Thuis rijd ik meestal met dit spoor:

Op wedstrijden dan 1 langer dan deze foto:

Wat is dan de volgende stap? De een zegt dat wielen niet scherper zijn, de ander zegt van wel...
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

en natuurlijk kiezen voor een bot wiel, dus geen hoekjes aan de tandjes!!oosterhoff schreef:Welke klasse rijd je? Als ie goed op de achterhad is en verder wat lafjes aan blijf zou je ook gewoon eens kunne proberen meer te voeren of anders te voeren.
Vandaag in de les liep ie ook weer erg fijn en nog wat tips meegekregen om m af en toe ff bij de les te halen, maar ze vond het van de sporen ook wel een goed idee... 
Relaxed schreef:oosterhoff schreef:Welke klasse rijd je? Als ie goed op de achterhad is en verder wat lafjes aan blijf zou je ook gewoon eens kunne proberen meer te voeren of anders te voeren.
Z1 rij ik nu met m, 3 x gestart (6 proeven) en 2 wp, dus op zich gaat het helemaal niet verkeerd...Vandaag in de les liep ie ook weer erg fijn en nog wat tips meegekregen om m af en toe ff bij de les te halen, maar ze vond het van de sporen ook wel een goed idee...
HC met zweep is ook een goeie om een keer te doen, ga ik zeker onthouden!
oosterhoff schreef:Relaxed schreef:
Z1 rij ik nu met m, 3 x gestart (6 proeven) en 2 wp, dus op zich gaat het helemaal niet verkeerd...Vandaag in de les liep ie ook weer erg fijn en nog wat tips meegekregen om m af en toe ff bij de les te halen, maar ze vond het van de sporen ook wel een goed idee...
HC met zweep is ook een goeie om een keer te doen, ga ik zeker onthouden!
Denk dat ie dat snel genoeg doorheeft maar je kan het proberen.
Ik zou eerder eens proberen anders te voeren. Dat ie net wat frisser is. Wellicht moet je er dan zelf meer aan rijden maar vaak heeft het wel het gewenste resultaat.
Ineke2 schreef:Een grof wiel met grotere tanden is het minst scherp.

LiSSy schreef:niet helemaal waar... een groot glad wiel is het minst scherpe wiel. die rol ik in ieder geval het liefst over mijn eigen benen heen
.
met die gladde wielen van bijvoorbeeld de pessoa sporen kom je nog niet eens door boter heen gesneden