rijden op 'stroland', is dat erg voor je pony??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Annettjuh

rijden op 'stroland', is dat erg voor je pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 12:30

Ik heb een vraagje. Bij mij in de buurt is er laatst stro van het land af gehaald. Nou vroeg ik me af of het erg is om met je pony daar te rijden (ik heb toestemming van de eigenaar). Is het gevaarlijk voor de benen (bijvoorbeeld te scherp). Ik rijd wel met peesbeschermers, maar is het schadelijk of valt het wel mee? Ik ben niet van plan om daar uren door te brengen, maar gewoon 1 uurtje per week ofzo.

celina

Anoniem

Re: rijden op 'stroland', is dat erg voor je pony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:14

Ik houd er zelf niet van, het loopt toch lastiger over de stoppels. Kwaad kan het iig niet, maar ik vind het niet lekker rijden. Vraag anders aan diezelfde boer of je niet over zijn gedorsen graszaadland mag? Is een stuk fijner, ook als je ervanaf lazert, want aan die stoppels haal je jezelf goed open (ik spreek niet uit ervaring hoor.... Schijnheilig Knipoog )

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:21

Ik vind het opzich nog wel lekker rijden, niet echt last van, maar je moet echt goed uitkijken voor de stoppels, en idd je paard niet teveel aan het werk zetten, want echt fijn lopen zal het niet.
Ik rijd thuis ook wel op het tarwe(stro)land, en als de bieten er dan uit zijn ga ik op het bietenland rijden, dat is toch iets fijner! Knipoog

Annettjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 13:36

Ok, bedankt voor jullie reacties.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:44

ik rij ook wel eens op het stroland, maar dat is dan even heen en weer een galopje
echt dressuurrijden doe ik niet, doordat je veem figuren draait kom je veel voren tegen, rijdt niet handig...