ervaringen met dispensatie aanvragen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ezri_Jo

ervaringen met dispensatie aanvragen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 11:01

Wie van de bokkers heeft er ervaring met het aanvragen van dispensatie voor wedstrijden?
Hebben jullie dispensatie gekregen voor hetgeen waar je het voor aanvroeg?
zonee, wat was de reden van afwijzing?
wat waren de eisen waaraan je moest voldoen om toch dispensatie te verkrijgen?
Hoe lang heeft het geduurd voordat je dispensatie kreeg?
Of hoe lang heeft het geduurd voordat je te horen kreeg dat je dispensatie was afgewezen?
Wie was jullie contactpersoon?

Om dispensatie aanvragen makkelijker en soepeler te laten verlopen en om meer duidelijkheid te verkrijgen voor mensen die in de toekomst dispensatie nodig hebben, wil ik graag jullie ervaringen weten, dat mag je ook in een persoonlijk bericht sturen als je het niet zo op Bokt wilt zetten.

met vriendelijke groeten Ezri_jo

carlijn83

Re: ervaringen met dispensatie aanvragen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:05

Heb het 1 keer gedaan en toen heb ik ook toestemming gekregen.
Dit was met de pony, al weer zo'n 8 jaar geleden dus hoe t precies ging weet ik niet meer!
Ik was L springen en na een val op een nat concours was ie t vertrouwen nog al kwijt, toen zijn we terug gegaan naar de B.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 07:24

alleen als jij of je paard langdurig uit de wedstrijdsport is geweest.

We hadden een ZZ licht paard van 17 op het oog dat al jaren als fokmerrie was ingezet. In die tijd werd ze wel regelmatig gereden.
Saskia mocht eventueel Z1 met haar beginnen.

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 07:27

onze pensionhouder is 60+ en hoeft niet meer over naar het M springen. Hij mag zijn leven lang in de L blijven ook al haalt hij 100 winstpunten. Heeft met leeftijd te maken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:56

Het is geheel afhankelijk van de situatie. Als je dispensatie wil zou ik gewoon schriftelijk een verzoek insturen naar de KNHS. Ze bekijken het daar ook per geval en bepalen dan of je wel of geen dispensatie krijgt. Soms moet je eerst proberen om te kijken of het echt niet gaat.

Bij de KNHS werken meerdere mensen. Het is afhankelijk in welke provincie je lid bent van een vereniging voor wie je contact persoon is...

Ezri_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 11:51

Ezri_Jo schreef:
Wie van de bokkers heeft er ervaring met het aanvragen van dispensatie voor wedstrijden?
Hebben jullie dispensatie gekregen voor hetgeen waar je het voor aanvroeg?
zonee, wat was de reden van afwijzing?
wat waren de eisen waaraan je moest voldoen om toch dispensatie te verkrijgen?
Hoe lang heeft het geduurd voordat je dispensatie kreeg?
Of hoe lang heeft het geduurd voordat je te horen kreeg dat je dispensatie was afgewezen?
Wie was jullie contactpersoon?

nog maals duidelijk de vragen.....ik hoef zelf geen dispensatie aan te vragen, dat heb ik al...maar omdat er veel onduidelijkheden zijn over dispensatie, wilde ik graag jullie ervaringen weten (onder andere antwoorden op die vragen die genoemd zijn, als je meer kunt vermeleden dan graag), voor mensen die het in de toekomst nodig hebben maar niet weten hoe het werkt, dat het ook duidelijker in het algemene regelment komt te staan (is nu zeer onduidelijk voor sommige), meer vraag ik niet....

met vriendelijke groeten Ezri_jo.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 07:13

ben ik niet met je eens, dispensatie zal van geval tot geval bekeken moeten worden, bv ongeluk van de ruiter, of blessure(langdurig) van het paard. De regels zijn duidelijk, je weet wat je moet starten.
Dispensatie vraag je aan als je vindt dat je een uitzondering bent op de regel, dus puur persoonlijk, van geval tot geval.

Ezri_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:39

er zijn mensen die een handicap hebben (mee geboren of op latere leeftijd ontstaan) ja inderdaad je weet wat je moet starten, daar is dispensatie niet alleen voor, maar wat nu als je dusdanige handicapen hebt waarbij je niet gehandicapt genoeg bent voor de gehandicaptesport en net te gehandicapt bent voor de reguliere wedstrijdsport....stel dat je aanpassingen nodig hebt die afwijken van het regelment, waar mag je wel en waar mag je geen dispensatie voor aanvragen, op dat gebied is de dispensatie regeling erg onduidelijk.....om voor die mensen meer duidelijkheid te krijgen stel ik deze vragen.
want voor die mensen die tussen wal en schip geraken, moet ook wat gedaan worden....of ben je het daar ook niet mee eens?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 06:44

klopt, ben ik het niet mee eens, voor slechthorenden zijn ontvangers toegestaan, maar alleen als ze het aanvragen!
mensen met 1 arm gebruiken speciale teugels, waarvoor ze toestemming hebben gekregen.

En als je een handicap hebt en je wilt toch graag wedstrijd rijden dan kan je toch gewoon dispensatie voor je hulpmiddelen aanvragen?
Hoe wilde je dat gaan standariseren? Als je echt een specifiek antwoord wilt zal je het aan de gehandicapten sportbond moeten vragen, die weten het vast wel!

Ezri_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 17:10

amondi schreef:
klopt, ben ik het niet mee eens, voor slechthorenden zijn ontvangers toegestaan, maar alleen als ze het aanvragen!
mensen met 1 arm gebruiken speciale teugels, waarvoor ze toestemming hebben gekregen.

En als je een handicap hebt en je wilt toch graag wedstrijd rijden dan kan je toch gewoon dispensatie voor je hulpmiddelen aanvragen?
Hoe wilde je dat gaan standariseren? Als je echt een specifiek antwoord wilt zal je het aan de gehandicapten sportbond moeten vragen, die weten het vast wel!

ik ben niet van plan om het te standariseren, dat heb je behoorlijk verkeerd begrepen, ik wil dat men de regels voor die mensen duidelijker maakt, wat je eventueel wel en wat niet aan mag vragen, daar is veel onduidelijkheid over...nu duurt het soms maanden voor die personen voor ze uberhaupt duidelijkheid hebben...dat moet veel korter kunnen, en die mensen die jij noemr rijden vaak ook bij de gehandicapeten sport (sommigen ook niet hoor, petje af daarvoor) maar nogmaals voor diegen die tussen wal en schip belanden....
en nee de mensen van de gehandicapten sportbond weten het ook niet altijd...zelfs bij de knhs weten ze het niet altijd......er mag meer duidelijkheid komen over deze zaken...maar daar ben je het vast weer niet mee eens.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:13

Ik heb 1 keer dispensatie aangevraagd. Ik reed toen met mijn pony M1 met 6 winstpunten en ik ga over naar een paard dat Z2 liep. Dan had ik dus L2 mogen starten. Omdat het mijn eerste paard was en niet de makkelijkste heb ik dispensatie gekregen om L1+10 te worden. Ik moest dus wel na 3/4 wedstrijden naar de L2, maar het was handig als opstapje Knipoog