Vraag aan bokkers die bevallen zijn.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Vraag aan bokkers die bevallen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 14:55

Ik heb me laatst medisch laten keuren en de keuringsarts merkte op dat ik zeer sterke binnenbeenspieren had. Ik vertelde hem dat ik aan paardrijden doe en hij legde me uit dat een eventuele bevalling (ben NIET zwanger, heb nog geen kinderen, misschien over 2 jaar ofzo) bij mij wat moeilijker zou verlopen, omdat ik mezelf zou 'tegenhouden' en het geboortekanaal ietwat zou afsluiten, zeg maar.
Niet dat ik nu bang ben voor een bevalling, helemaal niet zelfs, maar ik zou graag wat ervaringen willen horen van bokkers die intensief gereden hebben en dit commentaar ook gehad hebben.
Ik ken namelijk geen mensen in mijn naaste omgeveing aan wie ik het zou kunnen vragen, die daar ervaringen mee hebben.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groeten van Yetse

__baron__

Re: Vraag aan bokkers die bevallen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:55

misschien kan je hier even kijken: viewtopic.php?f=118&t=624851

ik ben wel zwanger en 5 dagen overtijd inmiddels maar ben nog niet bevallen dus kan je niet helpen sorry

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 00:03

Mwah, als je een beetje goeie techniek onder de knie hebt om te bevallen valt met die bovenbeenspieren als een bankschroef best snel een kind op de wereld te zetten hoor. Haha! Door het paardrijden krijg je als het goed is ook flinke buikspieren en die helpen juist weer extra mee om dat kind eruit te krijgen. Bij mij werkte het iig wel zo. Ik fixeerde me tijdens beide bevallingen heel erg op mijn navel Clown Als die naar beneden ging voelde ik het kind zakken. Ze waren er ook supersnel; nr. 1 in 20 minuten en nr. 2 in 4 minuten nadat ik volledige ontsluiting had.

Dus het kan best, jaren lang dagelijks paard rijden en even een kind op de wereld zetten Haha!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 00:22

Ik ben het helemaal met Anne_GTI eens.
Ik heb er ook wel wat aan gehad, aan die buikspieren en beenspieren.
Nikita stonf binnen 22 minuten ter wereld.
Moest in het ziekenhuis bevallen (stuitligging) en de gyneacoloog die zei zelfs tegen mij dat vrouwen die paardrijden in de zwangerschap het in het algemeen makkelijker hebben met bevallen, vanwege de buikspieren.

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:26

Ik ben 5 weken geleden bevallen en ik rij paard vanaf mijn 6e jaar.
Heb er iedergeval totaal geen last van gehad, Robin was er eigenlijk ook vrij snel.
Maar goed, niemand is hetzelfde, bij iedereen verloopt de bevalling anders ... afwachten dus !! Haha!
Groetjes !

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 11:34

Dank jullie wel voor de reacties! OK dan!
Turlijk is de ene bevalling de andere niet, maar die arts zei het zo nadrukkelijk, dat ik vraagtekens ging zetten bij mezelf...
Eigenlijk heel logisch, je buikspieren vangen de boel weer op en zullen een bevalling eventueel kunnen vergemakkelijken!
Nou ja, we zien wel over een jaar of 2...
Sterkte aan alle bokkers die nog moeten bevallen!
Groeten van Yetse

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:42

xXGRIETJEXx schreef:
Ik ben het helemaal met Anne_GTI eens.
Ik heb er ook wel wat aan gehad, aan die buikspieren en beenspieren.
Nikita stonf binnen 22 minuten ter wereld.
Moest in het ziekenhuis bevallen (stuitligging) en de gyneacoloog die zei zelfs tegen mij dat vrouwen die paardrijden in de zwangerschap het in het algemeen makkelijker hebben met bevallen, vanwege de buikspieren.

Dat zeiden ze bij mijn zus toen ook.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:04

Ik ben nog niet bevallen, nog een week of 6 a 7 te gaan (aaaahhhh!) maar tegen mij is verteld dat ik enerzijds nadeel kan hebben van te sterke bekkenbodemspieren en anderzijds weer voordeel omdat amazones die bekkenbodemspieren gecontroleerd kunnen aan- en ontspannen. We'll see...
Met binnenbeenspieren lijkt het me helemaal niks te maken te hebben want die heb je niet nodig, ontspanning is the key (volgens de zwangerschapscursus dan Clown )

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:49

Mijn zus is ook eens bevallen (1,5 jaar geleden) en had een supersnelle bevalling. Nergens geen last van gehad Haha!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:11

mijn bevallingen verliepen ook vlot. Mijn arts heeft nooit iets over mijn binnenbeenspieren gezegd. Wel over mijn buikspieren trouwens. Die waren wel erg sterk.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 12:05

Wat een positieve reacties allemaal!
Dat geeft de burger weer moed Nagelbijten / Gniffelen Haha!

blackhorse57

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:52

mijn dochter is heel makkelijk bevallen van haar zoontje, terwijl ze bijna dagelijks reed. ze heeft tot 5,5 maand gewoon alles gedaan met de paarden. de ontsluiting ging zelfs erg snel. maar zoals word gezegd: de ene bevalling is de andere niet.