het paard van mijn intructrice heeft waarschijnlijk een peesblessure opgelopen door een te harde bodem. Heel erg balen voor haar want ze wilde de kringkampioenschappen rijden gezien ze dacht dat ze een goede kans had om naar de hippiade te komen. Haar paard is al wat ouder en komt misschien niet meer terug in de sport. Erg jammer.. maar het is indd je eigen beslissing af je door rijdt of niet. Trouwens, ik vind dat de bodem om alle manieren goed gehouden moet worden. Wat is er nou belangrijker dan de bodem om wedstrijden? Zelf ben ik wel op de kringkampioenschappen gestart maar vond het doodeng. er zaten allemaal kuilen en harde stukken in de grond, greppels en noem maar op. Gelukkig reed ik een paard wat daar redelijk tegen kan. Ik had in mijn proef zelfs op de volte een hele diepe kuil waardoor ik echt op het laatste moment moest uitwijken, waardoor ik minder punten kreeg met het comm: volte niet rond, te groot.
Ik vind dit erg vervelend zeker als het om een redelijk belangrijke wedstrijd gaat. Ik vind dat de organisatie zelf moet kijken of de bodem voor ieder paard (dus ook voor de wat gevoelerige) geschikt is en andersmaar een andere locatie moet zoeken..