Aan wie laat je je paard na als je overlijdt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sphinxie

Aan wie laat je je paard na als je overlijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 12:35

Geen leuk onderwerp, maar wel nodig dat ik er even over nadenk. Per november gaan vriendlief en ik samenwonen en we zijn bezig met een samenlevingscontract. Daar willen we ook in laten vermelden wat er met de bezittingen (o.a. het huis uiteraard) moet gebeuren, mocht een van ons overlijden. Voor mij zijn dat mijn auto, trailer, wat spaargeld en mijn paard. Mijn auto mag wel naar mijn broertje, trailer mag verkocht worden en mijn spaargeld mogen ze verdelen, maar wat doe je met je paard? Mijn vriend, moeder en familie hebben niets met paarden, dus dat is geen optie. Ik zou haar het liefst aan iemand nalaten, maar wie kies je daar voor uit? Vaak is dat al iemand met een paard, en 2 paarden in onderhoud zit ook niet iedereen op te wachten. Hoe hebben jullie dit geregeld?

Kady_

Re: Aan wie laat je je paard na als je overlijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:38

hier ben ik idd ook wel eens over aan het nadenken, Ik denk dat ik ze naar de fokker terug doe ( goede kennis van ons) Ze staan daar ook zomers in de wei en hebben het allebei super naar hun zin! Dus daarom doe ik ze denk ik daarnaartoe

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:38

Ik heb er (nog) niets voor geregeld, maar heb er al wel een keer over nagedacht.
Er is een man die ik goed ken, en die heel goed overweg kan met mijn paard. Omdat in mijn familie en goede vrienden ook niemand met paarden bezig is, denk ik dat ik m'n paard aan hem zou nalaten.
Ook als ik op een dag mss niet meer voor Kapri zou kunnen zorgen, zou ik hem geven aan die man (op voorwaarde dat ie hem niet verkoopt natuurlijk)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:39

Moeilijk hoor! Ik ben nu 20 en denk over dat soort helemaal nog niet na. Mijn paarden staan op naam van mijn moeder maar die heeft niks met paarden. Ik denk dan ik dan zou willen dat TG naar de bekende springruiter gaat die hem graag wil kopen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:43

Mmm.... ik zou ook niet weten waar ik hem zou laten. Mn familie heeft er ook niks aan. De manege waar ie staat zou hem denk ik wel willen kopen, maar dat vind ik altijd zo zielig, 2 uur per dag in een lesje.. Ik zou denk ik willen dat ie verkocht werd aan een heel lief iemand, met een wei en een maatje om mee te spelen. En die er vooral recreatief mee zou gaan rijden! Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:47

Aan mijn man die haar ook rijdt Lachen

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 12:48

Jellie schreef:
Aan mijn man die haar ook rijdt Lachen

Hm, zover heb ik mijn vriend nog niet... Misschien moeten we daar aan gaan werken Haha! .

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:50

Goeie...
Nog niet over nagedacht, terwijl al mijn andere "bezittingen" netjes op papier staan. Paard heb ik later gekocht, vandaar.

Alles zou aan mijn familie nagelaten worden, maar die hebben niets met paarden. Goed om eens te bedenken en vast te laten leggen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:51

Hij gaat automatisch naar mijn man als ik overlijd, en dat vind ik wel o.k. Hij zal hem moeten verkopen, of iemand vinden die hem wil rijden, want zelf kan hij het niet. Ik heb voor de rest niemand aan wie ik hem na wil laten, voor de rest geen familie ofzo die wat heeft met paarden. Alleen mijn nichtje rijdt, maar ja die is 10 ofzo en heeft net vijf manegelessen gehad. Niet zo'n succes met een twee jarige ruin van 1.73.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:53

Hij mag in ieder geval niet verkocht worden, mocht het gebeuren, zullen er toch wel vrienden/vriendinnen zijn die zich ontfermen over mijn paard.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:53

officieel gezien zou ze van mijn moeder worden maar die heeft er geen balle verstand van Clown

ik heb toendertijd besloten en aan iedereen kenbaar gemaakt dat ze naar mijn trouwe verzorgster gaat
Mijn moeder weet dit ook en zal zeker aan die wens voldoen..

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:59

Ik denk dat mijn paard en de spullen van mijn paard naar mijn vader gaan, die is nu mijn groom als wij met de kar weggaan. En hij is bijna nog gekker op mijn paard dan ik.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:09

Ik wil heel graag dat mn paard dan in training bij iemand gaat om em verder op te leiden tot de hogere springsport. Lachen

Noraa4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:16

voor mij is dat makelijk, hij zou naar mijn dochter gaan.
die is er net zo gek mee als ik.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:17

aan een goede vriendin van me, zelfs de stalling is al geregeld, een ongeluk zit immers in een klein hoekje
Mijn vriendin is zich ook aan het voorbereiden, ze is zelfs meegeweest naar een 3 daagse Parelli cursus om op "mijn" manier verder te kunnen gaan met mijn paard.

Waarom alles zo goed geregeld? Omdat het dit jaar al 2 x is voorgekomen in mijn omgeving dat er een paard "alleen" overbleef nadat er iets met de eigenaar gebeurd was.
Gezien het moeilijke karakter en de geweldige beenstandafwijking van mijn paard, zal die een enkele reis slager krijgen als ik m'n zaken niet regel

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:19

sphinxie schreef:
Hm, zover heb ik mijn vriend nog niet... Misschien moeten we daar aan gaan werken Haha! .

Die van mij is ook pas een aantal jaar zo dus er is hoop Tong uitsteken

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:22

ShannaY schreef:
Hij mag in ieder geval niet verkocht worden, mocht het gebeuren, zullen er toch wel vrienden/vriendinnen zijn die zich ontfermen over mijn paard.

Waarom mag hij dan niet verkocht worden? Ik zou graag hebben dat mijn paard na mijn dood bij een geschikt ander "eigen mens" terecht komt. Het belasten van vrienden/vriendinnen met die zorg (en kosten) vindt ik persoonlijk niet juist. Bovendien hebben die vrienden/vriendinnen niet het recht om dat te doen als jij dat niet testamentair geregeld hebt, dan vervalt het paard aan je wettige erfgenaam en is het aan deze persoon (personen) om iets voor je paard te regelen. Afhankelijk van wie dat is, kun je daar meer of minder vertrouwen in hebben.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:27

mijn ouders mogen ze dan hebben .....lijkt me logisch nu ... die zijn erg goed voor dieren ... afentoe net iets te goed .^^

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:30

Voor mij is het gelukkig erg makkelijk, Olaf zou dan naar mijn zusje gaan en mijn kat waarschijnlijk ook. En dit geldt anders om ook voor haar paard en kat.

dozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:30

Wij hebben alles laten opnemen in ons testament bij de notaris, kon gelijk bij het kopen van ons huis.
Onze ene hond gaat naar een goede vriend, de andere hond naar mijn vriendin.
Wat betreft de paarden gaat 1 paard naar de bijrijdster en de andere naar kennissen die een eigen stal hebben. De bijrijdster mag doen wat ze wil met hem en de anderen worden verkocht, zij krijgen een % van de opbrengst.
Uiteraard hebben we wel eerst dit overlegt met de betreffende erfgenamen want ik wil niemand opzadelen met een veestapel!!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:46

Dagmar gaat naar mijn ouders/zusje. Ze kan gewoon blijven staan waar ze nu staat, dus dat is makkelijk.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:48

Mijn moeder,

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:49

Nans gaat naar mijn moeder.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:51

Timo gaat naar mijn ouders (mijn vader vooral).Ze hebben toch voor een deel mee mogelijk gemaakt dat hij er is.Ik denk dat mijn vader zich er dan heel erg in zou gaan verdiepn.Kyana zou of naar mijn ouders gaan of naar mijn beste vriendin of mijn vriend.Maar vind het best moeilijk want wil hun natuurlijk niet met een hoop kosten opzadelen.Wel een goed idee ik zal het er eens over hebben met een ieder van hun.Mochten zij het financiele plaatje niet zien zitten dan zou ik willen dat er een goede eigenaar voor gezocht werd,misschien zal ik wel vragen (moet ik dan nu al doen) of mijn beste vriendin ze op bokt wil zetten.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:55

Nou ik ben pas 14 dus lijkt me niet dat ik nu zo snel doodga.. hoop het niet Nagelbijten / Gniffelen
Maarja als wij met ons gezin bijvoorbeeld een auto-ongeluk zouden krijgen, en die ou niemand overleven (wat dramatisch.. Bloos!) Dan zou mijn groom/bijrijdster hem krijgen.. Lachen