voerbak in trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

loliita

voerbak in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 12:26

hai, ik heb pas een nieuwe trailer en ze vroegen of ik er ook een voerbak in wilde. is het fijn om je paard te laten eten op de trailer of is het volgens jullie niet echt nodig. een vriendin van me zei dat het echt onzin was; een voerbak in de trailer. en weer een andere zei dat het juist heel fijn is. wat zouden jullie doen Haha!

xx

naam

Re: voerbak in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:28

Nou dat ligt eraan wat je wilt.

ik geef mijn paard altijd voer in de trailer na de wedstrijd.
In een emmer met zo'n beugel die ik in de trailer kan hangen.
dus als ik een nieuwe trailer ging kopen, dan zou dat wel een vereiste zijn! als je dat nooit doet, is een voerbak alleen maar overbodig!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:05

ik vind het prettig.
ik vind het fijn als hij er op moet dat hij dan wat kan eten zodat hij het niet als onaangenaam ervaard.

als ik op wedstrijd niet meteen naar huis ga neem ik altijd wat voer mee en geef hem dat na het rijden, ik vind het dus zeer prettig.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:49

Doen... Maar het zou fijn zijn als je de voerbak er ook uit kan halen! Sommige paarden slopen de boel en dan kan je de voerbak tijdens het rijden eruit halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:50

Mijn paard kreeg eerst ook eten op de trailer. Hij heeft nu twee keer een slokdarmverstopping gehad.

Zelf vind ik het niet prettig.

loliita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:51

bedankt voor jullie reacties:)

maar judith_cloud kwam die slokdarmverstopping dan zeker weten door het eten op de trailer? als dat zo is vind ik het toch wel link. hij heeft een keer koliek gehad, misschien dat hij dan daar ook gevoeliger voor is. nouja, ik denk er nog even over na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:38

Zeker weten. Hij heeft het nooit eerder gehad alleen op de trailer.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:09

Als ze tijdens het rijden in de trailer eten is de kans er dat ze slechter kauwen dan normaal, en zo dus slokdarmverstopping krijgen. Mijn paard staat rustig op de trailer en op lange stukken krijgt ze wel een hooinet, maar brokken voeren tijdens het rijden zou ik nooit doen.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:26

Daarom dus ook een die je uit de trailer kan halen Knipoog

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:52

ik moet zeggen dat ik ook geen brokken voer in de voerbak hoor!
ik voer lucerne! dit omdat mijn paard in de trailer geen hooi wil eten... (is niet lekker genoeg denk ik haha) brokken voer ik ook niet in de trailer tijdens het rijden! dat lijkt me inderdaad niet zo veilig!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:10

ACSM schreef:
Daarom dus ook een die je uit de trailer kan halen Knipoog

Als ze een nieuwe trailer 'besteld' neem ik toch aan dat ze een ingebouwde voerbak bedoelen, en niet zo'n plastic ding erin hangen van de dealer af Tong uitsteken

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:13

Ik zelf vind het niet nodig om een voerbak in de trailer te hebben. Wij hangen altijd een goedgevuld hooinet voor hun neus. Als ik hem na het rijden lang op de trailer laat staan, zonder te vetrekken, krijgt hij wel nog iets van muesli, maar dat krijgt hij gewoon uit een emmer. Meestal breng ik echter snel mijn paard weer thuis en krijgt hij lekker wat te eten als hij weer vertrouwd in zijn eigen box staat.