Wat is het goedkoopste stamboek, ivm paspoort aan te vragen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pavlina

Wat is het goedkoopste stamboek, ivm paspoort aan te vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 09:57

Zoals gemeld in de titel:

wat is het goedkoopste stamboek om een paspoort aan te vragen.
Het gaat hierbij om een shetlander die al geënt en gechipt is.

Ik hoop snel wat te horen.

cissy

Re: Wat is het goedkoopste stamboek, ivm paspoort aan te vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:38

het shetlanderstamboek? mits het paardje papieren heeft

pavlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:03

Het gaat mij er niet om dat het een shetlanderpaspoort moet hebben.

Maar voor het goedkoopste.
Je hoeft namelijk niet perse bij je eigen stamboek een paspoort aan te vragen.
De kosten hiervan wisselen namelijk per stamboek.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:17

Ik denk niet dat een stamboek een paspoort afgeeft van een paard dat niet bij het stamboek is ondergebracht. Dus ik weet niet wat voor paard je hebt, maar dan moet je toch echt naar je eigen stamboek?!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:19

Wij hadden een shetlander x welsh zonder papier en zijn naar het NRPS gegaan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:23

Voor het NRPS moeten ze 12,5% ox ( arabisch bloed ) hebben. Ik denk niet dat je shetlander dat heeft. Trisca's shet x Welsh heeft dat wel door het Welshbloed dat er in zit.

pavlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:41

Ik weet wel dat er ook paspoorten zijn uitgegeven voor KWPN'ers door het fjorden stamboek, maar dat was niet mijn vraag...

De vraag was: Welk stamboek is het goedkoopst met het uitgeven van paspoorten?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:34

en hoe dacht je dat wij dat wisten welk stamboek het goedkoopste is.... ? je zou zelf een rondje kunnen bellen misschien?

Ik denk dat de meeste mensen gewoon bij hun desbetreffende stamboek inschrijven omdat dat beter 'staat' bij de pony dan te shoppen voor het goedkoopste stamboek.
Het zal elkaar qua prijs niet veel ontlopen denk ik, zou het persoonlijk vreemd vinden als ik een shetlander zou kopen en er een kwpn paspoort bij zou krijgen... Haha!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:37

erleyne schreef:
Voor het NRPS moeten ze 12,5% ox ( arabisch bloed ) hebben. Ik denk niet dat je shetlander dat heeft. Trisca's shet x Welsh heeft dat wel door het Welshbloed dat er in zit.

Dat is wel zo, maar we hadden helemaal geen papier ofzo.. Ik weet niet hoe ze dat hebben bekeken. (je zag het ook niet duidelijk, al was het ook duidelijk niet 100% shet)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:49

De stamboek papieren en passport hebben in feit niets met elkaar te maken. De Stamboeken, eenderwelke in welke land dan ook, hebben het privilege van de Europese Commissie gekregen om Passporten te mogen uitgeven. Het center stuk van de Passport (of Equipas) is het stamboek gedeelte, maar kan net, in het geval Equipas voor paarden/ponies zonder stamboek, een blanco (wat betreft afstamming) aftekening gedeelte zijn.

In Belgie, kan je bij het Confederatie van het Paard kan je een aanvraag indienen en dan kost het iets van 48 euro EXCL. BTW! (komst op 56 euro). Nadeel is dat je DA wel het formulier moet aftekenen dus bijkomend kost (+/- 30 euro) van DA bezoek ... als je dit kan combineren met een DA voor inenting of zoiets dan valt dat wel mee.

Kost bij de Royal Belgian Palomino: lidgeld 30 euro + inschrijving pony (met afleveren van passport) 30 euro = 60 euro totaal. Paarden/ponies met andere kleuren worden zonder moeite aanvaard.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:05

dan moet ze naar belgie en gezien de kosten/baten zal ze dat wel te duur vinden Lachen

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:07

cissy schreef:
dan moet ze naar belgie en gezien de kosten/baten zal ze dat wel te duur vinden Lachen

Ik wist niet dat E-mail (of de post igv geen PC) naar Belgie zoooooo duur was Cool

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:11

Als er ooit wedstrijden worden gestart met de pony dan kan je het beste een paspoort bij de knhs aanvragen. Heb je ergens anders een paspoort dan betaal je extra kosten ivm registratie van de pony bij de knhs. Dus in dat geval is knhs het goedkoopste.

pavlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:13

cissy schreef:
en hoe dacht je dat wij dat wisten welk stamboek het goedkoopste is.... ? je zou zelf een rondje kunnen bellen misschien?

Ik denk dat de meeste mensen gewoon bij hun desbetreffende stamboek inschrijven omdat dat beter 'staat' bij de pony dan te shoppen voor het goedkoopste stamboek.
Het zal elkaar qua prijs niet veel ontlopen denk ik, zou het persoonlijk vreemd vinden als ik een shetlander zou kopen en er een kwpn paspoort bij zou krijgen... Haha!

Als je het niet weet, dan hoef je me geen antwoord te geven.
Hier heb ik natuurlijk helemaal niets aan... Knipoog

pavlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:14

cissy schreef:

Zeg, waar bemoei jij je eigenlijk mee.
Start je eigen topic en ga dat lekker verzieken ofzo? Slapen

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:14

MonAmieC schreef:
Als er ooit wedstrijden worden gestart met de pony dan kan je het beste een paspoort bij de knhs aanvragen. Heb je ergens anders een paspoort dan betaal je extra kosten ivm registratie van de pony bij de knhs. Dus in dat geval is knhs het goedkoopste.

Dus alle Stamboek paarden/ponies die bij de sport vereiniging KNHS rijden moeten extra betalen ? Lijkt mij sterk dat er zo gediscrimineert wordt op passporten van Stamboeken EN dat de ruiters van deze paarden dat accepteren!

pavlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 17:21

Ik denk niet dat ze ergens anders heen kunnen Knipoog

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:48

Wat ik raar vind je zegt dat de shet al gechipt. Maar als ze gechipt zijn word er gelijk een paspoort aangevraagt vooral als je het voor de dierenarts hebben laten doen.

Ik denk dat het goedkoopste bij het KNHS is dan hoef je ook niet gelijk lid te worden, en dat is vaak bij een stamboek wel zo.

pavlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 21:35

Okee, bedankt. Voor
de info.
Ik ga nog wel even rond bellen.

Puera

Re: Wat is het goedkoopste stamboek, ivm paspoort aan te vra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:37

texeenmaikey schreef:
Wat ik raar vind je zegt dat de shet al gechipt. Maar als ze gechipt zijn word er gelijk een paspoort aangevraagt vooral als je het voor de dierenarts hebben laten doen.

Ik denk dat het goedkoopste bij het KNHS is dan hoef je ook niet gelijk lid te worden, en dat is vaak bij een stamboek wel zo.

Niet iedere DA mag een paspoort aanvragen, helaas. Ik heb dit zelf ondervonden. Chip erin laten schieten, maar de paspoortaanvraag werd telkens afgekeurd. Uiteindelijk een paspoortconsulent (?) van de KNHS benaderd, waarna het wel gelukt is om een paspoort aan te vragen. Kostte me helaas wel extra. Scheve mond

Heb even voor je zitten sneupen, TS. Best leuk hoor, er even in duiken, kom je nog wat te weten. Haha! Hier vind je een overzicht van alle instanties die een paardenpaspoort uitgeven en bij het PVE bekend zijn.
Hou er wel rekening mee dat sommige instanties administratiekosten in rekening brengen wanneer je niet lid bent. Als ik de FAQ van het NAS (appaloosastamboek) goed heb begrepen ben je voor een paspoort € 20 kwijt en komen er nog eens € 20 administratiekosten overheen als je niet lid bent.

Bij de KNHS kost een paspoort € 29,25, waarbij de opmerking moet worden geplaatst dat deze prijs onder voorbehoud is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:56

Citaat:
Zeg, waar bemoei jij je eigenlijk mee.
Start je eigen topic en ga dat lekker verzieken ofzo?

ik bemoei me met jouw vraag, mag dat niet dan? Haha!
dan had je geen topic moeten openen....

je vraagt om het goedkoopste adres voor een paspoort en daar wordt op gereageerd, om een paspoort aan te vragen moet het betreffende paard toch geschetst/live gezien worden (of ben ik nou abuis?) en lijkt me niet dat als je om het goedkoopste adres vraagt je dan naar Belgie gaat om te schetsen....

pavlina

Re: Wat is het goedkoopste stamboek, ivm paspoort aan te vra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 10:59

porscherider schreef:
texeenmaikey schreef:

Niet iedere DA mag een paspoort aanvragen, helaas. Ik heb dit zelf ondervonden. Chip erin laten schieten, maar de paspoortaanvraag werd telkens afgekeurd. Uiteindelijk een paspoortconsulent (?) van de KNHS benaderd, waarna het wel gelukt is om een paspoort aan te vragen. Kostte me helaas wel extra. Scheve mond

Heb even voor je zitten sneupen, TS. Best leuk hoor, er even in duiken, kom je nog wat te weten. Haha! Hier vind je een overzicht van alle instanties die een paardenpaspoort uitgeven en bij het PVE bekend zijn.
Hou er wel rekening mee dat sommige instanties administratiekosten in rekening brengen wanneer je niet lid bent. Als ik de FAQ van het NAS (appaloosastamboek) goed heb begrepen ben je voor een paspoort € 20 kwijt en komen er nog eens € 20 administratiekosten overheen als je niet lid bent.

Bij de KNHS kost een paspoort € 29,25, waarbij de opmerking moet worden geplaatst dat deze prijs onder voorbehoud is.

Bedankt, dit zijn nou antwoorden waar je iets mee kunt!