goeie handschoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

goeie handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 21:59

ik wordt er echt ziek van.. ik heb gewoon bijna alle handschoenen al geprobeerd en ze scheuren aan een steuk kapot.. elke keer weer zitten er gaten in.. heeft iemand enig idee wat handschoenen zijn die wat langer meegaan en wel lekkere grip heeft?

xx lot

Bar

Re: goeie handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:02

Ik zweer bij Roeckl handschoenen

Ik heb deze. Ik weet zo niet hoe het model heet. In 4 jaar ben ik pas met mijn 2e paar bezig. Ik gebruik ze bijna dagelijks.

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:04

harry's horse handschoentjes heb ik nu, echt de eerste die lang meegaan, goed zitten, fijn naar de hand vormen, ben er helemaal enthousiast over. Moet er wel aan toevoegen dat ik sinds kort met rubberen teugels rijd en niet meer met springteugels, dus heb geen eerlijke vergelijking. MAar ben er wel razend enthousiast over.
Volgens mij heb ik deze:
Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:20

Ik rij ook met Roeckls. De enige handschoenen die 6 of meer paarden per dag hebben doorstaan dus ik wissel ook niet meer van merk nu ik minder rij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 06:50

ik heb 2 paar Roeckl handschoenen, light en grip in creme. en hele dunne leren in het zwart. die dunne gebruik ik heel veel, heb ik al een jaar en ze beginnen nu pas iets te slijten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 06:55

Roeckl!!!!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:37

Bar schreef:
Ik zweer bij Roeckl handschoenen

Ik heb deze. Ik weet zo niet hoe het model heet. In 4 jaar ben ik pas met mijn 2e paar bezig. Ik gebruik ze bijna dagelijks.

Afbeelding

Ik ook, heb trouwens ook zo'n paar van IR liggen, zelfde model alleen iets leuker voor je portemonnee. Knipoog

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 09:49

Het model van IR is dan misschien wel gelijk... de kwaliteit zeer zeker niet! Daarom gewoon Roeckl Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 09:52

Roeckl light en grip staat met stip bovenaan!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:56

De handschoenen van Harry's Horse zijn echt pruts dingen. Scheve mond
Die waren bij mij na een week al kapot, de gaten zaten er in. Wat een slechte kwaliteit handschoenen. Na één bosrit zat er al een gat in (pony was in het bos een beetje sterk).
Het was ook geen toeval, want ik heb er 2 paar van gekocht en allebei de paren gingen heel snel kapot. Wat een verschrikkelijke slechte kwaliteit.

Nu heb ik Roeckl handschoenen en die zijn gewoon goed!
Niks geen gaten er in, niks geen grote slijtage.

Ik zweer bij Roeckl. Haha!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:44

GeJe schreef:
Het model van IR is dan misschien wel gelijk... de kwaliteit zeer zeker niet! Daarom gewoon Roeckl Haha!

Is ook wel waar hoor, maar voor die keren dat je op wedstrijd gaat ideaal! Lachen

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:37

Sizz schreef:
De handschoenen van Harry's Horse zijn echt pruts dingen. Scheve mond
Die waren bij mij na een week al kapot, de gaten zaten er in. Wat een slechte kwaliteit handschoenen. Na één bosrit zat er al een gat in (pony was in het bos een beetje sterk).
Het was ook geen toeval, want ik heb er 2 paar van gekocht en allebei de paren gingen heel snel kapot. Wat een verschrikkelijke slechte kwaliteit.

Nu heb ik Roeckl handschoenen en die zijn gewoon goed!
Niks geen gaten er in, niks geen grote slijtage.

Ik zweer bij Roeckl. Haha!

Ik vond die van HH juist goed.
Heb er 1,5 jaar mee gedaan.
Nu heb ik van de liddl, en die doen het ook nog prima.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 18:22

ik zal die van Roeckl. eens gaan proberen!

ik heb echt alle merken zowat geprobeerd.. alle soorten stoffen behalve leder nog.. maar ik wordt er gewoon echt gek van dat scheuren er binnen een week in zaten.. en kwam ook omdat mijn paard eerst nogal veel gewicht legte in mijn hand.. nu veel minder maar alsnog zij nze zo kapot.. in 2 dagen zie ik de scheurtjes erin zitten!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:29

Ik heb handschoenen van Tattini deze zijn van neopreen en op de "beweegbare" delen van je handen (knokkels enz) zit elastiek zo zitten ze lekker soepel!

Ik heb er een jaar een aantal paarden per dag mee gereden en ze zijn alleen maar vies, geen scheurtje te vinden!

Ze zijn te koop bij www.royalhorseoutlet.com

nog even een fototje erbij Haha!

Afbeelding

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:00

Roeckle Light & Grip.
Als jij die kapot krijg, dan mogen ze je wel in een museum zetten Ja

Die van mij houden het al zeker 3 jaar uit bij het mennen, met antislip leidsels!

renegade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:03

zet mij dan maar in het museum Haha! die van mij zijn nu een half jaar oud en slijten onwijs ( nu ligt dat waarschijnlijk zowel aan mij als aan mn paard)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:31

Ik had een paar Roeckl, helaas was ik na verloop van tijd een handschoen kwijt, maar de pasvorm was geweldig goed.
Sindsdien heb ik een paar keer leatherfeel handschoenen gehad, deze voldeden ook. Ik rij echter liever helemaal zonder handschoenen, vind ik fijner (ook in de winter).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:22

dat vind ik juist verschrikkelijk Cassidy! Ik heb ALTIJD blaren, al rijd ik met de teugels los en dat vooral in de zomer. Heb ook wel droge handen, dus handschoenen voelen dan echt een stuk lekkerder aan. Je ziet mij in hartje zomer nog met een hempje en dan handschoenen rijden...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:59

Ik had altijd de IR handschoenen. Daarna een keertje Roeckls gekregen van iemand, fijne dingen zijn dat. Die heb ik nu twee jaar en dankzij mijn lange nagels krijgen ze nu toch wat gaatjes.
Laatst heb ik in de aanbieding een paar van Harry's Horse gekocht, zeg maar in het model van de IR handschoenen. Het materiaal is heel goed anti-slip, maar wel een beetje benauwderig.

@TS: rijd je met katoenen/stoffen teugels, van die springteugels? Oplossing kan zijn om over te gaan op leer, dan slijten je handscjoenen veel minder...maar ja dat moet je wel willen natuurlijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:07

Ik rij tegenwoordig met hele dikke polyrope touwen, beetje model halstertouw. Lekker dik in de handen, geen last van blaren, en wat nog belangrijker is, geen last van slapende handen waar ik met dunnere teugels toch best wel last van had.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:25

hmmm, kan me voorstellen dat dat erg scheelt. Rijd zelf nog altijd met springteugels of rubberen anti-slip teugels.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:57

Secricible; dat ligt gewoon aan je handen Knipoog
Ik heb antislip-leidsels voor het mennen en leren dressuurteugels voor ohz, maar nooit last van blaren. In het begin wel hoor, maar de huid is sterker geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:01

Oeh, bekend probleem... Ik heb nu van Imperial Riding kunstleren handschoenen en die houden 't tot nu toe vrij lang vol!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:33

Ik heb handschoenen van HH, bevallen mij en mijn portomonnee erg goed Lachen.
Ik heb de witte en de zwarte versie en beide al ruim een jaar en ik ben er nog steeds niet doorheen, terwijl ik ze beide intensief gebruik, top dus Lachen!

Afbeelding

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:36

Bar ik heb de zelfde beavallen prima!