iemand nuttige tips voor beginnende instructrice?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anneke536

iemand nuttige tips voor beginnende instructrice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 09:57

Hallo iedereen!
Ik rij nu ongeveer een tweetal jaar op mijn eigen paardje...( voordien ongeveer 10 jaar op manegepaarden, paardenkampen,..) blijkbaar ziet het er best wel goed uit want gisteren heeft iemand uit de manege me gevraagd om haar prive les te geven op haar pony, ze wil graag een correcte basis uitbouwen.
Ik ben wel bezig om mijn ruiterbrevetten te halen enzo, en wilde ook graag les geven, ooit,..nu heeft die kans zich hier aangediend...

Ik heb dan ook maar ja gezegd Bloos ik heb nu ook al vele jaren priveles gekregen, en sinds kort van een hele goede nieuwe instructrice,...Dus haar tips kan ik zeker gebruiken. Maar misschien dat de ervaren instructeurs/instructrices voor mij nog een paar tips hebben? Waar kan ik best mee beginnen? Hoe leg je best alles uit?
Weet dat dit zeer moeilijk uit te leggen is achter een beeldscherm hoor! Maar dacht dat ik het toch maar eens zou proberen... Haha!

Urielle

Re: iemand nuttige tips voor beginnende instructrice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:28

Ik begin eerlijk gezegd een SA hierachter te vermoeden. Eerder heb je het over een verzorgpaard dat je net hebt overgekocht en je hebt de meest simpele vragen gesteld terwijl je volgens zeggen al vele jaren priveles hebt.
Mocht je geen SA hebben dan kan ik je alleen afraden om les te gaan geven want dan heb je de benodigde basiskennis nog niet in huis.

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 10:33

Mag ik vragen wat een SA is? Bloos
Inderdaad mijn eigen paard was eerst een VZpaard waar ik al jaren mee reed, en nu sinds twee jaar heb overgekocht...ik sta zelf nog niet zooooo heel ver,vandaar dat ik wel eens simpele vragen stel en nog priveles krijg. Maar dit meisje is een absolute beginner, en het is een vrij kleine manege, met 1 instructeur die elke dag groepsles en geen priveles geeft...voor hen is het dus makkelijk als ik haar wat les geef...ik vraag er ook niets voor hoor, wil gewoon mijn kennis tot nu toe delen met haar...
Sorry als dit verkeerd overkwam, was niet de bedoeling...

JackieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:36

SA is een schaduwaccount

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 10:39

Ah zo...ja dat is wel duidelijk niet het geval hoor Bloos !!
Ik wil gewoon ( op een eerlijke manier) bijleren van andere mensen die toch net nog iets meer ervaring hebben...

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:41

Ik denk dat je beter de ORUN kan gaan doen
* edit, als echt heel graag wil gaan lesgeven en als je zelf vind dat je daar aan toen ben

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 10:48

Ik woon in België...momenteel ben ik wel aan het "studeren" voor mijn ruiterbrevet en ga één van de weken examen hiervoor doen! ( is dat hetzelfde als ORUN)
Wilde eigenlijk gewoon dat meisje een beetje verderhelpen...maar ja misschien kan ik dan toch beter wachten tot ik volledig gebreveteerd ben Cool

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:05

In Sint-Niklaas kun je je Diploma Initiator halen Knipoog
ORUN (alledrie de fases) is gelijkwaardig aan Initiator+trainer B+trainer A.

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 11:56

Ok bedankt!! Dat wist ik niet dat je dat ook in 1 keer kon doen!
Ga meteen een beetje rondsurfen... Haha!