Springwedstrijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:46

Hee!! Haha!
Ik heb effe een vraag voor een springwedstrijd. (Beetje raar misschien, maar toch Knipoog )

In het begin mag je dus het parcour gaan verkennen. Je begint natuurlijk bij 1 etc Pling . Alleen wat nou precies mijn vraag is: Hoe onthoud je het parcour?
Of hoe pak jij het aan, zodat je het 'eigelijk' niet kan vergeten?
(En hetzelfde voor de barage? Bloos )

Heb je tips ?? Plaatsen maar Haha!
Dankjewel Xx

Debortje_

Re: Springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:49

Uhmm, goed opletten. Haha!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:58

Ja inderdaat een beetje raar. je loopt het parcours en als je klaar bent ga je op een plek staan en overzie je het parcours en je gaat in gedachten nog een paar keer rond. Bij de ingang van het parcours staat vaak een bord met het parcours uitgetekend daar kan je ook nog even kijken.
he tis gewoon een kwestie van goed onthouden. en als je niet als eerste bent kan je de andere ook nog bekijken.
het is hetzelfde als het onthouden van de route die je van huis naar school rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:03

Jaa inderdaad. Misschien is het wel slim om het parcours een keer in gedachten te nemen ! Dankjewel. Heb daar zelf nog nooit aan gedacht eigelijk.
En goed opletten lijkt me logisch Haha!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:06

het parcour miss 2x lopen i.p.v. 1x??

anders het parcour nog ff tekenen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:08

zoals al verteld idd.. goed opletten de route een paar keer na rijden met je vinger. en als het niet lukt goed de hindernissen onthouden.. van stijl naar oxer, links naar muur.. etc etc

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:10

Niet dat ik parcoursen rijd, (nog niet iig Knipoog ) maar als ik bij een concour kijk en ik volg 5 keer de rit, dan weet ik hem vaak al uit mn hoofd. Alleen op het moment dat je daar zelf rijd vergeet je het wel sneller van de spanning, denk ik. Knipoog
Niet dat je hier veel aan hebt Haha!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:28

Als je aan het rijden bent moe tje ook even goed op de bordjes letten. Het is mij wel eens gebeurt dat er een heel logisch lijntje stond maar ik toch de verkeerde hindernis pakte. ik ging recht door omdat het twee dezelfde hindernissen waren (zelfde kleur) en ik moest eigenlijk een gebroken lijn naar een andere hindernis doen. het leek zo logisch Knipoog Dus blijf kijken naar de bordjes

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:32

goede tip van Oosterhoff. Dat heeft me 3 keer een verkeerd parcours opgeleverd, waarvan 2 * op een dag in hetzelfde parcours Bloos!

Maar normaal gesproken zijn de lijnen echt wel logisch.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:03

Ik bekijk het parcours altijd eerst goed op papier, dan loop ik het, om te afstanden te meten etc. Daarna ga ik aan de kant staat en kijk het hele parcours nog een keer helemaal door, wijzend met mijn hand zeg maar. En op het moment dat ik de ring binnenrijd, kijk ik ook nog een keer het hele parcours na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:24

Wauw Bloos !! Bedankt voor de tips. Zijn echt hele goede. Nu 'kan' het zelfs bijna niet meer fout gaan denk ik Haha!.
Meer tips, altijd welkom Knipoog

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:44

gewoon proberen goed in je op te nemen.
en misschien al als je nog niet hoeft te verkennen dan al gaan kijken hoe de mensen het rijden. dan vergeet je het niet zo snel hoor. nou veel succes..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:41

Het is een kwestie van ervaring. De ervaren ruiters die ik ken lopen het 1x en dan weten ze het gewoon. Helaas ben ik niet zo ervaren Haha!.

Ik loop het gewoon van 1 naar 2. Dan onthou ik dat lijntje. Dan loop ik naar 3. En dan probeer ik het lijntje 123 te onthouden. En zo door naar 10.
Als ik klaar ben teken ik het parcours nog eens met mijn voet in het zand. Of ik stap de lijnen tijdens het losrijden nog eens.

indytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:58

door het goed door te lopen, en als je klaar ben met het lopen, met je vinger het aanwijzen, met de barage kan je het op je hand schrijven (niet laten zien natuurlijk =) ) dus als je klaar ben met je gewone parcour, en je weet dat je barage mag rijden, in het parcour kijken, en natuurlijk op je hand ,.. beetje vaag uitgelegt, maar hopelijk heb je hier wat aan, Bloos
xXx Ingrid Tong uitsteken

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:55

goed lopen en weten waar je moet openen en sluiten. dus hoeveel galopsprongen je gaat rijden in de lijntjes.
voor ik het parcours in moet, doe ik altijd nog even het parcours in mn hoofd rijden, zo kan ik het goed onthouden.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:28

Ik loop altijd tijdens het verkennen van het parcours met een vriendin mee. En wij lopen van hindernis naar hindernis, blijven bij 5/6 even staan om startlijn(Zeer belangrijk!!) en parcours nog een keer te bekijken. Dan lopen we verder naar 10 (of wat dan ook) En dan bekijken we het parcours en de start/finishlijnen nog eens Lachen

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:55

Ik loop altijd van 1 naar 2 naar 3 en dan zeg ik dat lijntje een keer hardop en dan ga ik weer verder en dan onderweg herhaal ik het parcours al af en toe. En dan als je het hele parcours hebt gelopen zeg je het nog een paar keer op en ik doe dan met mn zweep de lijnen na die ik moet rijden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:19

Goed onthouden ja.. Clown
Ben er zelf ook slecht in. Nagelbijten / Gniffelen
Als je het parcours een beetje goed gezien hebt in 'gedachten' nog alles een keer nalopen. Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 06:54

een tip, niet 2 parcoursen gelijk verkennen. Dat heb ik gisteren gedaan (B en oefenparcours) en dat is erg verwarrend.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 07:04

Het parcour aflopen regelmatig even omkijken of je het nog weet. De barrarage loop ik 1 keer en schrijf ik voor de zekerheid op mijn hand. Even snel handschoentje uit als ik iets vergeten ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 08:04

En weer zitten er heel goede tips bij ! Dankjulliewel. En de barage op je hand schrijfen is eigelijk ook niet eens zo'n slecht idee. Nou, iig wéér bedankt. Tips zijn & blijven welkom.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:22

ik loop altijd 2 keer rond en dan langs of over de hindernissen ligt er maar aan hoe hoog ze zijn, dan onthoudt je het ook veel sneller daarna kijk ik nog eens naar het papier voordat ik de ring in ga en dan goed op de bordjes letten en gaat het vanzelf Lachen

succes alvast!!

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:56

Het lijkt altijd moeilijker dan dat het is zo'n parcours onthouden vind ik .Ik maak er altijd een heel drama van,roep dat ik het niet meer weet enzo. En achteraf kan ik t parcours een maand later nog uit tekenen.. Haha! Ben wel een keer fout gegaan door tijdens het springen mee te gaan tellen met de hindernissen, geen succes want ik vegat dat er een 6a en b instond en ik telde 6b als 7. Dus sloeg ik er 1 over Bloos

WitJeWit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:12

Haj....idd heel goed je parcour lopen en hem als je klaar bent in je hoofd "lopen" zeg maar en dan nog een keertje nakijken. Ook is het goed als je bijv. pas als laatste of ergens in het midden bent om even een of twee andere ruiters met hun paarden het parcours zien springen...dat helpt egt Pling

Thijs14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:42

goed nakijken en un paar keer rijden en kijken naar anderen Knipoog:D