Mijn pony heeft ZOMEREXCEEM!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Iris93

Mijn pony heeft ZOMEREXCEEM!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 12:08

Heeyy!

Ik wilde mijn pony ongeveer aan het begin van de zomer te koop zetten. Mensen hadden interesse, en er kwamen ook mensen kijken naar hem. Toen ze hoorden dat hij zomerexceem heeft, hadden ze geen interesse meer. Ik heb vanaf dat ik hem voor het eerst zag schuren desinfecterende shampoo ingedaan, elke dag. Dit hielp een tijdje, maar toen het warmer werd, niet meer.. Ondertussen zijn z'n manen deraf geschuurd, en z'n staartwortel is ook al kaal. Verdrietig
Hij moet nu onderhand echt verkocht worden. Maar hoe? Zijn er ook mensen waarbij het niks uitmaakt of hij zomerexceem heeft? Hij is bijvoorbeeld door zijn brave en betrouwbare karakter zeer geschikt voor beginners. Ook is hij verkeersmak. Ik hoop op reacties.

Groetjes Iriss

palmira

Re: Mijn pony heeft ZOMEREXCEEM!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:14

Desinfecterende shampoo is géén adequate behandeling van zomereczeem! Daar zijn andere middelen voor nodig! Help je paard en neem een kijkje op www.zomereczeem.info om te kijken wat je er aan kunt doen.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:26

Zomereczeem is echt een plaag; er zijn vast mensen die het niet uitmaakt, maar over het algemeen... Zeker als je niet aan zee woont, want dan schijnt het het ergste te zijn.

Mijn advies is zakken met je prijs. Een lagere prijs trekt mensen eerder over die zomereczeemdrempel, maar trekt ook kopers aan die op lagere prijsklasse-paarden uit zijn (beginners zoeken nogal eens een goedkoper paardje). IJslanders met zomereczeem gaan niet voor niets voor een zacht prijsje weg; vaak de helft van wat er voor een ander gevraagd wordt. Bovendien is je paardje al 16, voor mij niet oud (ik heb een NF van 19), maar er zijn dan blijkbaar niet heel veel mensen op zoek naar een paardje van die leeftijd...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:30

Je kan ook een geschikte eigenaar vinden op Bijvoorbeeld de waddeneilanden,, die vliegen die de irritatie veroorzaken schijnen daar niet voor de komen..
Of een plekje aan zee...
Een boett deken kan ook uitkomst bieden, mjaa dat is meer voor het paard en niet voor de gene die um koopt..

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:34

Baby zalf !!
raar maar waar
Een haf bij ons op stal schuurd zich altijd letterlijk open zag had ook nooit manen over .. toen zijn we begonnen met baby-zalf !
ze schuurt neit eens meer Haha!

Iris93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 18:41

Okee bedankt voor jullie reacties!
Wij willen er €1395,- voor vrage, is dat een goede prijs?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:46

een pony met zomereczeem krijg je bijna niet verkocht, jammer maar waar. ondanks dat het "niet mooi" is, is het voor het paard ook een enorme belasting. stel je eens voor dat je zelf de hele dag jeukt hebt en dus steeds wilt schuren. in het ergste geval gaan de wonden ontsteken. er is weinig op de markt wat echt afdoende helpt, het zijn allemaal "lapmiddelen". je kunt het proberen met een eczeemdeken, dat wil wel helpen. en het beste is om je paard in de zomer zoveel mogelijk binnen te houden. maar eea is natuurlijk wel afhankelijk van de mate waarin je paard het heeft. in ieder geval erg eerlijk zijn tegen de potentiële kopers, ook als je paard er 's winters goed uitziet. ik heb zelf een pony met zomereczeem en 's zomers een dagtaak aan zijn verzorging. succes!

hanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:45

Een pony met zomereczeem is inderdaad lastiger te verkopen, zakken met je prijs kan inderdaad helpen. Wij hebben een pony met zomereczeem verkocht aan een manege, die hadden er geen problemen mee dat het er niet zo mooi uitziet. Misschien is dat een mogelijkheid?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:48

Zonde dat je pony eczeem heeft. Het is daardoor inderdaad moeilijker om hem te verkopen. Kijk hier voor veel meer info over eczeem en hoe je dit kan behandelen: viewtopic.php?f=3&t=513314&hilit=

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:52

heeft hij ook wedstrijd ervaring.bij ons op de manege stond ooit een pony te koop met zomerexzeem en echt alles kort schuren he.die liep hoog in dressuur en ook in springen die is dus wel nog goed verkocht.moet ook net die mensen tegenkomen die het niet zo erg vinden.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:55

Lastig dit vooral omdat er al zoveel paarden/pony's te koop staan blijven de slechtste (niet verkeerd bedoeld) langer te koop staan. Er zal wel iemand voor komen alleen wanneer is de vraag.

Zakken in de prijs is idd een optie en dan verkopen aan iemand aan zee. Op dit moment ben je ook iedere dag geld kwijt en dat moet je toch ook meetellen.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:59

mijn paard heeft ook erge zomereczeem. ik gebruik : culivetsem en allergitum van de paardendrogist. ik ben hier mee in maart begonnen. ik geeft het 2x op een dag. alleen op haar hoofd heeft ze nog last. ook gebruik ik fenonolf.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:03

Evt nog een tip: verkoop hem/haar met een exceemdeken. Die 69.95 maakt het ook niet meer uit op die 1395 die je er voor wil hebben.
Ik heb ooit een paard verkocht wat ouder was, die liep lekker op action beenbeschermers van 80 euro. Dan doe ik die er ook gewoon bij, is voor het paard ook prettiger.

Iris93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 16:55

Okee, bedankt voor jullie reacties! Knipoog

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 07:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:59