kleine witte wedstrijd hekjes.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

kleine witte wedstrijd hekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 07:59

Wie zijn paard / pony is er nog meer bang voor de kleine witte wedstrijd hekjes?
En hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik ben nu 3 keer op wedstrijd geweest met mijn 4 jarige en ze vind de witte hekjes erg eng, heb thuis alleen niet de mogelijkheid om ermee te oefenen.

Marije_jiplover

Re: kleine witte wedstrijd hekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:49

Mijne was er niet echt bang voor, maar wilde er graag overheen springen als ik er recht op af kwam. Als ik scheef aankwam, zoals bij een volte of van hand veranderen ging het goed, maar bijv bij E afwenden, B rechterhand voelde ik hem helemaal spannen en aanzetten. Ik ben er gewoon aan blijven rijden, lekker doorstarten en het is vanzelf overgegaan.

Wat hij in het begin wel raar vond was een buitenbak van 20*60 en dan afgezet voor 20*40 met zo laag wit hekje. Maar ook dat was een kwestie van goed doorrijden. Ik nam iets meer stelling voor de hoek en goed binnenbeen aan.

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:30

Mijn paard was ook bang voor de hekjes. Vaak is hier alleen de Z maar tussen de hekjes, dus echt eraan wennen kon hij niet. Toen ik eenmaal Z moest starten heb ik zelf pallets witgeverfd en daar hekjes van gemaakt. Nu is hij gelukkig over zijn angst heen.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 12:41

hier in noordholland rijden ze alle categorieen met die kleine hekjes,
mijn pony zal er vanzelf wel aan wennen (hoop ik Knipoog )

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:06

vlasta schreef:
hier in noordholland rijden ze alle categorieen met die kleine hekjes,
mijn pony zal er vanzelf wel aan wennen (hoop ik Knipoog )

Hay Merlin,

Dat valt wel mee hoor, het is lang niet overal zo Haha! . In Midden Beemster doen ze het niet altijd, ik was in Wijdewormer en daar was het bij één rijbaan, en in Heiloo doen ze het op het zand ook niet. (Daar is 20 aug. wedstrijd, kreeg een mail daarover dat er nog plek was). Misschien kun je daar een keer starten? Of je kunt kijken of je een keer mag losrijden in de ring met hekjes.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 08:11

Hey Steph,

Ik rijd 20 augustus bij de stenen kamer (met die leuke witte hekjes hahaha)
Misschien wel een idee om inderdaad bij een manege te gaan oefenen, misschien dat iemand me er een keertje met een trailer erheen wilt brengen.

groetjes xxx

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:28

als je thuis zelf de ruimte hebt om te rijden, zou je misschien van kisten of kratten ofzoiets hekjes kunnen maken. Je kunt ze dan wit verven en misschien scheelt dat al een heleboel! Suc6 ermee

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:49

Ik rij ook wedstrijden in Noordholland wedstrijden en ik heb maar een enkele keer in een rijbaan met kleine witte hekjes rijden Tong uitsteken
en die van mij vind het ook altijd spannend... dan gaat ze echt zo langzaam en gespannen draven van zal ik er in gaan of zal ik kijhart wegrennen Tong uitsteken ... maar ze is gelukkig altijd nog netjes erin gebleven Tong uitsteken..
bij sommige pony's heb je namelijk ook dat ze de rijbaan uitspringen Tong uitsteken

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:49

Die van mij is er niet bang van gelukkig, maar toen ik daar nog tussen moest rijden reed ik nog wel eens bijna de ring uit... Tong uitsteken

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:02

Wij hebben, godzijdank, een buitenbak met witte hekjes. Haha!
Op wedstrijd is het natuurlijk wel allemaal anders, maar zo wennen de paarden er wel aan.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 02:08

Ik rij L2 en nog nooit tussen witte hekjes hoeven te rijden, ben bang dat het met de Friese kampioenschappen ook moet.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:03

ik denk dat je gewoon veel op wedstrijd moet gaan en dat het dan van zelf over gaat.
ik had ook witte hekjes bij mijn allereerste officiele dressuurwedstrijd en mijn toenmalige pony sprong erover heen Clown

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:40

Oh! Die enge witte hekjes, daar heb ik ook nog mee afgezien. 1 keertje kreeg mijn paard het zelfs in zijn hoofd om het hekje om te rijden en erop te beginnen springen zodat uiteindelijk het hele terrein naar mij aan het kijken was Haha! . Bij lrv wedstrijden heb je deze hekjes niet maar bij de kempische regionale wel dus om hem wat vertrouwd te maken met de hekjes, heb ik gewoon veel wedstrijden gereden bij de kempische. Nu kijkt hij er nog niet meer naar.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:14

mijn paard loopt beter tussen de witte hekjes...haha en ze heeft net 3 B wedstrijden gereden..