gedrag ruin

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

gedrag ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 06:58

Hallo,

Wij hebben een ruin die afgelopen mei is gecastreerd (klophengst). De reden van castratie was eigenlijk zijn hengstengedrag. Nu gaat het hengstengedrag maar niet over, hebben te laat gecastreerd? Hij is 1.5 jaar. Gaat het gedrag er van zelf uit? Dit wordt gezegd door veel mensen namelijk.

Yinari

Re: gedrag ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 07:02

Wij hebben drie keer een paard laten castreren op de leeftijd van twee en drie jaar. Het hengstengedrag bleef daarbij idd nog wel een paar maanden aanwezig. Bij ons ging het vanzelf steeds weg. Een leeftijd van 1,5 jaar lijkt mij vrij normaal en zeker niet te laat hoor. Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken. Succes met je mannetje Knipoog

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:45

Jullie hebben hem zeker niet te laat gecastreerd hoor Haha! Vind 1.5 zelfs wat vroeg, ivm mooi uitgroeien enzo.
Het wordt inderdaad vanzelf wel wat minder, en bedenk ook dat het wel een (bijna) 2 jarige is he, dus nog jong en ondeugend.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:46

-> VMR

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:40

Het komt nog wel dat het minder wordt, hij is nog maar 1,5 jaar dus ook nog erg speels lijkt me, ik weet niet wat hij deed als hengst zijnde.
Mijn pony is pas met 4,5 jaar gecastreerd, hij springt wel boven op alles enzo, maar naar mate hij ouder word is hij rustiger aan het worden...Maar het blijft toch wel erin, maar jij hebt je paardje echt niet vroeg gecastreerd.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:48

Dat gaat echt nog wel weg. Mijn verzorg paard is pas gecastreerd op bijna 4 jarige leeftijd. Hij is zn hengsten gedrag een tijdje kwijt geweest maar nu is het weer terug. Het is niet zomaar weg. Maar op 1,5 jarige leeftijd hebben ze vaak nog nieteens door wat hengst zijn is. Netals een kleutertje. Die weet dat ie een jongetje is. Maar denkt dat baby's door ooievaars in de lucht gebracht worden, of uit een krop sla komen Nagelbijten / Gniffelen

Pas als een hengst een keer gedekt heeft is de kans zeer groot dat hij hengsten trekjes blijft houden.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:56

Ik denk ook niet echt dat hij weet dat hij hengst was, maar daarom zei ik al ik weet niet wat hij deed.
Maar je hebt er vroege bij Vork