Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

shadowflower schreef:je bent mits het paard gechipt is als het goed is tot een miljoen verzekerd mocht er wat gebeuren op de weg maar dat weet ik niet 100 procent zeker . bij ons is het in ieder geval wel zo .
Het theorieboek kreeg ik ruim van tevoren al op gestuurd, met als gevolg, op mijn vakantie in België hard studeren!
De theorie was wel leerzaam. Ik deed een ruiterbewijsweekend bij Les Chevaux in Buinen. Dag 1 kreeg je een paard toegewezen, leer je de andere mensen kennen, samen eten.. de dag daarna heb ik de route gelopen die ik te paard ook zou moeten doen, en ook nog met paard. Ik moest mijn paard wel delen met nog iemand trouwens, dat moest iedereen er was één persoon met een eigen paard. Je kreeg genoeg tijd om te oefenen en je vragen nog door te leren. De dag daarna was dus het examen. Wij hadden 's ochtends theorie, 'smiddags praktijk. Mijn paard was dus een tinker. Het enige wat je moest laten zien was rijden zonder beugels en met een hand zo ongeveer. Allemaal prima te doen.
Ook moesten we een hindernis (60cm?) springen [was erg leuk met een tinker
] . En een stuk langs de weg rijden. Uiteindelijk vind ik het vrij overbodig dat ik het gedaan heb. Ik dacht dat ik er echt wat van zou leren, maar dat idee heb ik nog steeds niet. En het is bovendien niet verplicht, en qua verzekering en alles zit het volgens mij ook niet goed ofzo. (Tijdens het rijden aan de weg was er echt om de 3 meter een put, en iedere keer weer moest je schreeuwen PUT! zó knullig, als ik echt voorop rijd met een buitenrit met vriendinnen o.i.d. ga ik écht niet steeds schreeuwen dat er een put is, en het waren trouwens van die putten die je midden op de weg hebt, dus geen extreem gevaarlijke ofzo
) bakstertje schreef:
En btw die reacties, suffig om hand uit te steken, Stel er zit een auto achter je en die haalt je in en op dat moment sla je af, dan wil ik niet weten wat er gebeurd..
Waratje schreef:Lees dan nog eens goed de voorwaarden van die verzekering van je ruiterbewijs...... Geloof me, die keren niets uit als ze het kunnen voorkomen (lees: afschuiven op je eigen of andermans WA). Als jij zelf al WA verzekerd bent, meldt even dat je met paarden omgaat en klaar ben je. Ik ga er vanuit dat de eigenaar van het paard ook WA verzekerd is, dat is dus ook voor als er iets gebeurd terwijl jij met het paard bezig bent. Verzekeringsmaatschappijen denken nou eenmaal anders dan wij "normale" mensen![]()
Voor de verkeersregels en aanverwante kennis kun je natuurlijk overwegen om het ruiterbewijs wel te halen, maar voor de verzekering hoef jij het dus niet te doen.
shadowflower schreef:het is nodig in sommige gebieden ....