Goedkope verzekering paardenvrachtwagen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Goedkope verzekering paardenvrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 09:29

Binnenkort wordt onze auto teruggekeurd naar vrachtwagen en nu zijn we nog op zoek naar een verzekering.
Het gaat over een MB 3-paards vrachtwagen, max laadvermogen 5 ton, geschatte km/ jaar 15.000, all risk, we zijn partikulier.
Waar hebben jullie je vrachtwagen verzekerd want ik kan eigenlijk alleen Hippo/London vinden en de rest gaat allemaal over bedrijven.

ikke

Re: Goedkope verzekering paardenvrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:39

Mijn wagen is gewoon bij de Nieuwe Nederlandse Loydd, hij mag mee in een pakket als fleetowner van Land Rovers Haha!
Als particulier kun je gewoon je wagen verzekeren, net als je personenwagen, maar shop goed rond, dat loont erg de moeite.
Dat je op internet niks vindt, is niet zo vreemd, er zijn niet zoveel particulieren met een vrachtwagen, dus tja.......

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:31

Eh.. Ik dacht dat wij hem bij Hippo hebben verzekert, was de goedkoopste. Omdat je per paard verzekerd. En aangezien die van ons maar voor 2 paarden is, was dat erg voordelig.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 20:59

Het nadeel ban Hippo is dat je max 12.000 km per jaar mag rijden. Maar misschien moet ik bellen om te vragen of dit verhoogt mag worden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:01

Dat weet ik niet, maar gezien wij dat niet redden is dat geen probleem Lachen
Wij hebben ook 60-dagenkaart, waar we ruimschoots voldoende aan hebben.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 04:33

Die is bij mij al op aan 1x per week groepsles. En vaak moet ik in het weekend ook weg en hij wordt als 2e auto gebruikt als mijn vriend hem tegelijk nodig heeft.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:44

DendroFleur schreef:
Die is bij mij al op aan 1x per week groepsles. En vaak moet ik in het weekend ook weg en hij wordt als 2e auto gebruikt als mijn vriend hem tegelijk nodig heeft.

Maar je gaat voor die 61 euro per drie maanden toch niet moeilijk doen over ontheffing, 60-dagenkaarten en andere moeilijke, administratieve onzin. Komop, je mag tot 19 ton MTM gaan, voordat het duurder wordt en met luchtvering zelfs tot 23 ton. Ik mag 10.000km per jaar rijden voor 200 euro en dan heb ik verder geen enkele beperking. Beetje shoppen en je hebt betere voorwaarden, indien gewenst. Kijk uit voor de paardenverzekeraars die auto's "erbij" doen, die hebben vaak slechte voorwaarden en idiote regels. Gewoon je autoverzekeraar bellen, dikke kans dat je goedkoper EN beter uitkomt.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:03

Ik heb al zitten googlen maar kan jouw maatschappij niet vinden. Want dit is wel een leuke premie. Wil dan wel graag iets meer km maar daar is misschien wel over te praten. Ben tenslotte vrouw, mogen ze toch ook korting voor geven. Minder kans op schade, toch!!!!