hoi,
ik ben nu begonnen met echt stap voor stap mijn paard te laten wennen aan een trailer. aangezien hij er zo n schrik van had dat we hem er niet meer inkregen, waarom dat weet ik niet. ik heb nu een stuk of 8 keer geoefend. ik krijg hem nu rustig erop, hoewel het soms wel even duurt. gister had ik weervoor het eerst de klep dicht gedaan maar dit beviel hem helemaal niet. hij raakte weer een beetje in paniek, ik denk dat hij zich dan heel onveilig en opgesloten voelt (ik stond ook nog in de trailer).
het is misschien een stomme vraag. maar laatst op tv zag ik dat als honden ergens bang voor zijn dat je ze juist niet moet gaan aaien, maar juist negeren anders beloon je hem voor het bang zijn en moedig je hem aan om bang te zijn. zou dit bij paarden ook gelden en zou ik m niet allemaal moeten aaien en zo praten van (braaf beestje, rustig maar).
hoe zouden jullie dit aanpakken. zouden jullie misschien ook een hooinet ofzo in de trailer hangen zodat ie wat te doen heeft en minder tijd heeft om in paniek te raken?? graag jullie advies
alvast bedankt=)