petrie laarzen (Anky)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

petrie laarzen (Anky)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 13:07

Ik ga misschien leren rijlaarzen kopen, denk van petrie. Wie heeft ze en hoe bevallen ze?
Iemand die ik ken zei dat de Petrie (model Anky) snel kapot gaan. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je ermee omgaat denk ik.

Strohalmpje

Re: petrie laarzen (Anky)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:09

ik heb ook petrie-laarzen en ze bevallen mij heel goed!! Ik moet er wel bijzeggen dat ik ze alleen voor de concoursen gebruik, dus niet heel intensief Knipoog

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:11

Ik heb ook Petrie laarzen, model Anky. Ze zitten echt super mooi en zijn nog steeds heel hoor!! Ik rij er nu een jaar mee, en er is nog niets aan de hand, zelfs het hakje heb ik nog niet laten vervangen. Wel moet je ze goed blijven behandelen met vet etc, want ze worden snel dof.
Maar voor de rest ben ik er super tevreden over!

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:11

Oja, en ik rij er dagelijks mee!!

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:12

Ik ging eigenlijk voor petrie anky, maar heb uiteindelijk petrie dressage gekocht en die zitten helemaal geweldig. Binnenkant van dressage is zacht dus heb je meer gevoel met je paard.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:17

ik heb de petrie anky...inlopen was een verschrikking, blauwe plekken overal (knieholte, enkels etc.) maar nu zitten ze heerlijk! Hakje begint alleen lichtjes te slijten (heb ze nu een jaar), maar ze zitten echt verrukelijk! Worden wel snel dof, dus met vet behandelen etc. kan geen kwaad...ghheghe. Nou, ik heb er dus iig geen problemen mee!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:39

ik gebruik ze heel vaak, inlopen was inderdaad een ramp. Heb alleen nog last van de hak als ik er mee loop, maar heb ze ook niet uitgebreid ingelopen, ze zijn nog lekker stijf zeg maar Knipoog
vind het heerlijke laarzen, ik ben zelf niet erg netjes met die dingne, maar het is er niet aan te zien.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 13:44

Ik zou ze dan ook gewoon dagelijks gebruiken, rijd nog geen wedstrijden dus dan zouden ze wel lang in de kast staan Tong uitsteken.

Wat is het verschil tussen de petrie dressage en anky? en hoe duur is het ongeveer om de hak te laten vervangen? Tong uitsteken

Heb ergens gelezen dat je ze 1cm hoger moet kopen omdat ze nog inzakken. Iemand bij de ruitershop zei dat dit niet meer dat het alleen vroeger was. Wel raar, in de divoza stond toch echt iets dat je ze wat hoger moet kopen... Clown

Merk je verder ook verschil met leren rijlaarzen? heb zelf jaren met rubbere rijlaarzen gereden en jodhurs.

L0vee_J0ran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:46

Ik heb ze al een jaar, en ik ga er niet zuinig mee om..Tong uitsteken ik rijd er elke dag 3 pony`s mee mest de stallen ermee uit enz. en ze zij nog steeds als nieuw als ik ze op doe poetsen!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:49

ik voel absoluut verschil tussen leren en rubberen rijlaarzen. Mijn laarzen voelen aan alsof ik 2de huid heb aangetrokken. Zitten perfect om mn been, geen last meer van broeikaseffecten Clown etc. in de winter blijven mn voeten warm, in de zomer koel, en voor m'n gevoel heb ik nu beter contact met het paard. Kan tussen mn oren zitten hoor, maar zo voelt dat Vork

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:53

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 11:06

nog een paar vragen. Doen jullie er van die laarzenspanners in?
En waarmee kun je ze het best invetten? met olie of vet?
Reden jullie er gelijk de eerste dag al mee, of moet je ze gewoon eerst een weekje thuis dragen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:18

ik hang ze op de kop op aan strotouwtjes, is hetzelfde effect. Ik heb er eerst iedere dag een rondje mee gelopen, om ze in te lopen en dat een paar keer. HElaas had ik mijn andere laarzen ECHT kapot (de kuitmaat was te klein, waardoor de rits gesprongen was, dus zat een gat in, laarzen waren totaal ingezakt enz. enz.) dus ben er heel snel mee gaan rijden, misschien wel te snel.
Heb nog wel steeds problemen met opstappen, maar ik heb nu wel allemaal spullen die het bemoeilijken (leren rijlaarzen die hoog zijn en stijf, een rijbroek met leer, groot paard enz. enz.) Ik merkte dat ik er met spijkerbroek en schoenen heel veel makkelijker opkwam...

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:47

Ik ga ze eind augustus kopen, voordat ik ga starten Haha!

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:07

heb idd laarzenspanners. ook laarzentas voor bescherming. trek ze altijd aan met laarzenaantrekkers en plastic zakjes.

Als ik gereden hebt maak ik ze schoon met petrie cleaner en creamer. en voor wedstrijden het kiwi ritueel.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:17

janinetjjj schreef:
Ik ga ze eind augustus kopen, voordat ik ga starten Haha!

zorg dan wel dat je ze optijd ingelopen hebt, anders zal je eerste wedstrijd meteen een afschuw worden!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 19:26

Haha! Haha! Go jij! Go jij! ik heb ze Haha!
Wel een ander model. Mijn maat was er nog net....was niet helemaal precies mijn maat. De zadelmaker twijfelde of het wel bestond...zat namelijk net tussen 2 maten in. Had een dunne rijbroek aan dus bij de kuit had ik wel meer ruimte, maar met een dikkere rijbroek aan zou ik die ruimte vast wel nodig hebben. Toen ik ging lopen schrok ik toch wel even Haha! ..haha echt raar. M'n pa zei "loop maar een stukje door de winkel" nou dat ging in het begin voor geen meter. Leek net alsof ik m'n hak niet op de grond kon zetten. Ga even kijken welke ik heb...de goedkoopste van Petrie verkochten ze niet meer, de verkoopster zei dat het geen goeie kwaliteit was, dus volgens mij heb ik deze:

Afbeelding

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:07

het model staat op de doos als het goed is

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 11:13

Model is standaard.
Heb ze nu maar eens aan getrokken. Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik ermee kan gaan rijden? heb ze nu 2x aangehad, ongeveer 30min. per keer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:24

pff, 30 minuten per keer? dat kon ik niet hoor.. Je moet ze gewoon aantrekken zodra ze echt lekker zitten.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:28

ik ook niet, de eerste 10 minuten waar al dodelijk. ik heb er ongeveer een week mee gelopen en ben daarna gaan rijden.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:32

Ik heb ook die van Anky,
Een super laars, blijft mooi ik rijd er iedere dag mee! En ik heb totaal geen last gehad met inlopen... Heb ze zaterdags gekocht en zondags gedragen op wedstrijd. 0.0 problemen mee gehad, maar dat verschilt per persoon denk ik.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:34

Ik heb hem ook, ben er super blij mee! Ik heb er ook nog een ritsje aan de voorkant in laten zetten.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 13:20

Heb ze toch best wel lang aan gehad, had ze thuis aangetrokken en moest ff een fotoshoot doen om de hoek, dus ben er snel heen gegaan, hoefde alleen foto's te maken en ben gewoon over t gras gegaan. Nu kan ik er al een beetje normaal mee lopen. Heb verder nog nergens last van gehad, alleen met zitten dat de laars m'n knieholte raakt, en met ergens opstappen (brommer)
uit doen gaat gelukkig ook wel makkelijk.

Zijn er nog meer mensen die de Petrie Standaard laarzen hebben? beetje verkeerde titel, wist van te voren ook niet welke laarzen ik zou kopen. Scheelt maar 10 euro met die Anky maarja, deze paste, en ik vind ze ook mooi. Ze dachten dat mijn maat er niet zou zijn, dit was de enige die ze nog hadden, anders had ik nog een tijdje moeten wachten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:21

Ik ben er direct mee gaan rijden (standaard). Op een paard van 1.80 klimmen was pijnlijk, maar het wil wel.
Ik vond Petrie ook erg stug, heb ze uiteindelijk (ze wilden niet soepel worden) een half jaar lang wekelijks met olie gedaan. Nu zijn ze nog stug, maar beter.