Ik heb vanmiddag een nieuw halster gekocht, met bij de neus en achter de oren bont. Toen ik hem om wilde doen begon hij helemaal te snuiven en te trillen, dus ik liet hem er even aan ruiken. Toen legde hij zijn oren in zijn nek en beet naar het bont. Het is me gelukt om het bonte halster over een normaal halster heen te doen, en toen later het normale halster eronder uit gehaald. Toen ging het opzich goed. toen ik klaar was zette ik hem in de wei en deed het halster af, omdat ik wilde kijken of ik hem nu wel gewoon kon pakken met dat bonte halster, wilde ik hem uit de wei halen. Maar hij rende hard weg van mij en begon te snuiven. Toen ik langer doorging met vang-pogingen, kwam hij met zijn oren in zijn net en zijn tanden bloot op mij afgerend, en hij sloeg met zn voorbenen richting mij. ik heb zo een paar pogingen gedaan maar het lukte niet, brokjes hielpen ook niet. en toen ik hem met het normale halster wilde pakken kwam hij nog steeds dreigend op me af gerend. Zelfs als ik alleen maar brokjes in mijn hand had. Toen vroeg ik aan een stalgenoot of hij wilde proberen hem te vangen. En ja hoor het lukte. Normaal is mijn paardje altijd heel lief en komt hinnikend naar mij toe als ik m uit de wei wil halen, hij valt wel eens andere mensen aan. maar mij nog nooit! het halster was 24 euries dus een beetje te duur om aan de kant te laten liggen. Maar hoe kan ik hem er aan laten wennen zonder dat hij weer zo gemeen wordt? WAT MOET IK DOEEEN?!
Kuss
. Ik bedoel je gaat je paardje toch niet "pesten"omdat het mooi is!
Randie, je weet precies mijn mening onder woorden te brengen, kort en krachtig