Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
erleyne schreef:Voor het NRPS moeten ze 12,5% ox ( arabisch bloed ) hebben. Ik denk niet dat je shetlander dat heeft. Trisca's shet x Welsh heeft dat wel door het Welshbloed dat er in zit.
cissy schreef:dan moet ze naar belgie en gezien de kosten/baten zal ze dat wel te duur vinden
cissy schreef:en hoe dacht je dat wij dat wisten welk stamboek het goedkoopste is.... ? je zou zelf een rondje kunnen bellen misschien?
Ik denk dat de meeste mensen gewoon bij hun desbetreffende stamboek inschrijven omdat dat beter 'staat' bij de pony dan te shoppen voor het goedkoopste stamboek.
Het zal elkaar qua prijs niet veel ontlopen denk ik, zou het persoonlijk vreemd vinden als ik een shetlander zou kopen en er een kwpn paspoort bij zou krijgen...
cissy schreef:dan moet ze naar belgie en gezien de kosten/baten zal ze dat wel te duur vinden
MonAmieC schreef:Als er ooit wedstrijden worden gestart met de pony dan kan je het beste een paspoort bij de knhs aanvragen. Heb je ergens anders een paspoort dan betaal je extra kosten ivm registratie van de pony bij de knhs. Dus in dat geval is knhs het goedkoopste.
texeenmaikey schreef:Wat ik raar vind je zegt dat de shet al gechipt. Maar als ze gechipt zijn word er gelijk een paspoort aangevraagt vooral als je het voor de dierenarts hebben laten doen.
Ik denk dat het goedkoopste bij het KNHS is dan hoef je ook niet gelijk lid te worden, en dat is vaak bij een stamboek wel zo.

Hier vind je een overzicht van alle instanties die een paardenpaspoort uitgeven en bij het PVE bekend zijn. Citaat:Zeg, waar bemoei jij je eigenlijk mee.
Start je eigen topic en ga dat lekker verzieken ofzo?
porscherider schreef:texeenmaikey schreef:Wat ik raar vind je zegt dat de shet al gechipt. Maar als ze gechipt zijn word er gelijk een paspoort aangevraagt vooral als je het voor de dierenarts hebben laten doen.
Ik denk dat het goedkoopste bij het KNHS is dan hoef je ook niet gelijk lid te worden, en dat is vaak bij een stamboek wel zo.
Niet iedere DA mag een paspoort aanvragen, helaas. Ik heb dit zelf ondervonden. Chip erin laten schieten, maar de paspoortaanvraag werd telkens afgekeurd. Uiteindelijk een paspoortconsulent (?) van de KNHS benaderd, waarna het wel gelukt is om een paspoort aan te vragen. Kostte me helaas wel extra.
Heb even voor je zitten sneupen, TS. Best leuk hoor, er even in duiken, kom je nog wat te weten.Hier vind je een overzicht van alle instanties die een paardenpaspoort uitgeven en bij het PVE bekend zijn.
Hou er wel rekening mee dat sommige instanties administratiekosten in rekening brengen wanneer je niet lid bent. Als ik de FAQ van het NAS (appaloosastamboek) goed heb begrepen ben je voor een paspoort € 20 kwijt en komen er nog eens € 20 administratiekosten overheen als je niet lid bent.
Bij de KNHS kost een paspoort € 29,25, waarbij de opmerking moet worden geplaatst dat deze prijs onder voorbehoud is.