Waar angtig paard prof. zadelmak laten maken in nrd holland

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

Waar angtig paard prof. zadelmak laten maken in nrd holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 14:57

Ik heb Pimmetje nu een maand en het gaat erg goed, in het begin was hij ontzetten vluchtig en angstig. Nu kan ik hem op een normale manier longeren (galloperen gaat nog niet) en hij heeft ook al met zadel op gelopen aan de longe. Hij reageert niet raar op het zadel, niet bokken of wat dan ook.
Maar aangezien hij toch wat vluchtgedrag vertoond als ik naast hem sta wil ik eerst nog aan de
gang gaan met wat grondwerk.
Mocht hij qua karakter niet veel veranderen de komende tijd dan moet ik toch maar eens gaan kijken welke stal angstige paarden op een prof. manier beleerd. Aangezien ik zelf een eigen bedrijf draaiende moet houden kan ik het me niet veroorloven om iets te breken.

Welke stallen komen volgens jullie hiervoor in aanmerking en weet iemand iets over de kosten hiervan. Het doorrijden kan ik zelf allemaal wel, het gaat me er eigenlijk om dat hij leert dat er iemand op en afstapt van zijn rug. Alvast bedankt allemaal!

tamary

Re: Waar angtig paard prof. zadelmak laten maken in nrd holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:00

Is Voest niet naar noord-holland verhuisd?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:21

Bij Mark Mul in Heerhugowaard maken ze paarden zadelmak en rijden ze ook paarden opnieuw in die niet meer handelbaar zijn voor de eigenaren.
Ik vind ze daar erg proffesioneel.
Je kan ze bellen ze staan vermeld onder manege Molendijk in Heerhugowaard. (pensionstal handelstal manege alles onder 1 dak)
Wie weet is het iets voor jou?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:28

Op de stal waar ik sta wordt op Natural Horsemanship manier (dus ook met veel grondwerk vooral) zadelmak gemaakt. Ze volgen daarbij de methode Clinton Anderson. Als je meer wilt weten, stuur even een PB.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:16

Lisette Kwakkel (mijn instructrice) heeft een eigen stal in Eenigenburg waar zij paarden beleert en corrigeert. Ook erg geduldig en rustig, zeker met bange en kijkerige paarden.
Als je haar nummer wilt moet je maar even een pb sturen Knipoog

Ze staat trouwens ook op MP

http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... fta=#photo

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 08:21

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 06:35

Ik zou als ik jou was eens kijken op www.dressuurnatuurlijk.nl . Deze dames verzorgen de cursussen van Emiel Voest en hebben daarnaast plek voor trainingspaarden. Ben wel een beetje bevooroordeeld want t is mijn eigen instructrice Tong uitsteken Maar ze gaan echt met veel beleid bezig met t paard Haha!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 06:41

Ronald en Marcel Beukers, Ronald is mijn instructeur en heeft ons paard ook zadelmak gemaat (hebben hem ook van hem gekocht) Deze beide zijn echt vakmensen. www.manegebeukers.nl of www.stalbeukers.nl
succes