HC Starten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lopeja

HC Starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 09:26

Stel: Je wilt een keertje HC starten, maar je ben zelf niet lid van een vereniging en KNHS, maar het betreffende paard is wel ingeschreven etc. en start ook met een ruiter KNHS.
Kan je dan een keertje HC starten, of moet je zelf ook ingeschreven zijn bijvoorbeeld?

elise01

Re: HC Starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:39

Volgens mij moet de ruiter/amazone wel lid zijn van een vereniging en de KNHS, maar dat weet ik niet zeker!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:19

Je moet als combinatie een startkaart hebben.

Wat je wel kan doen is 'illegaal' starten, dus je voordoen als degene met wie het paard een startkaart heeft en even een paar uurtjes naar een andere naam luisteren. Deed een meid hier in de buurt ook alleen die was zo dom geweest naar een vereniging te gaan waar ze zowel haar als de 'echte' amazone konden Haha! . Die is niet meer in de buurt van de wedstrijdring gekomen en gelukkig voor de 'echte' is het ook niet bij de KNHS gemeld.

Overigens is het idee om illegaal te starten sarcastische bedoel hè, maar dat valt uit de rest van het stukje wel op te maken dacht ik zo

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:42

je kan beter de betreffende vereniging even bellen en vragen od er een mogelijkheid is om te starten zonder startkaart

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:20

Citaat:
je kan beter de betreffende vereniging even bellen en vragen od er een mogelijkheid is om te starten zonder startkaart

Hier moet de jury die diegene moet jureren ook mee instemmen, anders ben je nog nergens.

Als je HC wilt starten moet je inderdaad gewoon een startkaart met startcoupons hebben. Je moet dan ook gewoon 2 startcoupons inleveren, anders mag je niet starten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:48

Je kunt ook navragen of er bij jullie in de buurt onderlinge wedstrijden worden gehouden. Daar is geen startkaart voor nodig. Bij sommige verenigingen moet je wel lid zijn om mee te mogen doen, bij andere niet, dus dat zou je even na moeten vragen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:49

Even offtopic, wat betekent HC starten? Bloos

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:52

Hors Concours, je doet dan buiten mededinging mee. Je wordt gewoon gejureerd (of je springt je parcours), maar je evt. winst/verliespunten tellen niet en je doet niet mee voor de prijzen.

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:53

psies Lachen

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:55

Volgens mij hoef je geen startcoupon met startkaart te hebben hor. Ik heb weleens op mijn paard HC gestart en toen had ik nog helemaal niets. Ik was wel lid van een vereniging maar verder niets.

Het lijkt me het beste als je idd. even contact opneemt met de organiserende vereniging. Anders kun je altijd nog eens kijken of je ergens een onderlinge wedstrijd mee kunt rijden. Daar heb je niets voor nodig (behalve een paard dan natuurlijk!)

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:56

Vroeger hoefde dat inderdaad niet. Tegenwoordig wel!

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 07:39

oke bedankt! Nu weet ik al heel veel meer Lachen

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 07:41

Welcome