Bodyprotector

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 14:44

Hoi,

Ik wil een bodyprotector aanschaffen omdat ik dat toch een veiliger idee vind als ik straks op mijn jonge paard ga.(ben tenslotte alweer wat ouder Clown )
Wie heeft er ervaring mee en dan natuurlijk wat het vallen aangaat? Heb je er echt baat bij?
Wat is een goed merk? Zit het niet erg vervelend?

Alvast bedankt!

Vala

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 14:45

Sorry, ik zie net dat er een stukje naar beneden al een topic over bodyprotectors staat. Excuse me!

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:34

Ik heb ook sinds kort een body protector, het zit voor geen meter in het begin. ( weet niet of er veradering aan komt, maar hij past verder wel goed! ) Je moet er aan wennen. Ik voel me er wel veilig in. Ik zou het je wel aarraden! Knipoog

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:22

Ja, je hebt er zeker baat bij. Ik ben gisteren met de crossles van mijn pony gevallen en had een BP aan, en heb nergens last van terwijl ik toch hard viel.

DropShot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:27

precies in het begin zit het niet lekker maar als je dr bijv. mee springt en je gaat eerst zonder en dan ga je met boby protector dan voelje je tog een stukkiej veiliger Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:51

Heb er toevallig vandaag een gekocht,die van Kieffer. Lachen
Vindt het stiekem op een kogelvrijvest lijken.. Clown
Nog niet mee gereden dus,we zullen zien.. Haha!
Kan er nu amper mee lopen. Clown

DropShot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:44

nou dat valt ook wel mee hoor Knipoog
je kan dr opzich alles mee alleen het opstappen is even moeilijk opstappen.
das alles... je voelt je er wel prettiger mee Pling

Pablo_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:35

inderdaad je voelt je er een stuk zelfverzekerder mee!!
gewoon doen!!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:38

Ik heb er 1 te koop!!!ff pm-en voor meer info

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:35

Ik ben er pas 1 keer mee gevallen en dat was nu net niet zo fijn. Ik raakte de grond nl precies op de rand van de BP bij mijn kont. Gevolg was een mooie blauwe plek! Maar toch trek ik hem elke keer weer aan als ik ga springen, want ik heb al een keer een paar ribben gebroken, en dat had voorkomen kunnen worden als ik toen een BP aan had gehad.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:39

heb er ook net eentje gekocht! mijn paardje kan nogal springerig zijn en staat nu al 12 weken op boxrust met een beetje wandelen aan de hand ivm een peesblessure. het leek me wel verstandig om er eentje te hebben voor als ik er weer op moet, want dan zal ze wel niet zo heel erg rustig zijn!!! Hyper! en het lijkt me zowieso geen overbodige luxe met buitenrijden of springen enz. dus was eigenlijk al van plan om er een aan te schaffen en nu had ik helemaal een goed excuus. heb er een van imperial riding fase 3!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:36

Ik heb er vnmiddag eentje gepast van USG, ook een level 3. Ik vind het wel raar zitten hoor, zal wel ff wennen worden. Zit dat gedeelte onderaan je rug niet erg in de weg tegen de achterkant van je zadel?

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:42

Tiessie schreef:
Ik heb er vnmiddag eentje gepast van USG, ook een level 3. Ik vind het wel raar zitten hoor, zal wel ff wennen worden. Zit dat gedeelte onderaan je rug niet erg in de weg tegen de achterkant van je zadel?

ik heb me laten helpen door iemand uit de winkel die zei dat het een heel klein stukje van je zadel af moet zitten, omdat je anders bij een val je nek kan blesseren. het zit er ter bescherming van je stuitje geloof ik. moet je even controleren, anders moet je misschien een andere maat??!!

DropShot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:06

het licht wel aan hoe je valt er zijn manieren dat je pijnlijk kan val en die van jou is daar 1 van.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:15

Ik wil misschien ok een bodyprotector (hoewel ik het een idioot gezicht vind). Maar wat voorkomt het precies? Ik ben nl niet zo bang dat ik mijn rug breek oid, ik wil gewoon wat pijnlozer vallen. Werkt het daar ook voor?

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:56

Ik heb leren rijden met Bodyprotector.
In het begin is het even wennen maar het is toch echt wel veel veiliger! Nu rijdt ik er eigenlijk bijna nooit meer mee, maar straks met m'n jonge paard trek ik hem zeker weer aan!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:44

Ik heb ook een bodyprotector. Ja
Ik gebruik hem bij m'n eigen pony bijna nooit.. Alleen met cross/springen. Op jonge paarden doe ik em ook vaak aan. Ja

Ik zal als ik jou was wel het hoogste level kopen, die andere hebben weinig nut als je het mij vraagt. Tong uitsteken
Volgensmij is dat level 3 en paarse kleur (dat kaartje Tong uitsteken). Ik weet het niet zeker hoor.. Lachen

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:21

binnekort krijg ik ereen ik spring bijna niet maar het is wel veilig niemand heb eereen maarja het had bij me zusje kunnen voorkomen waneer se van een paard viel had ze gekneuste rug

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:28

ik heb er ook een van USG, in het begin vond ik het vreselijk en het zat ook nergens naar, maar na een tijdje gaat hij zich naar je lichaam vormen en zit het beter, je went er vanzelf aan. Haha! Sinds ik hem heb ben ik al een paar keer gevallen, de laatste keer lande ik op mn buik, iedereen zei toen dak geluk had dat ik m bodyp. aan had, anders had ik zeker mn ribben gebroken. Toch vind ik het wel wel lelijk uit zien Knipoog Tong uitsteken !!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:30

Ik heb er een van Imperial Riding..... en als ik hem aantrek zit hij strak en in de weg... als het ding op temperatuur is merk ik niet eens dat ik hem aan heb... Ik moet zeggen dat ik hem graag draag.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:34

ik heb geen problemen met mijn bodyprotector, maar als ik hem uit doe ben ik helemaal nat !

Ik haat het Boos!

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:35

jah idd, je gaat er wel heel erg onder zweten :S

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:40

lexlover schreef:
ik heb geen problemen met mijn bodyprotector, maar als ik hem uit doe ben ik helemaal nat !

Dat heb ik dus, kan me shirt echt uitwringen na een uur springen!!
Heb nu standaard droge t-shirts in de auto liggen...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 01:35

Haha, ik ook, vooral als het benauwd buiten is.

De eerste keer dat ik hem aanhad kon ik geen mounting block vinden, dus ik dacht dat ik nooit op het paard zou komen, maar het was helemaal niet moeilijker dan zonder. Je merkt het wel wanneer je niet altijd recht zit, dat je ineens door je bodyprotector in plaats gehouden wordt, maar dat vind ik niet zo erg en na een paar minuten merk ik niet eens meer dat ik een hem aan heb. Ik ben er gelukkig nog niet mee gevallen, maar ik vind het een veilig gevoel voor het geval dat ...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 15:17

Weet er iemand een goede zaak waar ze ook echt verstand hebben van deze dingen?
Ik heb er nl eentje gepast en volgens mij wisten ze daar niet waar ze precies op moeten letten.
Ik denk misschien een winkel waar ook veel eventing-mensen komen?