Nijland

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

noukiie

Nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 08:18

Haaj allemaal
ik ga morgen na ruitersport zaak nijland in ruurlo
ik ben de wel eens eerder gweest maar nu wil k kijken naar een hoofdstel voor 'mijn' fjord
gwoon zonder bit ,,bit hebben we namelijk zelf weten juliie misschien hoe duur die ongeveer is..
XxX Nouk en Hoefjes van Nisse Bloos

bergerac

Re: Nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:10

Voor een hoofdstel zou ik daar dus echt niet naar toe gaan.

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:09

Nee inderdaad. Ik heb daar ook wel eens een hoofdstel gekocht, maar de kwaliteit is nou niet echt wat je zegt fantastisch.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:46

Tja het is maar net in wat voor prijsklasse je zoekt...
En bij nijland hebben ze vanalles,en vanalles te veel...Dus qua echte super goede kwaliteit hoef je er niet heen te gaan.maar als je niet te veel eisen stelt aan je spullen kun je er vast wel goed slagen!
Let wel op de kleine prijsjes ipv de grootafgebeelde.
De grote letterprijzen zijn de prijzen excl.btw. En de kleine prijsjes zijn de prijzen incl.btw.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 07:33

Let heel goed op of de maten wel kloppen. Je kan er best terecht maar je moet je kop erbij houden. Neem desnoods je oude hoofdstel mee om te vergelijken. Trek aan alle gespen en buig het leer even. Breekt het....... Kijk alle naden na.
Nogmaals ze hebben best prima spullen maar er zitten ook veel restpartijen tussen

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:53

En kijk ook of je de riempjes weer in de passantjes krijgt! Knipoog

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:57

Wat is iedereen negatief! Ik haal al sinds jaar en dag mijn spullen daar en het voldoet prima. Het enige verschil met al die kleine ruitersportzaken is dat Nijland goedkoper is. Niet doordat de kwaliteit slechter is, maar doordat ze groot in (kunnen) kopen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:09

fjordnina schreef:
Wat is iedereen negatief! Ik haal al sinds jaar en dag mijn spullen daar en het voldoet prima. Het enige verschil met al die kleine ruitersportzaken is dat Nijland goedkoper is. Niet doordat de kwaliteit slechter is, maar doordat ze groot in (kunnen) kopen.

Joh ik koop daar ook al jaren spullen maar ik heb toch ook wel slechte partijen gezien daar. Ze kopen regelmatig grote partijen op bij beurzen ed daar zit zekre wel rommel tussen. En dan gaat het er niet om dat dat niet bruikbaar is maar werkelijk ik heb een keer een martingaal gekocht daar die goed moest zijn. maat full. De takken die naar de teugels gingen waren werkelijk twee keer langer dan moest.
Het is dus niet dat ik negatief ben over nijland maar je moet wel zelf op blijven letten. Meer dan in een andere zaak. Je kunt er prima shoppen en ze hebben leuke aanbiedingen. Bij nijland hebben ze ook gewoon merkspullen maar daar betaal je nagenoeg hetzelfde voor als in een gewone ruitersportzaak. De B merken zijn erg goedkoop.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:03

Vroeger ook teveel bij nijland geshopt samen met pipeloi hier van bokt. Tuigage heb ik er nooit gekocht, wel een complete weideafrastering die nu na 6jr nog steeds heugelijk staat Haha! en verder dekens, halsters, poetsspullen etc. Leuk spul maar idd als wat oosterhoff zegt, goed opletten wat je koopt

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:48

Ik ben er ook een aantal keren geweest en ga met het grote deel hier mee: Koop er geen tuig enzo... De hoofdstellen daar vandaan waren binnen de kortste keren stuk (Na 1x gebruiken het kopstuk kapot, wel een nieuwe gekregen, maar van veel stugger leer....)
Voor de gewone dingen kan je er echt wel heengaan!Heb er ook rijbroeken vandaan die ik nu nog draag (Nu al meer dan 4 jaar ofzo!)

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:23

Je moet er gewoon geen tuig kopen. De rest is prima te gebruiken.

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:29

Ik kom er ook regelmatig.
Heb er laatst nog een prima bit gekocht!
Tuig haal ik er ook liever niet maar de rest is prima hoor!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:58

Frieke schreef:
Je moet er gewoon geen tuig kopen. De rest is prima te gebruiken.

En toch heb ik echt een goed hoofdstel daar kunnen kopen voor mijn pony!
Hij was echt van super kwaliteit, hij was ook redelijk aan de prijs vergeleken met de anderen Bloos
Maar hij ging super lang mee en het leer was echt mooi soepel. Mooie verborgen gespen en SUPER dikke rubbere teugels.

Dus soms kun je een goeie tegekomen daar, maar de meest is inderdaad restjes.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:00

ik heb mijn zadel en 2 hoofdstellen er vandaan. Het was de bedoeling om het bij 1 te houden maar met een fjord die alles grondig weet te slopen als je zelf even niet oplet...

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:30

Ik heb er ook wel hoofdstellen gekocht. Je moet net als wat de anderen zeggen een beetje opletten wat je er koopt. Het leer verschilt onderling behoorlijk. Voor de overige dingen kun je er heel goed terecht. Wel goed op de maten letten, die willen namelijk nog wel eens verschillen....
Denk dat ik er van de week ook nog kom....

Rianne1211

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:32

Het is heel verschillend qua kwaliteit wat je daar kunt halen. Ik heb er 5 jaar geleden een hoofdstel vandaan gehaald en die is nog steeds super! Maar ik hoor ook veel mensen die daar wat gekocht hebben, maar dat het allemaal 'niet klopte'. Zoals ongelijke teugels, bakstukken, enz

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:11

Ik ga er heen voor dekens, soms rijkleding, dekjes, en meer frummel dingen.

Ik heb er ook een halster gekocht, één keer op de weide: ijzeren ring gebroken, één keer vastgezet: na een rukje knapte het leer meteen. Halster koste 20 euro, niet heel duur, maar toch!

Ik ga er niet meer heen voor tuig/leer!