Naamloos paard...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ppl0026

Naamloos paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 17:02

Ik heb sinds kort een nieuw paard. Het is een holsteiner en ze heeft dus ook duitse papieren.
Nou is het dus zo dat er in haar papieren geen naam staat! Het vakje waar een naam hoort te staan is dus helemaal leeg. Ze heeft wel een levensnummer en chipnummer enzo.
Ik heb zelf een naam verzonnen, maar hoe verander ik dit nou officieel zodat het geregistreerd wordt en ook in de papieren komt te staan?
Moet ik het naar duitsland versturen oid? Ik heb echt geen idee waar ik moet zijn..
Iemand misschien enig idee? Bloos

inkepink

Re: Naamloos paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:53

heb hetzelfde gehad als jij alleen was bij dit paard met potlood een naam ingeschreven aangezien ze door de handsstal waar ik haar van kocht uitgebracht was op concours.
denk dat je het handigst contact op kunt nemen met het holsteinerzuchtverband in duitsland

succes!

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 20:06

Ze spreken daar toch wel nederlands mag ik hopen... Of in ieder geval engels..? Mijn duits is zo slecht Tong uitsteken

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:03

Daar zou ik niet vanuit gaan Cece, Duitsers zijn over het algemeen niet zo op het buiteland gericht. Maar je kunt ook gewoon een email sturen.

Mijn paard is trouwens een Oldenburger en die heeft ook geen naam in haar paspoort, alleen een nummer. Maakt mij echt niks uit....

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:37

inkepink schreef:
denk dat je het handigst contact op kunt nemen met het holsteinerzuchtverband in duitsland

Dat denk ik ook, maar volgens mij zijn er wel flinke kosten aan verbonden als je de naam op het papier/paspoort wilt invullen of veranderen en of dat het nou waard is...

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:14

Mijn Hannoveraan heeft alleen de naam van zijn vader met potlood ingevuld in dat vakje. Ik heb zelf een naam verzonnen en dat vul ik gewoon binnenkort zelf met potlood in. Misschien laat ik het nog wel eens officieel veranderen, maar nodig is het eerst toch niet.