelf heel gaaf maar ik weet eerlijk gezegt nu al dat dit het ook niet gaat worden met des. ik weet het echt niet meer. wat andere zeggen is wel waar maar ben zoveel van des gaan houden.

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:13

Als iets niet meer klikt of niet geklikt heeft,Kunnen jullie wel ziels veel vanelkaar houden,maar je zal er nooit zo uit komen met houden van...

Als angela des niet mag kopen,zoek er dan een leuk baasje voor waar je der altijd opkan zoeken..netzoals moyra.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:34

moyra schreef:
het zit mij erg dwars dat ik vaak voor handelaar word uitgemaakt daarvoor wil ik des nu ook niet weg doen. dit kan ik toch niet doen mijn 3e paardje. oke de eerste was een shetlander en daar werd ik te groot voor maar toch ze teld dubbel en dwars mee.

Dat is echt het raarste wat ik gehoord heb. Ik heb zelf ook al een pony verkocht, en mijn pony die ik nu heb wordt ook een beetje klein dus daar kan ik geen 3 jaar meer op door, maar dan ben ik nog geen handelaar.

moyra schreef:

Als je voor je pony een goed nieuw baasje zoekt, dan kies je voor beide.

moyra schreef:
misschien even handig er bij te vermelden. de verzorgster van des doet haar 5 dagen in de week. zodat ik niet elke dag hoef maar als ik tijd heb toch lekker naar des toe kan gaan.

5 dagen in de week vind ik erg veel. Hoeveel ga jij naar haar toe dan? Je moet je pony niet houden omdat je het zielig vind voor haar verzorgster. Het is toch jóuw pony en jíj hebt haar voor jóuw plezier, heb je geen plezier van je pony, dan moet je haar verkopen.

Danah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:33

ik heb mijn vorige pony ook verkocht omdat het gewoon niet ´ klikte ´tussen ons. (was wel extremer dan bij jou trouwens, ik kón gewoon niet meer normaal rijden) dat is best moeilijk geweest. je verkoopt toch je paardje waar je veel mee hebt gedaan en waar je ook veel leuke dingen mee hebt gedaan. ik vond het ook moeilijk tegenover de buitenwereld. je hebt toch een beetje het idee dat je het opgeeft. maar dat is niet altijd een verkeerde keuze. ik heb nu een lieve rustige pony waar ik supergoed mee overweg kan,hij heeft me echt mijn vertrouwen weer terug gegeven wat ik door mijn vorige pony verloren was. ik weet ook dat mijn vorige pony super terecht is gekomen.
best een happy end dus...
maar ik begrijp wel dat je het niet harstikke moeilijk vindt...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:37

jodoka schreef:
Des doet soms meer voor Angela,ze voelt jullie angst..Die van jou en angela..

ik heb geen angst meer!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 12:52

danah dit heb ik ook een jaar gehad dat ze niet te berijden viel Knipoog met les zijn we een eind gekomen. maar lukken wil het niet. ik vind het ook erg moeilijk tegen over de buiten wereld. omdat die niet geheel des zien maar een stukje zeg maar. ik heb het net de verzorgster van des verteld die zegt dat ik niet aan haar moet denken maar aan des en mij. ik vind dit heel lief van haar. maar ik weet gewoon dat ze ook onwijs veel van des houd. ik ga in elk geval nu nog niet beslissen. eerst morgen een gesprek met me moeder wat die er van vind. mijn engerie voor des is gewoon op. ik ga nu echt naar des toe want ben als nog niet geweest. met mijn nek gaat het al weer ietsje beter.

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:32

Je moet geen beslissingen overhaast nemen,daarvoor heb je alletijd..en dat weet je..

Angela,Als je geen angst hebt,had je gister toch geprobeert om te springen,zodra des druk doet krijg jij je angst..

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:12

If you love something, set it free.
If it comes back, it is yours, if it doesn't, it never was.

Als je werkelijk van iets houdt wat niet meer werkt, dan laat het gaan. JUIST omdat je van haar houdt. Je doet Des hier ook geen plezier mee, dat paard heeft 'n ruiter nodig die er vol voor kan gaan en die haar aankan.

Voorbeeldje: Ik heb een tijdje terug een paard cadeau gekregen. Notabene een ex-Lichte Tour paard wat zowel lichamelijk als mentaal z'n werk niet meer aan kon, maar nog zeer geschikt voor "gewoon" werk. Een plaatje, een droompaard, een zalig karakter, negen jaar pas. Wat wil je nou nog meer? Nou, de mogelijkheid om echt structureel iets met hem te doen.... Ik maak lange zware dagen in de paarden, heb nog een eigen paard, en hoewel ik stapelgek op mijn nieuwe vriend ben, vond ik het moeilijk.
Toen kwam, vanuit een bedrijf waar ik werk en waar hij in pension staat, plotseling de vraag of ik hem uit wilde lenen aan een project voor het promoten van het paardrijden voor gehandicapten (dat bedrijf sponsort dat project, en 1 van de mensen was door een banketstaaf actie van een eigenaar zonder paard komen zitten). Knoop in mijn maag, 't is zo'n lekker jong en dan is ie zo'n tijd weg enzo.... Toch gedaan. Als ik nu zie hoe gelukkig hij daar is met alle oprechte liefde en aandacht, werk wat hij aankan en leuk vindt, dan ben ik dolblij dat ik ervoor gekozen heb hem zo'n lange tijd te laten gaan!

Als je van Des houdt, moet je haar misschien JUIST laten gaan. Je wilt toch ook dat zij gelukkig is? Als jij haar dat niet kunt bieden en bovendien zelf niet gelukkig bent, dan wees strakt blij met een paard wat wel bij je past EN blij met een eigenaar waar Des bij past....

Up to you, heel veel sterkte met de beslissing, ik kan me indenken hoe moeilijk het is om met zoveel zorgen te zitten over een dier waarom je zoveel geeft en waar je zoveel moeite voor gedaan hebt.
Maar sommige dingen komen in je leven om je iets te leren, en verdwijnen dan weer. Niets is voor altijd. Wees eens heel stil en heel eerlijk naar jezelf, en neem je beslissing niet omdat anderen dingen zeggen, maar omdat voelt dat het juist is. Niemand anders kan jou zeggen hoe jouw hart en verstand en intuitie en gevoel in elkaar zitten, NIEMAND, ik ook niet.

Laat weten wat je beslist, en goed van je dat je van je afschrijft met het risico dat mensen je een "handelaar" vinden. Ik vind dat beslist niet.

Licorne

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:24

Hai

Ik heb dit vroeger ook gehad bij mijn pony.
Was echt een draak.
Bij een vriedin liep ze super en bij mij helemaal niet. Boos!
Lag altijd bijna in de sloot of werd er afgegooid.

Ik heb met hulp haar zo ver te krijgen dat ze me wel respeteerde.
Nu achteraf ben ik zeer blij ermee.

Succes Ach gut

nadieh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:51

Dit is echt lastig Scheve mond
Ik denk dat het niet slim is om een paard te houden, waar je zelf geen plezier mee hebt. Dat is voor je paard ook niet leuk. Je hebt gewoon een supergoeie verzorgster, maar het is jouw paard, & jij moet denk ik voor jezelf beslissen wat het beste is. Is er niet iemand in de buurt die jou paard wil kopen? Zo kunnen jullie haar allebei blijven zien.
Succes ermee.

Laverne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:59

Kan het zijn dat je paardje erg gevoelig is op de ruiter? Jij hebt een bepaalde spanning en die neemt je paardje over?

Ik ken het zelf nl. al te goed. Je moet en zal presteren, want stel je voor dat anderen iets negatiefs zeggen/ denken....druk loopt op en je zit erg gestresst op je paardje. Je paardje neemt dit over en tadaa...drama.

Jij voelt je rot, en een slecht baasje. Plezier is ver te zoeken....en dat is niet eerlijk tegenover jezelf en tegenover je paardje.

In mijn ogen heb je twee opties...OF je gaat er helemaal voor. Gooit het roer om, schouders eronder, schijt aan de rest. Andere stalling wellicht een optie?

Of je laat haar gaan. Verkoopt haar en begint opnieuw met een ander dier....

De uiteindelijke keuze ligt bij jezelf. Die kan niemand voor je maken.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:35

hier weer even een berichtje van mij. heb vanacht heel lang met iemand zitten praten ook over des. ik heb besloten om haar toch te houden. ik ga me porberen nog meer aan haar aan te passen. en wil het echt niet lukken kan ik altijd de handdoek in de ring gooien. ik heb er al 2 jaar voor geknokt en ze zijn al veel dichter bij elkaar gaan staan. ik ga proberen dit voor eeuwig zo te krijgen.

why_not

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:13

Zolang je er maar met plezier naar toe gaat.. Laat het geen strijd worden he!! Anders hou je het helemaal niet lang vol. Een paard kiest nl altijd zn baas, en niet andersom..

Suc6 iig!!!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:12

heey wijffie,

De keuze die je nu maakt vind ik goed.. Zolang je maar plezier blijft houden, en net als why_not zegt: een paard kiest zijn baas niet andersom.
Goed dat je het nog een keer aanvecht, ik hoop dat alles goed komt gun ik je van harte.

Liefs prissey

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:36

Ik hoop echt voor je dat het lukt. Heel erg veel succes! Laat af en toe nog even weten hoe het gaat?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 19:48

ik laat het zeker weten. ik heb er heel veel zin in. ik merk dat des en ik wel iets met elkaar hebben maar dat er meer voor gedaan moet worden. het is al zoveel veranderd deze 2 jaar het heeft in die 2 jaar ook kunnen veranderen dus moet het toch lukken. ik ga er zeker geen streid van maken. ik ga me best proberen te doen. niet proberen ik ga er gewoon voor.