Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
CocoChanel schreef:Over het 'startgerechtigd' zijn.
Vroeger dacht ik altijd dat het 'startgerechtigd' zijn betekende dat je genoeg winstpunten had om een klasse hoger te starten.
Stel je had 11 winstpunten in het MII, dan meende ik altijd dat je Z startgerechtigd was.
Nu vertelde een jurylid ( KNHS ) me, dat je ( zoals in het voorbeeld) Z startgerechtigd zou zijn als je 1 winstpunt had behaald in het ZI.
Wie weet het, hoe zit het?
germie schreef:Behalve in de L1. Dan blijf je altijd L1 combinatie, je kunt niet lager halen dan L1+0. Je bent dan echter geen B combinatie meer.

Citaat:Als jij L gaat springen, maar je eerste parcours heb je al direct 2 min punten
Citaat:5.1 Bij het vormen van een nieuwe combinatie (paard/deelnemer) zal deze combinatie geplaatst worden in de hoogste gemeenschappelijke klasse. De hoogste klasse van de deelnemer is de hoogste klasse waarin ooit een winstpunt behaald is. De hoogste klasse van een paard is de hoogste klasse waarin het paard ooit een winstpunt heeft behaald.