Inenten, chippen en mee op kamp?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wineds

Inenten, chippen en mee op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 18:36

Over 2 weken neem ik mijn verzorgpony mee op kamp, tenminste, dat is de bedoeling.

Een tijd geleden heb ik bij de eigenaar nagevraagd of Sam al gechipt was en of er een paspoort aanwezig was, aangezien dit nu verplicht is met transport. Ik kreeg toen het antwoord 'ja' en was zelf verder gerust gesteld. Het paspoort zou gezocht worden en deze zou ik meekrijgen.
Nu kwam ik vrijdag echter thuis van vakantie en vertelt een medeverzorgster mij, dat de DA aanstaande dinsdag pas komt om de boel hier te chippen en in te enten. Ik heb twee vragen;

- Hoelang duurt het voor je een paspoort binnenkrijgt na het chippen?
- Hoever van te voren moet je paard ingeënt zijn om hem/haar mee te kunnen nemen op transport en dus naar kamp? (Een medekamper vertelde mij dat haar paard niet mee mocht, omdat deze niet op tijd geënt was?)

Ik hoop dat jullie gunstige antwoorden voor me hebben. Zit me al een dik jaar te verheugen op dat kamp Nagelbijten / Gniffelen

(Twijfelde trouwens of het hier of bij Medisch moest staan, mocht het fout staan, dan hoor ik het wel Lachen )

Ecudes

Re: Inenten, chippen en mee op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:33

Als het paard nooit is geënt (of langer dan een jaar geleden) waar het hier op lijkt moet er eerst een basisenting in en dan na 4 tot 6 weken (meen ik hoor, pin me er niet op vast) weer een enting. Je paard mag waarschijnlijk pas na de 2de enting mee op kamp.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:34

En paspoort aanvragen verschilt per stamboek, en het kan beroerd lang duren.

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 13:48

Geen flauw idee wanneer de laatste inenting was. Eigenaar is 3/4 jaar in Australie geweest, dus de boel loopt hier behoorlijk in het honderd Scheve mond Bedankt voor je antwoord Lachen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:09

Wanneer de basisenting is verlopen moet je opnieuw een basisenting doen.
Tussen de eerste en tweede enting (basis) zitten 4 tot 6 weken.

Een paspoort kan wel een maand duren voordat het binnen is.