hors concours

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

hors concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 19:20

Beetje rare vraag misschien, maar voor de wedstrijdsecretarissen:
Als iemand hors concours start ( dressuur ), moet je dan de coupons opsturen naar de KNHS. De combinatie staat immers ook op de startlijst, maar ja, de punten tellen niet. Ik kon het niet vinden in de AWR of discipline reglement dressuur. Hier zijn vast veel ervarener wedstrijdsecretarissen dan het groentje dat ik nog ben Haha!

PintoNatal

Re: hors concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:29

Ja, ik weet het ook niet. Ik start nu hors-concour deze maandag. Ik heb mijn coupons gewoon naar het wedstrijd secreatariaat gestuurd, maar verder ja.. Ik weet het ook niet zo goed

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 09:44

Inderdaad moeten ze wel coupons afgeven bij het wedstrijdsecretariaat, maar ik weet niet wat ik er daarna mee moet doen. Ik ga maar eens even rondbellen hier in de buurt denk ik.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:50

moet je dan ook inschrijfgeld betalen, want ik zie bij ons dat veel mensen hc starten terwijl t niet eens een officiele wedstrijd is(dus telt niet voor de punten) waarom start je dan hc. misschien hoef je dan t inschrijfgeld niet te betalen ik weet het niet,ik heb het wel altijd gedaan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 09:52

In het reglement staat dat de vereniging kan beslissen dat de ruiter het volledige inschrijfgeld moet betalen. Ik heb dus besloten dat ze dat inderdaad moeten doen. Het kost me gewoon een volle startplek, die ik anders ook had gevuld met een betalende ruiter, dus ze moeten gewoon betalen.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:33

Hors concours startens betalen hier gewoon wel inschrijfgeld, sturen coupons op, maar krijgen die altijd blanco terug bij de prijsuitreiking.

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:05

Ik maak het niet vaak mee dat men HC bij mij start. Maar ze moeten wel startgeld betalen en coupons bij secretariaat inleveren er moet dan HC op geschreven staan. Het is wel een soort startbewijs. Er wordt ook met de jury overlegd of je HC mee mag doen. De coupons gaan denk ik niet naar de knhs. Je moet al een kopie startlijst aan de jury meegeven en daar kan al bij de deelnemer HC staan. Het is meer een jury iets lijkt het.

Wat die ervaring betreft maakt het niet uit hoe groen je bent. Ik doe het nu 3 jaar voor mijn vereniging en ik weet nog steeds niet alles. Lachen Er komen steeds meer nieuwe dingen bij of ik word er op gewezen door deelnemers. En uitwisselen met andere secretariaten is altijd handig.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:06

Kris25 schreef:
Hors concours startens betalen hier gewoon wel inschrijfgeld, sturen coupons op, maar krijgen die altijd blanco terug bij de prijsuitreiking.

Hoort dat zo? Moeten ze de punten dan op zon A4 schrijven of hoe gaat dat? Ik wil binnenkort HC starten, maar ik wil wel echt gepunt worden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:41

Je coupon wordt gewoon ingevuld, er moet alleen duidelijk opgezet worden dat je buiten mededinging gestart bent. De coupon gaat ook gewoon naar de KNHS.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 07:54

Hartstikke bedankt!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:57

Dat wisselt echt per vereniging, volgens mij. Ik heb een paar jaar geleden bij onze eigen vereniging HC gestart en kreeg mijn hele coupon na afloop gewoon weer terug. Bij ons op de vereniging werken ze met aparte protocollen en daarop waren alle punten ingevuld. Ben dus wel gewoon echt gejureerd, maar de coupon is verder niet naar de KNHS gegaan. Is ook niet echt nodig toch, bij de KNHS doen ze er toch niks mee.

Edit: wat toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 09-08-06 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:21

Je coupon wordt gewoon ingevuld door de schrijfster. Je doet niet mee voor punten en dus ook niet voor de prijzen.
Je krijgt gewoon je protecol terug. Er gaat 1 deel naar het knhs, maar er wordt daar niets mee gedaan.

Logisch toch dat je je protecol terug krijgt. Anders heb je ook niets aan het starten. Misschien wil je hm een keer hc starten om je paard eens even te testen hoe die bijvoorbeeld reageert als je hm meer voorwaarts rijdt in je proef, en hoe de jury tegen zoiets aankijkt, dan wil je neem ik aan ook je punten weten....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:26

DE coupons gaan gewoon naar de KNHS. En het wil nog wel eens gebeuren dat je daarna onterecht verliespunten hebt gekregen, of dat je volgens hun in een verkeerde klasse gestart bent. Zorg er dus voor dat het HC er heel duidelijk op staat.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:48

Ja ik ben dus als de dood dat ie naar de KNHS gestuurd wordt, ik mag 23.9 meedoen aan het NK voor friese paarden maar mag dus tussentijds niet promoveren. Tijd voor een oefenwedstrijdje dacht ik dus! Dat mag wel, heb ik gecheckt. Als de coupon opgestuurd wordt, zou het zomaar mis kunnen gaan en ik wil het gezeik niet hebben ondanks dat er met koeieletters HORS CONCOURS op staat. Ik ga denk ik met de vereniging wel regelen dat ze hem NIET opsturen, dat lijkt me het veiligst.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:27

Starbreeze schreef:
Ja ik ben dus als de dood dat ie naar de KNHS gestuurd wordt, ik mag 23.9 meedoen aan het NK voor friese paarden maar mag dus tussentijds niet promoveren. Tijd voor een oefenwedstrijdje dacht ik dus! Dat mag wel, heb ik gecheckt. Als de coupon opgestuurd wordt, zou het zomaar mis kunnen gaan en ik wil het gezeik niet hebben ondanks dat er met koeieletters HORS CONCOURS op staat. Ik ga denk ik met de vereniging wel regelen dat ze hem NIET opsturen, dat lijkt me het veiligst.

Joh als het er met koeienletters op staat dan is het toch geen probleem? dat kan je dan toch gewoon bewijzen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:28

Ja daar zit ook weer wat in Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:16

Nou, om het hersteld te krijgen moet je soms allerlei dingen uit de kast trekken. 1 keer volstond 1 telefoontje, 1 keer moest ik de coupon inscannen. En 1 keer wilden ze zelfs een officiele uitslagenlijst waarop stond dat ik HC gestart was (die kon ik via de organiserende verenging niet meer achterhalen, maar zij hebben wel voor mij geregeld dat het goedgekomen is).
Dus het is wel een heel gedoe om onterechte (verlies)punten weer ongedaan gemaakt te krijgen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:15

Ik zet altijd gewoon HC in de rechterbovenhoek en ik trek een streep schuin over de coupon. Komt altijd goed, heb daar iig nog geen foutbrieven etc over gehad Knipoog

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:05

gomir schreef:
Ik zet altijd gewoon HC in de rechterbovenhoek en ik trek een streep schuin over de coupon. Komt altijd goed, heb daar iig nog geen foutbrieven etc over gehad Knipoog

Inderdaad, zo wordt het bij ons ook gedaan. HC erop, en dan een groot kruis of een schuine streep over de coupon. HC coupons worden gewoon opgestuurd en HC starters betalen gewoon startgeld.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:21

Heb er nu ook een dikke streep op gezet, als het nu niet goedkomt??