vliegen en dazen..rijden met vliegengordijn??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

vliegen en dazen..rijden met vliegengordijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 14:16

Heej mensen!! Ik heb even een vraagje over t rijden..Waar k rij, heb je echt heel veel vervelende dazen en vliegen Boos!
K rij daarom met zo"n "sliertjes gordijntje" ( Bloos ) aan t hoofdstel..Wat vinden jllie daarvan?? Ze heeft iig wel veel minder last bij haar ogen en hoofd (zodat ze ook niet gaat schudden onder het rijden), maar toch..Wil graag wat meningen horen..
Graag reacties!!

check btw mn paardj..(viewtopic.php?f=53&t=627100&hilit=) Knipoog

racheltjj

Re: vliegen en dazen..rijden met vliegengordijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:09

Ik doe het ook hoorr !! Vooral met buiten rijden !! Ik doe zelfs die sprietjes om in de wei !!

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:26

Ik doe het ook hoor, vind het veel beter!

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:33

is wel een goed idee ja!! Knipoog ik doe hrt wel in de wei, maar met rijden heb ik het nog nooit gedaan( ga het wel proberen!) Pling

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:56

ik gebruik het nu ook.
gelukkig past die (trekpaard), het schudden was inderdaad gedaan, en het was veel rustiger rijden...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 08:11

bedankt voor de reacties allemaal!! Ik ga er iig mee door gezien de positieve berichtjes;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:35

Gewoon lekker doen
Zo rij ik momenteel

Afbeelding

En ik verplaats het even naar SV omdat het geen RT probleem is

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 09:53

Inspuiten met Atex daas en vliegen spray werkt ook super, ik had vorige week prive les om 10.00 en er waren best vel dazen en vliegen in de wei aanwezig heb me paard ingespoten en ik heb geen daas gezien tijdens me les en daarna ook niet..ik vindt het super spul.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 09:55

Ik heb een keer een flinke allergische reactie gehad na het spuiten van Atex, dus die gebruik ik niet meer.
En nu heeft mijn paard een vrij lange voorpluk, maar een franje aan je frontriem doet in principe hetzelfde. In Spanje rijden ze er ook heel vaak mee. Als je je paard er een plezier mee doet, waarom niet?

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:14

Als het helpt zou ik het zeker doen Lachen ik zie ook vaak mensen rijden met zo'n kap (dus niet zo'n sliertjesding) ik denk zeker dat het wel helpt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:26

Afbeelding

Spaans hoofdstel (franje kan dus niet bij de ogen)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:39

bij dat spaans hoofdstel helpen de sliertjes dan toch niet veel meer?

ik vlecht altijd de voorpluk (ze heeft een enorme dikke voorpluk, resultaat: ze zweet op haar hoofd, het begint te broeien en ze krijgt kale plekjes.
de vliegenfrontrierm gebruik ik ter vervanging...
een vliegendeken zou ik ook wel nog willen hebben, maar maatje koudbloed is iets moeilijker te vinden...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:30

Als je aan het rijden bent beweegt die franje toch?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:34

Clown zo ver nog niet gedacht Bloos

Simone_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:32

Zo'n vliegendeken leek mij inderdaad ook wel handig, wat betaal je daar ongeveer voor ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:48

22,50 euro

dus helemal niet duur

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:05

Bedoel je met 'sliertjes gordijntje' zo'n vliegenfrontriem?

Afbeelding
Bedoel je zoiets?

Ik weet nog dat een keer een meisje bij ons tijdens de clubles met zo'n vliegenfrontriem aan haar hoofdstel wilde rijden. Maar ze moest het van de instructrice er meteen afhalen, omdat het veel te gevaarlijk is met rijden. Je paard schijnt dan minder te zien en kan dan eerder schrikken met alle gevolgen van dien.

De paarden lopen bij ons dan wel met zo'n vliegenfrontriem rond in de wei, maar niet tijdens rijden. Voor het rijden spuit ik gewoon met anti- vliegen of anti-daas spray en anti-vliegengel bij haar hoofd/ogen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:54

dan is het ook gevaarlijk om met een paard met een lange en dikke voorpluk te rijden.
nu rij ik wel een koudbloed, maar die is 10 X rustiger en fijner te rijden met die sliertjes, zitten er tenminste geen vliegen in haar ogen te prutsen...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 14:55

ja "jesse rulez"di bedoel k..K rij er nu mee en k heb ni gemerkt dat z slechter ziet ofzo..In de wei kan ze toch ook gwn goed zien?? Maar misschien zit er n verschil in bijvoorbeeld afstande schatte ofzo..K spring ni dus dat scheelt, maar toch..

En ik gebruik ook wel vliegenspray maar dat doe k ni op t hoofd..Ze vind t namelijk btje eng en k moet vd eigenaar ook altijd heel erg oppasse dat t ni in d oge komt..Doen jllie dat wel gwn dan??

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:56

Corelli schreef:
ja "jesse rulez"di bedoel k..K rij er nu mee en k heb ni gemerkt dat z slechter ziet ofzo..In de wei kan ze toch ook gwn goed zien?? Maar misschien zit er n verschil in bijvoorbeeld afstande schatte ofzo..K spring ni dus dat scheelt, maar toch..

En ik gebruik ook wel vliegenspray maar dat doe k ni op t hoofd..Ze vind t namelijk btje eng en k moet vd eigenaar ook altijd heel erg oppasse dat t ni in d oge komt..Doen jllie dat wel gwn dan??

nu in het nederlands aub? Clown

Simone_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:57

runningkawa schreef:
22,50 euro

dus helemal niet duur

Oke ga daar maar eens voor kijken dan !

Simone_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:57

Duhelo schreef:
Corelli schreef:

nu in het nederlands aub? Clown

Haha echt he Haha!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 19:36

haha okee sorry..Vertaling:P: ik rijd er nu mee en ik heb niet gemerkt dat ze slechter ziet ofzo..In de wei kan ze toch ook gewoon goed zien?? Maar misschien zit er een verschil in bijvoornbeeld afstanden schatten ofzo..Ik spring niet met haar dus dat scheelt,,maar toch..

En ik gebruik ook wel vliegenspray maar dat doe ik niet op het hoofd..Mijn paard vind dat namelijk een beetje eng en ik moet van de eigenaar ook altijd heel erg oppassen dat het niet in de ogen komt..DOen jullie dat wel gewoon dan??

Hopelijk zo beter;)

Simone_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:58

jesse_rulez schreef:

Ik weet nog dat een keer een meisje bij ons tijdens de clubles met zo'n vliegenfrontriem aan haar hoofdstel wilde rijden. Maar ze moest het van de instructrice er meteen afhalen, omdat het veel te gevaarlijk is met rijden. Je paard schijnt dan minder te zien en kan dan eerder schrikken met alle gevolgen van dien.

Owja .. dat wist ik niet.. Niet dat ik er mee rijd, maar toch best interresant om te weten Lachen

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:01

jesse_rulez schreef:

De paarden lopen bij ons dan wel met zo'n vliegenfrontriem rond in de wei, maar niet tijdens rijden. Voor het rijden spuit ik gewoon met anti- vliegen of anti-daas spray en anti-vliegengel bij haar hoofd/ogen.

dat vind ik echt onzin! en ijslander of ander ras met lange manen ziet dan ook minder?
ik rij in zomer altiijd met vliegennetje voor;)