Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik kon je verzekeren, erg veel honden liepen er niet meer rond.
Taaclover schreef:Sommige dressuurmiepjes kunnen tegenwoordig al zeuren als een plantje scheef staat.
Zoek juist eens iets op wat je paardje een beetje eng vind en probeer zo steeds meer vertrouwen te winnen zou ik juist zeggen.
Maar die is heel braaf en loopt nooit weg.ilona21 schreef:ik heb zelf ook een hond en die loopt altijd aan de lijn.
ik denk dat je er weinig aan kunt doen.
haike schreef:Taaclover schreef:Sommige dressuurmiepjes kunnen tegenwoordig al zeuren als een plantje scheef staat.
Zoek juist eens iets op wat je paardje een beetje eng vind en probeer zo steeds meer vertrouwen te winnen zou ik juist zeggen.
Ok, maar sommige dressuurmiepen rijden nu eenmaal paarden die door vorige ruiters een beetje te gestressed zijn geworden en daarom zoek ik dit soort dingen op concours juist NIET op. Niet leuk om nog een proef (Z1) te moeten starten als je paard elk moment omhoog kan vliegen.
Thuis trainen we met alles wat we kunnen bedenken. Maar om dit op concours te doen, nee, liever niet.

polly2 schreef:Ik vind het onzin om te zeggen dat de paarden er maar aan moeten wennen en dat het juist leerzaam zou zijn....
Ik ben nogal nuchter, geen mieperd en ik vind ook wel dat er soms overal over gemiept wordt. Maar loslopende honden zijn ronduit gevaarlijk op het wedstrijdterrein. Nu is ze er met een paar blauwe plekken afgekomen...het had ook anders kunnen zijn en daar zit je dan....
Je paard hoeft namelijk niet eens een neuroot te zijn om van een aanstormende hond te schrikken. Juist bij een neuroot ben je extra alert (ik wel tenminste)...maar ook het braafste paard kan zich een hoedje schrikken.
Bovendien is het niet gepast, bij een hardloopwedstrijd of een wielrenwedstrijd laat je toch ook niet je hond los tussen de deelnemers rennen? Zou een mooie boel worden.
Ik ken verenigingen die daarom het meenemen van honden verbieden. Dat kan ik snappen.
Ik vind het alleen wel erg jammer. Want ik heb twee hele brave honden die indien toegestaan altijd meegaan ....AANGELIJND! En die worden zoals het zo vaak gebeurd dan de dupe van de loslopers....
Ook al luistert je hond nog zo goed...op het wedstrijdterrein lijn je ze aan...punt....zo denk ik er over. En dat is niet alleen goed voor de veiligheid en de rust van de deelnemers...ook voor de veiligheid van de hond zelf.
Taaclover schreef:Sommige dressuurmiepjes kunnen tegenwoordig al zeuren als een plantje scheef staat.

curly2day schreef:ilona21 schreef:ik heb zelf ook een hond en die loopt altijd aan de lijn.
ik denk dat je er weinig aan kunt doen.
Zelf denk ik er inderdaad niet veel aan te kunnen doen, maar alle honden eigenaren denk ik toch echt wel.
Misschien een beetje minder laks of eens ergens over na denken ????

Urielle schreef:.
(Alvast mijn excuses aan alle ruiters voor mijn kinderwagen, want die moet WEL mee volgend jaar helaas, hij piept alleen niet gelukkig)