ik heb een vraag:
Zijn bandage's verplicht met wedstrijden? dressuur/springen
en waar moet je je zweep houden? moet je je zweep aan de andere kant doen bij het van hand veranderen?
ik ben benieuwd =)
groetjes!!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Marije_jiplover schreef:Zweep wisselen hoeft niet alleen niet, het wordt niet eens gewaardeerd door de jury, omdat het altijd een verstoring van de aanleuning geeft, omdat je met je handen zit te rommelen.
Ik zou je zweep in de hand houden waar jij hem het prettigst vindt. Tik je hem het liefst (of het meest noodzakelijk) rechts bij, houd hem dan lekker in je rechterhand. Als je hem met groeten gewoon rechts af laat hangen en alleen aan de bovenkant even met je linkerhand vastpakt, net als je rechterteugel, is het ook prima.
daantjuhhh schreef:Marije_jiplover schreef:Zweep wisselen hoeft niet alleen niet, het wordt niet eens gewaardeerd door de jury, omdat het altijd een verstoring van de aanleuning geeft, omdat je met je handen zit te rommelen.
Ik zou je zweep in de hand houden waar jij hem het prettigst vindt. Tik je hem het liefst (of het meest noodzakelijk) rechts bij, houd hem dan lekker in je rechterhand. Als je hem met groeten gewoon rechts af laat hangen en alleen aan de bovenkant even met je linkerhand vastpakt, net als je rechterteugel, is het ook prima.
amen..
en volgens mij, (ik weet niet of dat nu nog zo is) maar ik werd vroeger bij de pony's gediskwalificeert, omdat mijn zweep 1,05 meter lang was.
Volgens mij moet hij onder de 1 meter zijn ??
of dat nu nog zo is weet ik niet!
Citaat:De maximaal toegestane lengte van de dressuurzweep is voor paarden 130 cm en voor pony's 100 cm.
is maar net hoe hij aanvoeld Citaat:Groeten
Bij het halthouden voor de jury neemt de deelnemer de teugels en eventueel de zweep in de linkerhand.