Help! Kalkoen probleempje!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vickelientje

Help! Kalkoen probleempje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:35

Ik zit met een probleem denk ik... Bloos
Over 2 weken heb ik wedstrijd... onlangs zijn de hoeven van m'n pony weer bekapt en zijn de ijzers verlegd, omdat ze nog goed mee konden.
Maar ze zijn wel al aardig dunner dan nieuwe en nu zit ik met het schroefdraad van de kalkoenen... dat is te lang.
Hebben jullie dit ook wel eens en hoe los je dat dan op...? Of zijn er ook stiften met korter schroefdraad..? Afbeelding Tis allemaal nieuw voor mij Haha!

RRteam

Re: Help! Kalkoen probleempje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:06

toch nieuwe ijzers

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:30

Volgens mij zijn er idd wel kalkoenen met verschillend schroefdraad ja.. even bij de ruitersportshop kijken.
Anders heb je nog 2 weken de tijd om de smid te laten komen.

Ga je springen? Op gras?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:18

Ik heb er 1 voor op ijzers staan en rij altijd op gras. Ik heb er niet eens gaten in zitten. Zelfs met dit natte weer glijd ze niet.

Is het schroefdraad echt te lang? Ander even je kalkoen naast je ijzer houden om te controleren.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 11:40

Bedankt voor jullie reacties.

@Dennis; Nu je het zegt, ze is ook tijdens de les nog nooit uitgegleden en ik doe niet mee aan de marathon.
Ik dacht, doe ze erin voor de zekerheid, omdat ze nogal plat door de bocht kan gaan, maar ik probeer het eerst wel eens zonder.
Ik weet zeker dat ze te lang zijn, want ik had ze er dus al naastgehouden zoals jij zegt Knipoog

Nieuwe ijzers is wat mij betreft geen optie. Ze zijn net verlegd (2wkn geleden ofzo).

TheSam schreef:
Ga je springen? Op gras?

Ik hoop het niet Haha! Ik men met haar Knipoog Maar bedankt voor je reactie. Ik ga toch eens kijken of en waar ze die dingen hebben... voor het geval ik ze toch eens nodig heb.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:43

Er bestaan tegenwoordig vervangers van de quick settings (losse kalkoenen die je aan het ijzer kon schroeven, maar die helaas uit de handel zijn)

Ze heten Ferro-Fix, informatie vind je hier: http://www.ferro-fix.com/

Heb er zelf geen ervaring mee, maar als je ze maar sporadisch nodig hebt, is dit misschien een alternatief voor de ijzers met kalkoengaten, en de kalkoenen die je er in moet draaien?