Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
rhijnauwen schreef:hoe kan iemand zichzelf goed vinden? het is meer een vraag voor de leerlingen van een instructrice (die vraag is volgens mij ook al vaker gesteld op bokt)
ik vind iemand een goed instructeur/instructrice wanneer hij gemotiveerd is, niet aan de bakrand hangt, niet met anderen staat te kletsen tijdens de les of gaat telefoneren. Hij /zij moet kunnen uitleggen/motiveren/onderbouwen waarom iets zo moet, wat de ruiter/amazone moet VOELEN zodat diegene ook zelfstandig aan de slag kan wanneer er niemand in het midden staat.
De instructeur staat er als een soort spiegel voor de ruiter/amazone, legt alles uit (ja ook elke keer(indien nodig) de hulpen voor bv het aandraven, rijden van een volte etc.) kortom de basis! alle kunstjes komen dan vanzelf wel. De lessen zijn niet eenzijdig, het is goed wanneer er communicatie plaatsvind tijdens en na de les, de ruiter/amazone moet kunnen zeggen wat hij/zij voelt/ervaart. etc.
Een goede instructeur is betrokken bij de combinatie, heeft respect en liefde voor het paard en is eerlijk en oprecht tegenover zowel het paard als de ruiter/amazone. Een goed instructeur geeft met plezier les (komt niet zijn lesje volpraten) staat open voor andere ideeen en meningen en kan een heel blij gevoel krijgen als er zelfs maar een paar pasjes goed gaan (en ook balen wanneer iets niet lukt)
rhijnauwen schreef:Zoals dit bijvoorbeeld. Mag ik hieruit concluderen dat je jezelf een goede instructrice vind omdat je goed kan communiceren en omdat je de ruiters ook de gelegenheid geeft om aan te geven wat ze er zelf van vinden?hoe kan iemand zichzelf goed vinden? het is meer een vraag voor de leerlingen van een instructrice (die vraag is volgens mij ook al vaker gesteld op bokt)
Ik weet het, het is niet gebruikelijk om aan te geven waarom je jezelf goed vind. Het wordt al gauw als opscheppen gezien. Toch zou ik het leuk vinden als de instructrices hun bescheidenheid overboord gooien en vertellen waarom ze zich zelf goed vinden.
ik vind iemand een goed instructeur/instructrice wanneer hij gemotiveerd is, niet aan de bakrand hangt, niet met anderen staat te kletsen tijdens de les of gaat telefoneren. Hij /zij moet kunnen uitleggen/motiveren/onderbouwen waarom iets zo moet, wat de ruiter/amazone moet VOELEN zodat diegene ook zelfstandig aan de slag kan wanneer er niemand in het midden staat.
De instructeur staat er als een soort spiegel voor de ruiter/amazone, legt alles uit (ja ook elke keer(indien nodig) de hulpen voor bv het aandraven, rijden van een volte etc.) kortom de basis! alle kunstjes komen dan vanzelf wel. De lessen zijn niet eenzijdig,
Bovenstaande dingen zijn allemaal dingen die iemand tot een goed instructrice maakt. Maar zijn heel algemeen. Ik zou graag meer iets persoonlijks horen zoals in het voorbeeld van Haike. Zij geeft aan waarom ze zich zelf goed vind en ook waar ze zich nog in kan verbeteren.het is goed wanneer er communicatie plaatsvind tijdens en na de les, de ruiter/amazone moet kunnen zeggen wat hij/zij voelt/ervaart. etc.)

lindsey schreef:Mag ik hieruit concluderen dat je jezelf een goede instructrice vind omdat je goed kan communiceren en omdat je de ruiters ook de gelegenheid geeft om aan te geven wat ze er zelf van vinden?[/i]
jolentinus schreef:wel apart oosterhoff.. je vraagt hoeveel ze er voor overhebben...
als ik les heb heb ik daar veel voor over. ik ga door tot dat ik dood neerval.. maar jah hoeveel geld ik er dan voorover heb... dan denk ik altijd.. ik betaal vast te veel