Ik wil iedereen graag waarschuwen voor de combinatie van regen en een zwaarder soort vliegenmasker.
Mijn paard had haar vliegenmasker op en 's nachts is het gaan regenen. Toen ik 'sochtends bij haar kwam om haar te voeren was ze helemaal in paniek. Heel hard hinniken en raar rond draaien en drentelen. De shet die ik bij haar in de paddoc had staan zag ze blijk baar ook niet meer of niet goed meer. ze liep er wel naar toe met haar neus maar schrik met contact. Ik kon haar ook moeilijk te pakken krijgen omdat steeds als ik haar aanraakte ze schrok. Arme stakker. Ze zag blijkbaar echt nog maar heel weinig.
Bij mij is het goed afgelopen maar voor hetzelfde geld raakt je paard nog meer in paniek en gaat ie dwars door de omheining, met alle gevolgen vandien.
Bij deze dus een waarschuwing. Test zelf even je masker als ie drijf nat is! Kijk er even doorheen om te zien of dat nog wel gaat. Als het niet lukt zorg er dan voor dat ze hem niet op hebben als er kans is op regen.
Hier even een foto van mijn vliegenmasker. Behorende tot overigens een super fijne deken dus daar niets dan goeds over.