kosten veewagen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

smano

kosten veewagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 18:30

Ik zou graag willen weten wat de kosten zijn van een veewagen per maand. Daarmee bedoel ik de wegenbelasting en de verzekering. Ik weet nu namelijk niet in welke richting ik moet denken. Ik zit er namelijk over na te denken om een kleine veewagen aan te schaffen.
Het is de bedoeling om er maar 1 paard mee te vervoeren op het B rijbewijs. En het zou gaan om een veewagen uit 1992

ikke

Re: kosten veewagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:49

smano schreef:
Ik zou graag willen weten wat de kosten zijn van een veewagen per maand. Daarmee bedoel ik de wegenbelasting en de verzekering. Ik weet nu namelijk niet in welke richting ik moet denken. Ik zit er namelijk over na te denken om een kleine veewagen aan te schaffen.

Begin dan maar met het halen van je C-rijbewijs (als je dat nog niet hebt) Niet alleen kosten B-rijbewijs auto's de hoofdprijs in aanschaf en bezit, je bent ook nog eens standaard overbeladen en daarmee NIET verzekerd.
Voor de wegenbelasting kijk je hier: http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... belasting/
Het rekenprogramma levert je inzicht in de tarieven van personen- en kleine bedrijfswagens; tarief vrachtwagens spreekt voor zich........
Verzekering ligt ergens tussen de 200 en 2000 euro en is volledig afhankelijk van het type auto, hoe vaak je er gebruik van maakt en welke beperkingen je wilt accepteren.

smano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 18:53

IK heb namelijk een wagen op het oog van een kennissje. Deze heeft er ook altijd met haar B rijbewijs mee gereden en ook met maar 1 paard erin. Ik weet nog niet het fijne wat gegevens betreft van de wagen. En dan bedoel ik gewicht, laadvermogen e.d

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:42

dan kun je haar toch vragen wat ze altijd kwijt geweest is aan de diverse kosten?