Trailer laden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 22:39

Hallo ik wil graag vragen hoe jullie je paarden laden ?

Ik zit namelijk met het volgende probleem.

Mijn merrie heeft vroeger een ongeluk meegemaakt toen zij in de trailer stond en ook de trailer is geraakt, dit is inmiddels wel al ruim 7 a 8 jaar geleden, maar toch denk ik dat haar probleem hier mee te maken heeft.

Ik heb mijn merrie nu wel zo ver dat ze op stal, zo achter me aan loopt de trailer in, al dan wel met een emmer voer in me hand, maar ze doet het toch.
Tijdens de transport eet ze wel haar voer op en knabbelt ze aan het hooi.

Alleen terug wil ze niet meer in de trailer.
Ze blijft of als een ezel met vier benen voor de klep staan.
En als ze dan met de voorbenen op de klep staat, wil ze er via de zijkant afspringen, of wil omhoog komen, of er als een gek weer achterwaarts gaan.
We hebben al vanalles geprobeert,
langs een hek gezet, de trailer, ze springt er maar aan een kant af, rechts
longeerlijnen gespannen
ik zelf in de trailer gaan zitten en maar afwachten of mevrouw wil komen
pallets aan de zijkanten gezet
maar niks wil helpen

Wie oh wie heeft er nog een zeer paardvriendelijke manier voor het laden op de terug weg.

Ik wil haar niet naar een of andere trainingsprogramma brengen, omdat ik van mening ben dat we dit samen moeten oplossen, we zijn al op de helft.

We wachten met smacht op jullie reactie

cissy

Re: Trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:46

De gouden tip bestaat helaas niet, ieder paard is anders. Zeker zo via bokt kun je dit niet 'effe' oplossen.
Je moet heel goed kunnen inschatten wat de reacties van je paard zijn, is het angst of is het een respect probleem bijvoorbeeld?
Ik adviseer je toch om er een ervaren iemand bij te halen die dat kan inschatten anders wordt je probleem alleen maar groter. Je paardje geeft nu al aan dat je een probleem hebt, het is geen onoverkomelijk probleem maar je moet wel hulp zoeken dit kun je niet alleen.

Gabon

Re: Trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:55

Ik had ook trailer problemen met mijn paard, met behulp van een profesioneel iemand (www.paardenbegrijpen.nl)gaat het nu veeel beter. Je schrijft dat je haar niet naar een trainingsprogramma wilt brengen, maar je kan ook iemand naar jou toe laten komen. En je wilt het samen oplossen, maar diegene kan je helpen het samen op te lossen...
veel suc6 verder..