vandaag hadden we op de stal waar ik sta een onderlinge wedstrijd.
ik had farouk wel ingevlochten (vind ik nou eenmaal leuk om te doen en toch iedereen ging vlechten) zijn staart hield ie alleen scheef, dus de vlecht was ook scheef en had ik die er maar weer uitgehaald.
farouk vrijdag helemaal gepoetst en zijn stal was brandschoon zodat hij de volgende dag niet onder de mestvlekken zou zitten (het is nou eenmaal een schimmel he

vanmorgen vroeg uit bed want het begon om 10 uur... ik was als laatste 17e dus. hoefde dus ook pas laat op te zadelen, maar de dag van te voren wisten we nog niet hoe laat ik moest.
een halfuur van te voren erop en lekker losgereden, hij liep opzich wel lekker, een beetje driftig af en toe.
tijdens de proef ging het voor mijn gevoel kudde... hij kwam bij ongeveer elke overgang in verzet, wat ie normaal nooit doet en de middendraf die hij perfect kan wou hij helemaal niet tonen.

uitgestapt en lekker even op stal gezet, deze was nog steeds schoon, lag maar 1 keutel in.
we gingen lekker lunchen

weer lekker losgereden en een hindernisje gesprongen... afgelopen week sprong hij zwaar verrot (met 4 beentjes tegelijk) maar dat viel erg mee vandaag. in het parcoursje ging het ook wel goed... we mochten eerst de dubbel een keer oefenen omdat er in de inrijbak maar 1 klein laag hindernisje stond. daar weigerde hij dus voor... zweepje erbij... opnieuw aangereden en hij sprong...
het parcours ging erg goed, ik kon hem op een gegeven moment alleen niet meer echt terug rijden zo enthosiast werd ie, maar hij sprong goed.
er was voor de foutlozen nog een ronde (10/20 cm hoger) maar daar heb ik niet aan meegedaan, ik vond het goed genoeg zo. voor degenen die 2x foutloos waren was er nog een barrage op tijd.
uiteindelijk was er de prijsuitrijking... met de dressuur was ik 3e met 166 punten (vond ik erg meevallen die punten) met springen hadden ze een 1e 2e en 3e prijs en de anderen waren allemaal 4e, ik dus ook... ik heb met de dressuur een beker en met springen een lintje... ook kregen we nog een zakje paardensnoepies.
toen nog een ererondje in galop (alleen zonder muziek

hij mocht nog ff lekker rollen en heeft een paar lekkere appels gehad.
en nu ga ik lekker slapen want ik ben hartstikke moe